Mag dat eigenlijk?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Mag dat eigenlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 16:26

Ik ben echt een leek in maneges, want ik heb nog nooit paardgereden xd
Maar... ik vind paarden machtig mooie beesten en droom ervan om op paardrijden te mogen.
Naja, maar dat is niet boeiend.
Er is dus een KNHS wedstrijd op de manege in de buurt.
Mag je daar eigenlijk zomaar heen of is dat gesloten?
Want het lijkt me best wel leuk om is naar zo'n wedstrijd te kunnen kijken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-07-12 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Regendans

Re: Mag dat eigenlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 16:27

ja daar mag je gewoon heen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 16:55

Oke, dat is wel leuk. :P
Want in de 11 jaar dat ik leef [ben 11 xd] heb ik wel paarden gezien, maar nooit echt wedstrijden ofso. alleen maar paarden/pony's die langsliepen wanneer ik met me ouders in het bos wandelde xd

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 16:57

ja je mag er zo heen;)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 16:59

daar mag je idd gewoon heen hoor...deed ik vroeger ook toen ik nog een kleine ponygek was. Was op elke wedtrijd van de manege hier te vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:00

Is leuk hoor, gaan kijken. Deed ik vroegaah ook altijd haha :D
Waarom mag je niet gaan paardrijden?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:03

Ach meis, wat een lieve vraag!
Waar woon je... ik zou je heel graag een keer willen uitnodigen om eens te komen rijden op een van mijn pony's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:05

Bizzybijtje schreef:
Is leuk hoor, gaan kijken. Deed ik vroegaah ook altijd haha :D
Waarom mag je niet gaan paardrijden?

Ik denk omdat het te duur is, maar dat snap ik hoor.
Ik wacht wel tot en met het kan, want het is natuurlijk ook een erg dure sport.

Trouwens, ik heb ook aantal keren op de shetjes en ezels van de kinderboerderij rondgehobbeld.

Aerdenhout1: Lief aangeboden, maar ik denk niet dat me ouders het daar mee eeens zijn xd.
overigens, regio rotterdam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:07

aerdenhout1 schreef:
Waar woon je... ik zou je heel graag een keer willen uitnodigen om eens te komen rijden op een van mijn pony's!

Dat is aardig zeg! Als je bij mij in de buurt woont mag je ook best een keertje mee om de pony's te verzorgen! Je kan er jammergenoeg niet op rijden (weet niet hoe groot je bent) maar je mag zo van me mee als je dat leuk lijkt!

Je mag inderdaad gewoon kijken/foto's maken etc. ! Deed (doe) ik ook altijd, misschien heb je zelfs geluk en mag je een paardje/pony van iemand uitstappen!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:09

Als ze jou een zaterdag morgen brengen mag je best een dagje meelopen en wil ik je s'middags best een uurtje les geven. Als je dat leuk zou vinden natuurlijk.
Rotterdam Haarlem is niet zo ver hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:09

Zeker doen hoor TS! Volgens mij heeft aerdenhout best wat staan :D

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:10

Veel te veel :D :D :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:11

Dat bedoel ik :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:11

Doen hoor TS, als het mag van je ouders! Ik neem aan dat het geen probleem is als die er desnoods nog bij blijven! Nogmaals complimenten voor Aerdenhout, erg aardig :)

Vooralsnog blijft mijn aanbod staan natuurlijk als je het leuk vindt om een keertje te komen verzorgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:13

aerdenhout1 schreef:
Als ze jou een zaterdag morgen brengen mag je best een dagje meelopen en wil ik je s'middags best een uurtje les geven. Als je dat leuk zou vinden natuurlijk.

Leuk vinden is het probleem niet, maar me pa [met rijbewijs] zit in het gips en kan dus niet veel xd.
Overigens willen me ouders het waarschijnlijk ook niet.
Doanique schreef:
aerdenhout1 schreef:

Dat is aardig zeg! Als je bij mij in de buurt woont mag je ook best een keertje mee om de pony's te verzorgen! Je kan er jammergenoeg niet op rijden (weet niet hoe groot je bent) maar je mag zo van me mee als je dat leuk lijkt!

Je mag inderdaad gewoon kijken/foto's maken etc. ! Deed (doe) ik ook altijd, misschien heb je zelfs geluk en mag je een paardje/pony van iemand uitstappen!

Zelfde redenenen als voor Aerdenhout1.

Ik ga, als ik tijd heb, een poosje fietsen om bij die flardingha ruiters te komen xd
DAar ga ik namelijk de wedstrijden kijken.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:14

aerdenhout1 schreef:

even totaal off-topic, maar wat ben je een ontzettende lieverd! <3

TS: wat vinden je ouders van paardrijden? Eng? Of 'alleen' duur?
Misschien als je ze kennis laat maken (zo'n wedstrijd is daar natuurlijk super voor) met het paardengebeuren, zouden ze dan minder bezwaren hebben denk je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:16

vanLotje schreef:
aerdenhout1 schreef:

even totaal off-topic, maar wat ben je een ontzettende lieverd! <3

TS: wat vinden je ouders van paardrijden? Eng? Of 'alleen' duur?
Misschien als je ze kennis laat maken (zo'n wedstrijd is daar natuurlijk super voor) met het paardengebeuren, zouden ze dan minder bezwaren hebben denk je?

Eng volgensmij niet, want me ma zou me volgensmij zo op paardrijden willen doen..
En zoals ik eerder gemeld heb, mijn pa zit in het gips en me moeder heeft volgensmij niet zo'n supergoede conditie op de fiets xd.

Naja, ben 24 augustus jarig dus dan is er weer kans, en anders.. pech, ooit heb ik een eigen paard. xd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:20

Mooie instelling TS :) Heel veel plezier bij je wedstrijdjes iig, misschien kan je vragen als iemand nog gaat opzadelen of je mag helpen borstelen? Kan je er meteen bij zeggen dat je graag een hoop wilt leren, ik weet zeker dat iemand je al het poetsen etc. zó uit wilt leggen!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:21

Hou die gedachte vast hoor TS!! Als je echt wil, komt dat eigen paard er!
Lekker gaan kijken naar wedstrijden en naar lessen op een manege, ook daar leer je al heel veel van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:22

Doanique schreef:
Mooie instelling TS :) Heel veel plezier bij je wedstrijdjes iig, misschien kan je vragen als iemand nog gaat opzadelen of je mag helpen borstelen? Kan je er meteen bij zeggen dat je graag een hoop wilt leren, ik weet zeker dat iemand je al het poetsen etc. zó uit wilt leggen!

Daar heb ik het lef niet voor xd

aerdenhout1 schreef:
Hou die gedachte vast hoor TS!! Als je echt wil, komt dat eigen paard er!
Lekker gaan kijken naar wedstrijden en naar lessen op een manege, ook daar leer je al heel veel van.

Mag dat dan zomaar= zonder dat je er rijd of een ouder van iemand daar rijd ben in de kantine ofso gaan zitten=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:26

Ja hoor! Je mag ook gewoon wat te drinken of eten bestellen als je daar trek in hebt! Maneges zijn openbaar terrein!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:28

Ohja, nog 2 vragen: is onderling ook dat er publiek ma komen?
en.. ik kan op de site van die flardingha ruiters niet vinden hoe laat de wedstrijd begint!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:29

Als je in de kantine een drankje of wat ook neemt, kan je er gewoon gaan zitten hoor.
Of als dat kan bij de buiten bak gaan staan als er les is.
Vaak ontmoet je wel iemand waar je dan mee in gesprek komt en komt van het een het ander.
Dring je alleen niet op, dat werkt bij een paarden eigenaar juist averechts.
Dus ga geen paarden vastpakken, aaien, waar de eigenaar mee bezig is, dat vinden de meeste niet zo leuk.
Snoepjes geven mag je nooit doen, ik word daar echt pislink om n.l.
Maar b.v vragen stellen als... is het je eigen paard, wat voor ras is het, wat rij je met hem/haar enz. vinden de meeste mensen wel leuk.
Vragen als... mag ik hem poetsen, zal ik hem zadelen of weet ik veel, vallen in verkeerde aarde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:31

Je mag trouwens de pony's daar gewoon aaien en ik denk dat je de manegepony's en paarden ook mag borstelen, eigen pony's/paarden zou ik niet doen, maar aaien van eigen pony's/paarden mag natuurlijk wel!
(Edit: Als de eigenaar dat goed vindt natuurlijk, tenzij ze op stal staan en je aait even zonder de deur open te doen is er niks aan de hand hoor)

Onderling betekent dat alleen leden van de manege mee mogen rijden (Dus geen mensen van buitenaf), en dat is váák ook met de manegepony's/paarden dus daar mag je gewoon komen kijken hoor! Geen enkel probleem!

Hoe laat de wedstrijd begint kan ik je ook niet vertellen aangezien mijn internet heel traag is :=

Vragen 'mag ik hem poetsen' is misschien te veel van het goede inderdaad, maar vragen of je misschien ergens mee kan helpen kan altijd. Nee is nee dan loop je gewoon door :)

(Dubbele edit: Dat geldt bij ons op de manege :j )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:33

aerdenhout1 schreef:
Als je in de kantine een drankje of wat ook neemt, kan je er gewoon gaan zitten hoor.
Of als dat kan bij de buiten bak gaan staan als er les is.
Vaak ontmoet je wel iemand waar je dan mee in gesprek komt en komt van het een het ander.
Dring je alleen niet op, dat werkt bij een paarden eigenaar juist averechts.
Dus ga geen paarden vastpakken, aaien, waar de eigenaar mee bezig is, dat vinden de meeste niet zo leuk.
Snoepjes geven mag je nooit doen, ik word daar echt pislink om n.l.
Maar b.v vragen stellen als... is het je eigen paard, wat voor ras is het, wat rij je met hem/haar enz. vinden de meeste mensen wel leuk.
Vragen als... mag ik hem poetsen, zal ik hem zadelen of weet ik veel, vallen in verkeerde aarde.

Dat snap ik, hoor.
Ik durf toch niet verder te gaan dan die vragen als: is het je eigen paard, wat voor ras is het? enz.
Want ik weet niet hoe je goe dmoet zadelen en eigenlijk ook niet echt hoe je goed moet poetsen. xd