Betaalbare manege regio Tilburg/Reeshof met vaste pony?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Betaalbare manege regio Tilburg/Reeshof met vaste pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 10:12

Weet iemand of er in de regio Tilburg/Reeshof een betaalbare manege is waarbij de kinderen een vaste pony in de les hebben?

Ik had het gisteren op een verjaardag met mijn neef over paardrijden. Hun jongste zoon heeft een blauwe maandag een paar lessen gehad op dezelfde manege als zijn zus. Hij heeft daar erg veel baat bij met zijn beperkingen, maar het wekelijks wisselen van pony is voor hem niet te handelen.

Omdat het rijden voor hem zo'n positieve invloed heeft zouden ze dat best wel weer willen oppakken, maar dan is een vaste pony wel een vereiste. Helaas zijn zij niet zo thuis in de wereld van de maneges en ben ik niet zo thuis in de regio Tilburg. Dus, wie helpt?

Anoniem

Re: Betaalbare manege regio Tilburg/Reeshof met vaste pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:17

Manege de zevengeitjes?
Manege t Zandeind?
Manege t hoefke?
Manege thielen
Manege hooijen.

Zijn allerlei manege's in de buurt... Ik zou zeggen; bellen!
Misschien is er wel heel veel te bespreken!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:21

Ik zou ook gewoon gaan bellen en vragen. Bij ons heeft niemand echt een vast paard en mogen we altijd zelf kiezen bij binnenkomst, maar op het moment dat er een beperking is en je dat zelf bespreekbaar maakt wordt er wel rekening mee gehouden. Op het moment zijn er bijvoorbeeld voor mij 2 paarden geschikt, als ik aangeef dat ik kom rijden wordt 1 van deze 2 dan voor mij vastgehouden. :)

Ik zou wel ook rekening houden met groepen. Je schrijft dat het jongetje beperkingen heeft, als deze ook op sociaal emotioneel vlak zitten is het wellicht ook fijner om te kijken bij maneges bij wat kleinere lesgroepen of zelfs de mogelijkheid te bespreken voor privéles.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 10:36

Ik had eigenlijk gehoopt mbv dit topic al meteen een shortlist te kunnen maken.

Ik ben dus niet op zoek naar een waslijst met maneges in die regio (ik kan ook googleen ;)), maar specifiek naar maneges waar ze een vaste pony hebben.

De beperkingen zijn voornamelijk op sociaal emotioneel vlak (ik weet er het fijne niet van), dus de grootte van de groepen zal waarschijnlijk ook belangrijk voor hem zijn. Maar dat deel zullen zijn ouders voor hun rekening moeten nemen, daarvoor heb ik niet voldoende kennis van de situatie.
Privélessen zijn helaas financieel niet haalbaar, tenzij ze straks de jackpot winnen wbt PGB, maar dat zal eerder minder worden dan meer.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 11:23

Zit er niet iets speciaal voor kinderen met een beperking in die buurt? Zit hij wel in het reguliere onderwijs? Anders zou zijn school misschien wel meer weten. In Nijmegen was paardrijles voor sommige kinderen op de St. Maartenschool bijvoorbeeld therapie en kwamen in de middag jongeren van Werkenrode rijden. Als je zoiets in de buurt zou hebben zou dat misschien ook helpen bij de finaniële middelen én daarnaast heb je personeel dat weet waar ze mee bezig zijn.

Maar een beetje manege die klanten wil (en ook maneges voelen de crisis) is toch bereid om mee te denken met eventuele nieuwe leskinderen?
Bij ons is 18 jaar geleden ook een meisje met beperkingen komen rijden, in het begin met altijd haar moeder ernaast en altijd op hetzelfde paard. Inmiddels heeft ze de keuze uit een aantal paarden en rijdt ze zelfstandig. Dat bedoel ik met een manege die dus meedenkt met hun klanten.

Denk dat er niet zoveel maneges zijn waar mensen echt vaste paarden hebben, na tig jaar en een boel maneges te hebben gezien is dat alleen op de Sonniushof zo geregeld. ;)

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:54

www.sintels.nl in Breda, een klein half uurtje van Tilburg. Bij ons rijden de kinderen op een vaste pony.