Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Miepie77 schreef:vroeger toen ik zelf nog op een manege reed dacht ik hetzelfde als jij, waar haalden die mensen het vandaan, maar toen ik mn eerste eigen paard kocht kwam ik er heel snel achter dat ik eigenlijk nog maar heel weinig wist en kon, rijden op een manegepaard die dagelijks een aantal uur verschillende ruiters op zn rug heeft en rijden op een privepaard is een dag en nacht verschil, je hele benadering word anders
Miepie77 schreef:vroeger toen ik zelf nog op een manege reed dacht ik hetzelfde als jij, waar haalden die mensen het vandaan, maar toen ik mn eerste eigen paard kocht kwam ik er heel snel achter dat ik eigenlijk nog maar heel weinig wist en kon, rijden op een manegepaard die dagelijks een aantal uur verschillende ruiters op zn rug heeft en rijden op een privepaard is een dag en nacht verschil, je hele benadering wordt anders
Serendip90 schreef:Hangt eraf op welke manege je rijdt en van wie je les krijgt...
Geloof me, op mijn vorige stal loopt een "instructrice" rond... Ik zou er nog geen les van willen ook al kreeg ik er geld bij.. Maar er zijn er redelijk wat die bij haar lessen. Paard staakt, paard loopt niet helemaal lekker, oud en maakt heel vaak een "huppelpasje" achter... Dus staken is dan m.i. gewoon pijn? Eerste oplossing: Zweep, meppen maar, 2e oplossing, kortere zweep, 3e oplossing: sporen (en het meisje kan der benen niet stil houden... sporen zitten ook nog eens fout om (dus met het knopje naar BOVEN) maar het paard loopt weer, dus het was ongehoorzaamheid... Ik kan er niet naar blijven kijken iig... En die mensen hebben dan wel een "eigen paard" maar ik denk dat ze op veel maneges (zelfs de slechtere) het nog beter zouden leren.
Miepie77 schreef:vroeger toen ik zelf nog op een manege reed dacht ik hetzelfde als jij, waar haalden die mensen het vandaan, maar toen ik mn eerste eigen paard kocht kwam ik er heel snel achter dat ik eigenlijk nog maar heel weinig wist en kon, rijden op een manegepaard die dagelijks een aantal uur verschillende ruiters op zn rug heeft en rijden op een privepaard is een dag en nacht verschil, je hele benadering word anders
vuurneon schreef:Ts; weet je wat ik van mijzelf zeg? Ik rijd langer dan jij op aarde rondloopt en heb langer paarden dan dat jij zindelijk was; ik kan niet goed rijden, echt niet. Wel goed blijven zittenen ook ik leer nog steeds bij als het over omgang met paarden gaat!
Maar wat ik wel weet; het eerste jaar dat ik een eigen paard had ben ik mijzelf gigantisch tegengekomen; want ik wist echt niet veel achteraf...
bente173 schreef:Serendip90 schreef:Hangt eraf op welke manege je rijdt en van wie je les krijgt...
Geloof me, op mijn vorige stal loopt een "instructrice" rond... Ik zou er nog geen les van willen ook al kreeg ik er geld bij.. Maar er zijn er redelijk wat die bij haar lessen. Paard staakt, paard loopt niet helemaal lekker, oud en maakt heel vaak een "huppelpasje" achter... Dus staken is dan m.i. gewoon pijn? Eerste oplossing: Zweep, meppen maar, 2e oplossing, kortere zweep, 3e oplossing: sporen (en het meisje kan der benen niet stil houden... sporen zitten ook nog eens fout om (dus met het knopje naar BOVEN) maar het paard loopt weer, dus het was ongehoorzaamheid... Ik kan er niet naar blijven kijken iig... En die mensen hebben dan wel een "eigen paard" maar ik denk dat ze op veel maneges (zelfs de slechtere) het nog beter zouden leren.
zo'n instructrice zou ik ook nooit willen hebben !
mijn instructrice heeft een diploma van de knhs , dus zij weet gelukkig hoe je het wel moet leren
bente173 schreef:Chaos schreef:Een diploma is niet zaligmakend hoor!
Prestaties en ervaringen wel.
ja dat snap ik , sorry voor die opmerking .
ik heb haar zelf wel eens zien rijden en ze rijd heel goed , paard reageerd uitstekend op haar , maar dat kan ook aan het paard liggen.