Trektocht het Reelaer

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dmuts
Berichten: 696
Geregistreerd: 09-03-10

Re: Trektocht het Reelaer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 15:09

Ja al jou spullen voor het paard kunnen vervoerd worden! Totaal zal je op de trektocht zo'n 64 km rijden in drie dagen. Je paard moet dus wel een beetje conditie hebben.

Wat handig is van te voren is denk ik wat conditietraining, dus wat langere ritten afgewisseld met wat kortere waarin je meer draaft en galloppeerd.

Wat leuk dat je je eigen paard mee wil nemen! Wat voor paard heb je?

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 15:13

dmuts schreef:
Ja al jou spullen voor het paard kunnen vervoerd worden! Totaal zal je op de trektocht zo'n 64 km rijden in drie dagen. Je paard moet dus wel een beetje conditie hebben.

Wat handig is van te voren is denk ik wat conditietraining, dus wat langere ritten afgewisseld met wat kortere waarin je meer draaft en galloppeerd.

Wat leuk dat je je eigen paard mee wil nemen! Wat voor paard heb je?

Heb jij jouw paard toevallig ook al meegenomen? Ik heb wat vraagjes namelijk.

_Caitlinnn

Berichten: 3404
Geregistreerd: 04-07-10
Woonplaats: Heukelum

Re: Trektocht het Reelaer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 14:58

Ik heb mn eigen al een keertje mee gehad :)

AmberRomeex

Berichten: 107
Geregistreerd: 24-01-15
Woonplaats: Voorschoten

Re: Trektocht het Reelaer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 16:46

Jaaahooooor! reelaer 2016 is een feit haha! wij gaan 14 aug :D

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 17:12

AmberRomeex schreef:
Jaaahooooor! reelaer 2016 is een feit haha! wij gaan 14 aug :D

Leuk!!! :D

soesje321

Berichten: 616
Geregistreerd: 15-05-14
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 01:17

Iedereen een heel paardig 2016!

WiskyBokjes
Berichten: 9755
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Trektocht het Reelaer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 03:34

Mijn pony heeft op trektocht mee gegeten met de brokken van t Reelaer zelf. Verder op stal haar eigen voer. :) Je paard moet wel goede conditie hebben inderdaad :j

Sammiemarie
Berichten: 39
Geregistreerd: 07-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:51

Juliette schreef:
Mag ik vragen wat speelkwartier is? :o


Speelkwartier is een soort kuil, waar je dan ingallopeerd met z'n tweeën en dan zo hard mogelijk weer naar boven gaat. Is ontzettend leuk en de paarden gaan echt los hahaha

boyar
Berichten: 146
Geregistreerd: 02-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:04

Ik ben zo,n 16 jaar geleden op trektocht geweest. Ik reed de eerste paar dagen op de manege op Drole

En tijdens de trektocht had ik een rijpaard merrie (weet haar naam niet meer) zij had een veulentje en die werd dan ,savonds gebracht op de plek waar we sliepen, dit was 1x op een manege zonder douches en 1x op een camping.


Ik vond het erg leuk en dan vooral de stukken rengalop en de kuil.

_Caitlinnn

Berichten: 3404
Geregistreerd: 04-07-10
Woonplaats: Heukelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:31

boyar schreef:
Ik ben zo,n 16 jaar geleden op trektocht geweest. Ik reed de eerste paar dagen op de manege op Drole

En tijdens de trektocht had ik een rijpaard merrie (weet haar naam niet meer) zij had een veulentje en die werd dan ,savonds gebracht op de plek waar we sliepen, dit was 1x op een manege zonder douches en 1x op een camping.


Ik vond het erg leuk en dan vooral de stukken rengalop en de kuil.


Zestien jaar terug, woow dat is echt al een tijd terug..
En dan te bedenken dat Drole nog steeds komt :)
Misschien was ajona die merrie?
Leuk hoor, daarna nooit meer geweest?
Op een manege zonder douches bah bah haha dat is gelukkig de afgelopen jaren niet meer het geval.
Hebben ook onderweg net sanitair met lekkere douches :P

boyar
Berichten: 146
Geregistreerd: 02-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:47

Ja, echt lang geleden he, ik word oud :')

Nee, ben nooit meer terug geweest want ik was toen al 17 jaar dus toen al de oudste van de groep.

Wat leuk dat Drole er nog is, wat ik mij toen vooral herinnerde was dat hij erg sterk was, vooral bij het spel Levend stratego.

De manege waar wij sliepen had inderdaad geen douches en wij sliepen op de hooi zolder, was wel erg leuk!!

Ik weet ook nog dat daar een schuur vol met ponies was, die waren wel echt een beetje sneu...


Onze paarden sliepen onder ons in de binnenmanege.

dmuts
Berichten: 696
Geregistreerd: 09-03-10

Re: Trektocht het Reelaer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:03

Waarschijnlijk sliep je dan in de manege waar later alleen nog de paarden stonden? Inmiddels staan die lekker in de wei bij een camping waar we ook slapen.

Drole is met ons ook nog mee geweest, dat doet ie goed! :)

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Re: Trektocht het Reelaer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:06

Wie gaan er naar de trectocht en wat is je leeftijd?

AmberRomeex

Berichten: 107
Geregistreerd: 24-01-15
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:19

ElineGC schreef:
Wie gaan er naar de trectocht en wat is je leeftijd?


hee ! mijn vriendinnen en ik gaan 14 aug op trec! wij zijn dan allemaal rond de 17( sommige ouder en 2 jonger:) vorig jaar waren we een trec groep met leeftijden van 15 tot 24 en dat was echt heel erg gezellig!

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:32

ElineGC schreef:
Wie gaan er naar de trectocht en wat is je leeftijd?

Ik ga op TREC in week 3(van 24 t/m 30 juli) en ik ben 19 jaar, als ik op TREC ga ben ik bijna 20. In welke week zou jij op TREC willen?

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Re: Trektocht het Reelaer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:26

Er is er toch nog maar 1 over? Ik ben dan zelf 17 als ik ga.

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:52

ElineGC schreef:
Er is er toch nog maar 1 over? Ik ben dan zelf 17 als ik ga.

Er zijn inniddels 2 TRECweken geloof ik als je dat bedoelt. In week 3 van 24 t/m 30 juli, daar zijn nog 4 plekken vrij volgens de website en in week 6 van 14 t/m 20 augustus, daar zijn nog 3 plekken vrij.

_Caitlinnn

Berichten: 3404
Geregistreerd: 04-07-10
Woonplaats: Heukelum

Re: Trektocht het Reelaer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 15:50

Opzich kun je met 17 ook nog op JT hoor als je zou willen :)
Ook mensen van 20 gaan nog op JT haha

Sweetgirl1
Berichten: 4572
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Trektocht het Reelaer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 15:57

Ik ben er ook 2x geweest. 1x op Samson en dat jaar was niet zo erg leuk wegens een ernstig ongeluk toen dr tijd en de 2e keer reed ik op lieve Haflinger Tijgeroog. En de holterweg is echt geweldig om te rijden. Ze weten het van te voren al gaan dribbelen en willen enorm graag er van door omdat ze het weten. Maar eerlijk waar zou zo weer terug willen het is echt mooi om mee te maken

Kim_Asterix

Berichten: 1195
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Onna / Havelterberg

Re: Trektocht het Reelaer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 23:06

Ik heb mij ook opgegeven voor de TRECtocht! Ik ga in week 3 (24 tm 30 juli). Ik neem eigen paardje Asterix mee. We moeten wel van tevoren conditie gaan opbouwen.

Ik hoorde dat er 64 km wordt gereden in 3 dagen, maar wij rijden zelf zo'n 3 uur over 20 km met pauze. Dan zit je dus niet 3 tot 7 uur in het zadel zoals er wel op de site staat?
Ik zou het niet erg vinden als er niet meer kilometers worden gereden, maar wil het wel graag duidelijk weten voor mijn paard :)

Staan de paarden bij de groep in in de weide? Mijn paard is erg sociaal dus wil niet dat hij uit het zicht staat van de andere paarden, maar ik wil ook niet dat hij een trap krijgt van een ander paard hihi.

En mijn paard is bijna bomproof buiten, maar als ze met de hele groep keihard gaan crossen gaat hij ook wel los natuurlijk. Trappen de paarden dan als mijn paard gaat kont plakken? Verder wacht ik wel gewoon tot de groep weer stopt, dan zal mijn paard hopelijk ook vanzelf weer stoppen :+

Doe je de politietraining sowieso? Dat lijkt me echt gaaf!

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 23:27

Kim_Asterix schreef:
Ik heb mij ook opgegeven voor de TRECtocht! Ik ga in week 3 (24 tm 30 juli). Ik neem eigen paardje Asterix mee. We moeten wel van tevoren conditie gaan opbouwen.

Ik hoorde dat er 64 km wordt gereden in 3 dagen, maar wij rijden zelf zo'n 3 uur over 20 km met pauze. Dan zit je dus niet 3 tot 7 uur in het zadel zoals er wel op de site staat?
Ik zou het niet erg vinden als er niet meer kilometers worden gereden, maar wil het wel graag duidelijk weten voor mijn paard :)

Staan de paarden bij de groep in in de weide? Mijn paard is erg sociaal dus wil niet dat hij uit het zicht staat van de andere paarden, maar ik wil ook niet dat hij een trap krijgt van een ander paard hihi.

En mijn paard is bijna bomproof buiten, maar als ze met de hele groep keihard gaan crossen gaat hij ook wel los natuurlijk. Trappen de paarden dan als mijn paard gaat kont plakken? Verder wacht ik wel gewoon tot de groep weer stopt, dan zal mijn paard hopelijk ook vanzelf weer stoppen :+

Doe je de politietraining sowieso? Dat lijkt me echt gaaf!

Wat leuk dat je ook gaat! Ik ga ook in die week op TREC! Ga je alleen of met een vriendin?

Kim_Asterix

Berichten: 1195
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Onna / Havelterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 23:38

Ik ga alleen! Jij dan? Ik ben nu 18 en dan 19 trouwens :)

Oh toevallig! Ik zie dat wij ook beiden de Pabo doen!

dmuts
Berichten: 696
Geregistreerd: 09-03-10

Re: Trektocht het Reelaer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:09

Politietraining doe je sowieso ja! De route heeft een wat gek verdeelde dagen. Ene dag 3 uur, een dag 6-8 uur en een dag van 4 uur. De afstand zou moeten kloppen!

Jou paard staat in de paddock of op stal wanneer we op stal zijn, onderweg in een wei naast die van de stalpaarden.

De paarden zijn heel sociaal! Maar oefenen met remmen is altijd goed :)

Leuk dat jullie komen

__robin

Berichten: 45
Geregistreerd: 23-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 17:40

21 t/m 27 augustus!

Fris

Berichten: 829
Geregistreerd: 06-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:14

Als hier nog mensen zijn die (van plan zijn) 17 t/m 23 juli te gaan, wij hebben een whatsappgroep met nu 11 mensen die in die week gaan :D