paard maakt een spelletje van

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melanymella
Berichten: 41
Geregistreerd: 25-09-14

paard maakt een spelletje van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 16:23

Beste Bokkers!

Mijn vriendin en ik rijden op een manege. Ik rijd 2 jaar en zij ongeveer 4 jaar. Ze rijdt deze maand op een paard dat wel eens een loopje met je neemt. Hij gaat er vaak vandoor , terwijl daar niks is. Hoe doet dat ook heel vaak bij de letter A. Maar ook bij sommige andere hoeken. Zaterdag is hij er 3x vandoor gegaan. Hij steigerde en bokte tegen een paar andere paarden. Ze deed verder niks , ze was erg geconcentreerd in de overgang stap en hij rende opeens weg. Ze zei tegen mij dat ze best boos is op haar zelf omdat ze het echt goed wil doen en ze doet ook echt keihard haar best om dit paard gehoorzaam te maken. Ze heeft zelf ook maatregelen genomen zoals een zweep voor extra duidelijkheid dat zij de baas is en dat hij moet luisteren. En binnenbeen als hij dreigt om weg te rennen. En als hij rent neemt ze hem terug en zet ze hem halt. Vervolgens weer rustig oppakken en voltes rijden steeds dichterbijer de plaats waar hij wegrende. Ik heb zelf bedacht als je samen met hem de bak in gaat , dat je even rustig stapt en alle plaatsen van de bak laat zien en eventueel stil staan met hem. Ze kan helaas geen privelessen nemen en de instructrice weet er ook geen raad mee.

Iemand tips?

melanymella
Berichten: 41
Geregistreerd: 25-09-14

Re: paard maakt een spelletje van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 19:15

iemand?

Yenni
Berichten: 5457
Geregistreerd: 01-07-14

Re: paard maakt een spelletje van

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:16

Instructeur om hulp vragen.

Aidenn

Berichten: 457
Geregistreerd: 20-06-14
Woonplaats: Buitenland

Re: paard maakt een spelletje van

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:18

zelf niet gaan aanklooien, en misschien toch kijken of het zadel wel lekker ligt?

idefix4

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:18

Zadel na laten kijken? De mijne rende onder zijn zadel uit...

Delphi2003

Berichten: 1525
Geregistreerd: 22-11-14
Woonplaats: Naast mijn buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:18

Cas123 schreef:
Instructeur om hulp vragen.


Die weet er zelf ook geen raad mee zei ze

Aidenn

Berichten: 457
Geregistreerd: 20-06-14
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:19

Delphi2003 schreef:
Cas123 schreef:
Instructeur om hulp vragen.


Die weet er zelf ook geen raad mee zei ze


pardon? sorry hoor maar waarom geeft zij dan les, niet gemeen bedoelt :+

Yenni
Berichten: 5457
Geregistreerd: 01-07-14

Re: paard maakt een spelletje van

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:23

Als je instructeur het niet weet.......... wat doet die daar dan nog....... niet rot bedoeld hoor maar kom op. Ik lees het niet als een hopeloze zaak.
Of zadel ligt fout. (Wat je vaak ziet bij maneges) of rug is niet oke. Maar als je dit al weet van dat paard, rijd er dan niet op.............

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:24

Aan instructeur aangeven dat je graag op een goed opgevoed paard rijdt... en voor je plezier rijdt en niet om te verongelukken. Dat je dus graag op een ander paard rijdt in je les.
Laten ze het dier zelf doorrijden voordat ze er klanten op laten rijden.

Anoniem

Re: paard maakt een spelletje van

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:28

Betere manege zoeken.
Dit dier is ongeschikt voor het manegewerk, en de instructie idem.
Dit moet je als manege absoluut niet willen.

Cinnepin

Berichten: 8927
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:28

Die manege mag wel eens andere instructie aannemen :+

melanymella
Berichten: 41
Geregistreerd: 25-09-14

Re: paard maakt een spelletje van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 20:50

Ik bedoelde niet gemeen voor de instructrice want ze geeft hele handige tips daarvoor. Toen ik een priveles nam ging hij niet wegrennen en dezelfde instructrice heeft me daarbij ook geholpen. dus ligt niet aan de instructrice zelf! En het is een volle bak, ze kan niet alleen maar op mij letten. Het zadel zit goed , anders had een andere instructrice het wel gezien (ze heeft er veel verstand van)

Yenni
Berichten: 5457
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 09:03

melanymella schreef:
Ik bedoelde niet gemeen voor de instructrice want ze geeft hele handige tips daarvoor. Toen ik een priveles nam ging hij niet wegrennen en dezelfde instructrice heeft me daarbij ook geholpen. dus ligt niet aan de instructrice zelf! En het is een volle bak, ze kan niet alleen maar op mij letten. Het zadel zit goed , anders had een andere instructrice het wel gezien (ze heeft er veel verstand van)

Ze kan er veel verstand van hebben maar een zadelmaker kan alleen bevestigen als het goed ligt. Hij heeft er voor geleerd! En bij een zadel wat goed ligt doet een paard nooit zo. Dit paard heeft pijn en laat dit merken.

paardXXX
Berichten: 154
Geregistreerd: 03-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:33

Sonja schreef:
Betere manege zoeken.
Dit dier is ongeschikt voor het manegewerk, en de instructie idem.
Dit moet je als manege absoluut niet willen.


Soms heeft het niks met de manege te maken het kan ook door drukplekken ofzo komen en anders er niet op rijden en een ervaren iemand erop zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:38

paardXXX schreef:
Sonja schreef:
Betere manege zoeken.
Dit dier is ongeschikt voor het manegewerk, en de instructie idem.
Dit moet je als manege absoluut niet willen.


Soms heeft het niks met de manege te maken het kan ook door drukplekken ofzo komen en anders er niet op rijden en een ervaren iemand erop zetten.


Dan nog ligt het aan de manege want 1. een paard hoort überhaupt geen drukplekken te krijgen, en 2. ALS een dier dan onverhoopt toch een drukking heeft, dan hoort hij niet in de les.