manege de witte hoeve in eesveen wie kent het nog.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26503
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: manege de witte hoeve in eesveen wie kent het nog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 23:11

Das nog ff voor mijn tijd geweest. In mijn tijd waren daar geen zwarte dieren te vinden...

knooopje

Berichten: 3619
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 23:15

troi schreef:
Hier een ex ruiter van de witte hoeve! Ondertussen uhmmm 24 jaar geleden begonnen. Altijd les van piet gehad volgens mij en op rodeo. Grote zwarte slomerd die dol was op springen, mijn ideale paard destijds hi hi hi ik heb heel wat agendas volgekladderd met I love rodeo..

Edit de schimmel was volgens mij sylvester die op zijn 27e is ingeslapen. Vond het een machtig beest. Liep ook tot het einde mee in de lessen, dat vond ik als kind erg zielig..


jaaa klopt sylvester! die bedoelde ik!

het was de kleine victor met de grijze manen die mij eraf gebokt had haha.

Sabine85
Berichten: 25
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 23:51

Er waren veel situaties 'zielig' te noemen binnen de manege, maar wie was ik destijds om dat te zeggen. :P
Kreupel? Oh dan rijd je er gewoon nog een paar lessen op en als ie bijna niet meer kan lopen, dan mag ie op stal.

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: manege de witte hoeve in eesveen wie kent het nog.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 11:50

Ik ben destijds ook begonnen op rodeo en later reed ik een rotbok genaamd erica. Piet moest toen regelmatig met de lange zweep erachteraan voordat hij ging lopen. En daarna ging ik al met mijn Haflinger naar de manege.

En ja ook ik heb destijds i love rodeo overal op geschreven.

troi
Berichten: 17026
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: manege de witte hoeve in eesveen wie kent het nog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 11:54

Hihi ik ben altijd op rodeo gebleven, ik was het type ruiter dat niet zo bijster dapper en talentvol was. Heerlijk hobbelen en niet te moeilijk doen was altijd mijn stijl.

Ondertussen rijdt ik western trouwens en ben ik heel anders gaan rijden, gelukkig.

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: manege de witte hoeve in eesveen wie kent het nog.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 12:32

Ik heb totdat rodeo weg ging op hem gereden en toen op erica. Ik denk dat ik een dik jaar op rodeo heb gehobbeld.
Af en toe moest ik op een ander paard, kan me mister ed nog wel herinneren. Een hele grote tuiger die continu klepperde met zijn lippen.

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: manege de witte hoeve in eesveen wie kent het nog.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 12:35

Ik ben wel op de engelse stijl blijven rijden. Ik denk als ik over moet schakelen naar western dat ik heeeeeeeel veel moeite mee zou hebben om dat onder de knie te krijgen.

troi
Berichten: 17026
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: manege de witte hoeve in eesveen wie kent het nog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:43

Was in het begin ook niet makkelijk idd maar het van het bit afrijden ipv naar het bit toe past erg bij mij. En verder ach het blijft paardrijden en ook al is het doel anders de manier waarop is niet zo bijster anders.

forest11
Berichten: 112
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:36

hoi, bestaad deze manege nog steeds?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26503
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: manege de witte hoeve in eesveen wie kent het nog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:57

Nee, deze bestaat al een groot aantal jaar niet meer. Waar deze eerst zal zit nu iemand die landbouwmachines verhuurt en een groothandel in consumentenartikelen. Waar Piet en de paarden gebleven zijn, geen idee. Hoorde dat er een aantal naar stal Prins zijn gegaan, maar ook die bestaat volgens mij al heeeeeel lang niet meer?

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: manege de witte hoeve in eesveen wie kent het nog.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 19:41

Stal prins bestaat idd al heel lang niet meer. Ik weet dat een aantal paarden en pony's naar particulieren verkocht.
Een aantal waren al voor de tijd verkocht.
Ik weet dat soldrik zijn laatste jaartjes op een top plekje heeft gesleten.

Blacksmurf
Berichten: 503
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 09:35

Jazeker ken ik dat nog. Maar ben zelfs nog van voor de generatie Piet. Begonnen toen de fam. groefsema nog eigenaar waren en de overname meegemaakt. Vervolgens daar ook heel wat lessen gegeven en heel wat paarden meegemaakt.
Pascal, als je de oude draver bedoelde, ja die ken ik ook nog wel. Dat was nog een paard van de fam. Groefsema.
goeie ouwe trouwe Silvester. Vroeger was hij niet zo lief, door de jaren heen is dat een stuk verbeterd en is hij ook jaren sinterklaas zijn vaste paard in Steenwijk en omgeving geweest. Heeft het nog heel lang volgehouden.
Uiteindelijk zijn er veel paarden meegegaan naar Stal Prins waarna ze zijn verkocht toen Stal Prins er mee gestopt is. Weet dat Pablo ook nog heel lang van zijn oude dag heeft mogen genieten bij verschillende mensen.

Blacksmurf
Berichten: 503
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 09:52

Jose en Marijke ken ik in ieder geval wel. Jose op zien groeien met Marijke.
Dagmar en Naomi de tweeling, ook ik kon ze moeilijk uit elkaar houden.
Joyce natuurlijk. Joyce is gaan lesgeven toen wij er weg zijn gegaan. heb toen ook wel gehoord dat Dagmar en/of Naomi ook wel eens lesgaven. Heb een van de 2 jaren later nog een keer op een andere manege gesproken.
Zowel in de tijd van Groefsema als Piet heel veel mensen zien komen en gaan. Wel leuk is dat sommigen nu kinderen hebben en les krijgen van mijn zus.

Negatieve verhalen vind ik altijd zo jammer. De een ervaart het zo de ander weer anders en soms kijk je er op een jonge leeftijd ook anders tegen aan. Ik weet door ervaring nu ook meer dan toen. En overal is wel eens wat. Helaas moeten sommige manges commercieel denken en is het geen vetpot. Ik kan mij wel herinneren dat in mijn tijd wel atlijd goed voor de dieren is gezorgd.

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 10:24

Blacksmurf ik zou graag willen weten wie je bent ( mag ook via pbtje), je maakt me nieuwsgierig. Kan niks op je profiel vinden

Toffeltje

Berichten: 528
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 22:15

Een beetje een oud topic zie ik, maar ik plaats toch nog een reactie. Ik heb ook jaren op de witte hoeve gereden (van mijn 7e tot mijn 12e). Eerst op vrijdagmiddag en later op zaterdagmorgen (van 10 tot 11 als ik het me goed herinner). Ik was vooral een groot fan van dikke vosje. Ik kreeg meestal les van piet, maar ook wel van naomi/dagmar, joyce en ik dacht ook van daisy? Maar ik ben niet zo heel goed in namen, dus ik weet het niet zeker.
Ik herinner me dat er ook wel eens uitjes georganiseerd werden, zo zijn we een keer naar het paardenrusthuis in soest gegaan en hebben we ook wel eens een huifkarrit gemaakt.
Later kreeg ik een verzorgpony en ben ik gestopt op de witte hoeve, was voor mijn ouders ook wel fijn, want die hebben mij jarenlang naar de manege gebracht vanuit oldemarkt. Nu heb ik zelf paarden en rijdt ik western.

Sabine85
Berichten: 25
Geregistreerd: 18-09-12

Re: manege de witte hoeve in eesveen wie kent het nog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 23:29

Ik zie dat je 27 bent, maar aan je beschrijving kan ik niet opmerken wie jij zou moeten zijn. ;-)

Groetjes!

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 07:53

Ik wordt nu ook wel een beetje nieuwsgierig. Ik reed namelijk ook altijd op de zaterdagochtend.

En Daisy kan kloppen, ze heeft idd de laatste jaren wat lesjes gegeven. Volgens mij voornamelijk op de zaterdag. Want dan had ze zelf ook les.

Toffeltje

Berichten: 528
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Friesland

Re: manege de witte hoeve in eesveen wie kent het nog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 08:18

Dan moeten we elkaar wel tegen zijn gekomen. Mijn echte naam is jasmijn.

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: manege de witte hoeve in eesveen wie kent het nog.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 10:08

Helaas er gaat nog geen belletje rinkelen :o

Toffeltje

Berichten: 528
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Friesland

Re: manege de witte hoeve in eesveen wie kent het nog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:28

Waarschijnlijk viel ik ook niet zo op, ik was altijd behoorlijk verlegen als kind.

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: manege de witte hoeve in eesveen wie kent het nog.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 10:39

Hahaha, was ik ook hoor.
Maar de meesten kennen mij vanwege Marijke en dat we rijdend kwamen.

Toffeltje

Berichten: 528
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Friesland

Re: manege de witte hoeve in eesveen wie kent het nog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:56

Kan het zijn dat je haar wel eens haffie noemde? Ik dacht altijd dat ze echt zo heette :o

Sabine85
Berichten: 25
Geregistreerd: 18-09-12

Re: manege de witte hoeve in eesveen wie kent het nog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 11:58

Jasmijn komt mij wel lichtelijk bekend voor. Heb je een bos krullen?

Toffeltje

Berichten: 528
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Friesland

Re: manege de witte hoeve in eesveen wie kent het nog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 12:00

Nee, ik heb stijl blond haar. Jij bent zeker niet de sabine uit oldemarkt?

Sabine85
Berichten: 25
Geregistreerd: 18-09-12

Re: manege de witte hoeve in eesveen wie kent het nog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 12:06

Nee, dat is andere Sabine. Hahahaha. Die zat wel bij mij soms met lessen. :D