manege de witte hoeve in eesveen wie kent het nog.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

manege de witte hoeve in eesveen wie kent het nog.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 21:04

ik ben Jose en heb 21 jaar geleden leren paardrijden op manege de witte hoeve in eesveen (steenwijk). heb daar leren rijden op het paard rodeo, later ging ik met mijn eigen haffie (marijke) naar de lessen. nu zoek ik mensen die daar gereden hebben. ik zou graag willen weten wat het leven hen allemaal gebracht heeft, zijn ze getrouwd hebben ze kinderen en bovenal rijden ze nog paard en / of hebben ze een eigen paard.
zoals je in mijn profiel kunt lezen heb ik nog steed de haflinger waar ik toen mee naar les ging.

ik hoop dat ik reacties krijg en weer in contact kom met oude bekenden van die tijd.
vriendelijke groet,
Jose

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26336
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: manege de witte hoeve in eesveen wie kent het nog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:21

Ik weet niet wanneer jij daar gereden hebt, maar ook ik heb daar ongeveer 6 jaar gelest. Ben op mijn 11e daar begonnen, reed daar tot mijn 15e? (ben nu 28)Heb ook vaak aan wedstrijden meegedaan en ook prijzen gepakt. Pony's en paarden in mijn tijd waren Pablo en Bimbo (deelden een stal), Solrik, Nora (heb nog een schilderij van haar in de kamer hangen), Dikke Vosje, Grote Victor, Kleine Victor, Miranda, Isabella, Ita, Ginger, Duncan, Samba, Honette, Conquista (mijn favo paard) en nog wat. Was ook nog een schimmel met hele korte staart, Zolatry ofzo heette hij/zij? Kreeg altijd les van Piet of van een van de dames, wie weet ik niet meer...

Ik rijd nog steeds paard, nu bij Ini Slot in Wittelte. Woon op mezelf in Zwolle, geen partner en kinderen. Ook geen eigen paard, maar manegepaarden zijn ook leuk. Leuk dat iemand hier een topic over opent! Hoop dat er ook nog mensen zijn uit mijn tijd.

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 21:40

21 jaar geleden ben ik daar begonnen en kreeg voornamelijk les van Piet en Engelien. heb regelmatig op duncan gereden wanneer het weer niet toeliet om op mijn eigen paard te kunnen komen. jouw naam komt me wel enigzins bekent voor.

ik reed altijd in de les met Hienke op Jack, Ellie op haar verzorg pony en Tilly reed op dinkie of binkie, weet niet meer precies hoe die pony heet. en er reden nog een paar mee, maar daar weet ik zo de namen allemaal niet meer van.
nadat de manege gestopt is weet ik dat soldrik verkocht is naar Margreet van loenen en is daar verder gebruikt als lespony en gezinspony. heeft daar zijn laatste daagjes versleten. de rest van de pony's zijn toen naar manege stal prins gegaan. daarna weet ik dat een aantal pony's naar een prive adresje zijn gegaan.

ik woon nu met mijn gezin in Nagele en het bevalt me prima in het dorp van de platte daken.
zelf ben ik nu volop in de paarden bezig, heb eerst een tijd in de gehandicaptenzorg gewerkt. maar door de bezuinigingen en alle rare dingen die het manegment besloten ben ik opgestapt en ben ik een opleiding voor paardrij-instructrice gaan volgen en geef nu op mijn paarden les in de bak bij mijn ouders. en ik zeg nog elke dag dat het 1 van de beste beslissing is geweest die ik ooit heb gemaakt.

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: manege de witte hoeve in eesveen wie kent het nog.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 12:31

verder niemand die gelest heeft bij Piet Bosman op de Witte Hoeve in Eesveen?????????????????????????
ik hoop toch op wat meer reacties.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26336
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: manege de witte hoeve in eesveen wie kent het nog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 17:47

Duncan heb ik ook nog wel op gereden, alleen die was voor mij toen wel heeel erg groot, kon er net bij met poetsen en zadelen...

Jenny Pit is mij eigen naam, misschien zegt dat je wat? Had (en heb nou nog) een hele dikke bos krullen.

WalS

Berichten: 13
Geregistreerd: 23-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:22

:) daar ben ik ook begonnen, grappig, Duncan vond ik zo leuk, hoe groot hij ook was en hoe klein ik.. Kreeg altijd les op zaterdagmorgen geloof ik... ik zie nu weer helemaal voor me hoe het eruit zag en welke paardjes er stonden..

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26336
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: manege de witte hoeve in eesveen wie kent het nog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:23

Ik kan het me daar ook nog steeds voor de geest halen hoor!

WalS

Berichten: 13
Geregistreerd: 23-01-12

Re: manege de witte hoeve in eesveen wie kent het nog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:28

grappig he, volgens heb jij ( jenny) ook bij Westerhoeve gereden of niet??

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26336
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: manege de witte hoeve in eesveen wie kent het nog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:29

Klopt helemaal ja!

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 22:35

hier net zo, heb er in het verleden heel wat uurtjes rond gelopen daar. reed ook altijd op de zaterdag morgen, ik geloof rond een uur of 11?????
en kan me vooral de streken van pablo voor de geest halen (hoofstel afschudden en lekker gaan rollebollen met de kinderen nog op zijn rug) en die domme hond van piet die altijd achter bimbo aan liep.
heb ook een heletijd op een paard gereden die volgens mij erica of iets dergelijks heette, god wat was dat een rotbok, niet vooruit of achteruit te krijgen. totdat piet er met een longeerzweep de bak in kwam zetten, je hebt dat beest nog nooit zo hard zijn best zien doen.

WalS

Berichten: 13
Geregistreerd: 23-01-12

Re: manege de witte hoeve in eesveen wie kent het nog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:38

grappig reed ook zo rond elf uur ofzo.. en dat van die longeerzweep weet ik ook nog wel..:) ik heb ooit eens een wedstrijdje op duncan gedaan ( klein, onderling) en toen wilde hij niet voor of achteruit alleen in de bak.. ik als klein meisje mijn best maar doen, maar het ging mooi niet door:)

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: manege de witte hoeve in eesveen wie kent het nog.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 22:43

ja duncan had ook wel zijn streken (hihi), maar toch een heerlijk beest, gooide je een kilometer uit het zadel, was bijna er niet op door te zitten, maar wat gaf het. het was een scheetje.
ik herinner me ook nog eens een paard dat mister ed als bijnaam had, een tuiger die continu met zijn lip zat te klapperen. die reed ontzettend lekker. met dat betreft kreeg ik allemaal de rare bokken onder mij, waar niemand eigenlijk op wou. blijkbaar trek ik dat soort beesten aan.

Sabine85
Berichten: 25
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:22

Wellicht een beetje laat, maar ik ken jou nog wel. :D
Ik ben trouwens niet de Sabine met donkerblond golvend haar, hahahaha. Want in die tijd dat jij er reed, reed ik er ook, maar ook een andere Sabine. Weet even haar achternaam niet meer, maar doet er ook niet toe, denk wel dat je weet wie ik bedoel.

Ik herinner me Marijke ook nog wel. :D

Ik heb ook les gehad van Piet en Engelien. Ik heb de shetjes destijds nog beleerd, Polly en Molly. Leuke tijden alleen voor zo'n klein meisje als ik toen was was Eesveen niet bepaald naast de deur. Dus kwam maar eens per week en dat was de zaterdag.

Volgens mij heb jij toch ook een zus die op jou lijkt? En volgens mij heb je vroeger ook bij mijn broer in de brugklas gezeten, hij is nu 30.

Cheers!

PS: Ik ken Jenny nog als de dag van gisteren, als we jou wat vroegen als we je op de pony's hadden gezet of alles naar wens was en we alles gecontroleerd hadden, dan gaf je nooit antwoord en staarde maar wat voor je uit, haha, dat vonden we destijds heel irritant! ;-)

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 11:03

hoi Sabine,

de naam Sabine klinkt wel erg bekent in de oren, maar kan helaas nog geen gezicht bij plaatsen.

ja iedereen herinnerd Marijke wel :o :D , ik was toen der tijd de enige die een H(m)aflinger had, tegenwoordig zie je steeds meer rondlopen.

de shetjes Polly en Molly waren denk ik net na mijn tijd, dus die ken ik niet. wel leuk om op jonge leeftijd mee te helpen met beleren.

en nee ik heb geen zus :P , wel een nicht waar ik veel op lijk, maar die rijd geen paard.
en ik denk ook niet dat ik bij jou broer in de brugklas heb gezeten, aangezien ik 4 jaar ouder ben dan hem. tenzij een heeeeeeele vroege leerling was :+ .

maar rij jij nog paard dan. en zo ja waar, of heb je een eigen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26336
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:55

Sabine85 schreef:
Wellicht een beetje laat, maar ik ken jou nog wel. :D
Ik ben trouwens niet de Sabine met donkerblond golvend haar, hahahaha. Want in die tijd dat jij er reed, reed ik er ook, maar ook een andere Sabine. Weet even haar achternaam niet meer, maar doet er ook niet toe, denk wel dat je weet wie ik bedoel.

Ik herinner me Marijke ook nog wel. :D

Ik heb ook les gehad van Piet en Engelien. Ik heb de shetjes destijds nog beleerd, Polly en Molly. Leuke tijden alleen voor zo'n klein meisje als ik toen was was Eesveen niet bepaald naast de deur. Dus kwam maar eens per week en dat was de zaterdag.

Volgens mij heb jij toch ook een zus die op jou lijkt? En volgens mij heb je vroeger ook bij mijn broer in de brugklas gezeten, hij is nu 30.

Cheers!

PS: Ik ken Jenny nog als de dag van gisteren, als we jou wat vroegen als we je op de pony's hadden gezet of alles naar wens was en we alles gecontroleerd hadden, dan gaf je nooit antwoord en staarde maar wat voor je uit, haha, dat vonden we destijds heel irritant! ;-)


Dat kan idd kloppen, zal met mijn beperking te maken hebben denk ik (PDD-NOS, verwant aan autisme)...

Sabine85
Berichten: 25
Geregistreerd: 18-09-12

Re: manege de witte hoeve in eesveen wie kent het nog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:08

Hey José,

Ik wist niet dat je al 34 bent. Hihi. Nou ja, al... dat klinkt ook wel gelijk alsof ik je afschilder als een oudje, maar nee, zo bedoel ik het dus niet.
Ja, ik dacht dat je bij hem in de klas zat... Ronald heet hij. Maar heb het dus mis.

Ik ben nog voordat de manege weg ging daar gestopt, er zat geen vooruitgang in omdat het natuurlijk manege paardjes zijn dus ben toen overgestapt op een verzorgpony. Dat meisje daarvan werd te groot, dus kreeg een paard, ik mocht de pony wel blijven houden om te berijden etc... maar dan moesten mijn ouders het voer betalen... omdat deze dit niet wilden ben ik destijds per direct gestopt en heb duidelijk aangegeven dat als ze dit niet wilden, ik ook nooit meer wilde paardrijden... sindsdien ook niet meer op een knolletjes rug gezeten. Ja, een keer nog in Spanje, daar wilde ik alleen niet op, was zo'n uitgemergeld, kreupel dier... maar moest erop!

Nu dus wel bezig met 2 shetjes verzorgen van een kennisje van mij in Eesveen, ik studeer momenteel nog dus heb geen tijd en ruimte voor een pony/paard. Als ik over 10 mnd ben afgestudeerd dan kan ik het kleine merrie-shetje houden... dan komt alles voor mijn rekening. Tot die tijd blijft het beestje van de huidige eigenaar. Het is een heel jong diertje. 2 jaar nu. Ik ben haar nu 'braaf' aan het maken, hahahaha.

Het is een verschrikkelijk kreng en schopt, bijt en doet lekker wat ze wil... langzaam aan leert ze mee te lopen aan het halster, alleen dit gaat nog niet zonder slag of stoot... ze heeft streken, schrikt van alles en heeft soms beetje van die paniekaanvallen omdat ze zo gefocust is op geluidjes/dingen die voor haar doen eng zijn, die wij als mens niet opvallen. Dus probeer het kleine dotje te begrijpen, alleen ja, spreek geen shetty, dus gaat soms best moeilijk... ik heb maar een antwoord erop: De tijd zal het leren, geduld is een schone zaak en oefening baart kunst.

Heb jij toevallig kunde in het beleren van het aangespannen lopen?! Want wil haar uiteindelijk leren voor een karretje te lopen... alleen die kunde en ervaring heb ik niet, dus zoek daar voor over toch pas een jaar iemand voor die dit langzaam met haar wil trainen...

Verder zal ik haar zelf verkeers- en zadelmak gaan maken. Het zadelmak wil ik pas mee beginnen als ze 3 of 3.5 is. Wil haar nu absoluut geen bit in haar mond duwen, vind een bit eigenlijk ook best wel zielig.
Zadelmak natuurlijk NIET door er zelf op te zitten... maar gewoon rustig steeds iets zwaarders op haar rug, als ze straks ouder is... hopelijk als mijn neefjes een jaartje of 5 en 6 zijn dat ze er dan op zouden kunnen... dat duurt nog wel 4.5 jaar! Hahahaha...

Jij geeft dus nu les in Steenwijkerwold? Of was het niet daar waar je ouders wonen?
Best nog wel een eindje rijden hoor, Nagele-Steenwijkerwold. Maar als je er plezier en energie uit put dan is dat het dubbel en dwars waard en je verdient er ook nog een mooi centje mee lijkt mij. :-)

Cheers!

Sabine

@Jenny: Ja, dat zal daar wel mee te maken hebben inderdaad. Wist je destijds al dat je PDD-NOS had? Ik weet wat PDD-NOS is, lijkt me vervelend om daarmee om te gaan als je jong bent. Denk dat je in het begin mogelijk ook niets van jezelf begrijpt, je hebt toch een soort van eigen wereldje... maar niet iedereen merkt er zelf wat van... Uit ervaring is gebleken dat ik snel een goed contact kan krijgen met zwaar autistische kinderen. Hoe dit kan weet ik niet... ze trekken naar me toe en vertrouwen me snel, waardoor ze wel graag met mij willen praten en mij dingen vragen... terwijl ze mij dan nog niet eens kennen. :-)
Mijn 2 neefjes en een nichtje hebben ADHD/PDD-NOS. En merk vooral dat de pubertijd bij hen wat 'abnormaal' verloopt als ik kijk naar de manier van communiceren en ze weten niet zo goed welk invloed hun eigen gedrag op anderen hebben... daarnaast vermoed ik dat een ander nichtje in de familie ook aan een soort autisme lijdt en zij heeft wat psychopatische trekken daarbij... zij is alleen nooit voor een diagnose naar een arts/deskundige gegaan, maar alles wijst toch echt in die richting.

Cheers!

Sabine

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26336
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 17:10

Sabine85 schreef:
@Jenny: Ja, dat zal daar wel mee te maken hebben inderdaad. Wist je destijds al dat je PDD-NOS had? Ik weet wat PDD-NOS is, lijkt me vervelend om daarmee om te gaan als je jong bent. Denk dat je in het begin mogelijk ook niets van jezelf begrijpt, je hebt toch een soort van eigen wereldje... maar niet iedereen merkt er zelf wat van... Uit ervaring is gebleken dat ik snel een goed contact kan krijgen met zwaar autistische kinderen. Hoe dit kan weet ik niet... ze trekken naar me toe en vertrouwen me snel, waardoor ze wel graag met mij willen praten en mij dingen vragen... terwijl ze mij dan nog niet eens kennen. :-)
Mijn 2 neefjes en een nichtje hebben ADHD/PDD-NOS. En merk vooral dat de pubertijd bij hen wat 'abnormaal' verloopt als ik kijk naar de manier van communiceren en ze weten niet zo goed welk invloed hun eigen gedrag op anderen hebben... daarnaast vermoed ik dat een ander nichtje in de familie ook aan een soort autisme lijdt en zij heeft wat psychopatische trekken daarbij... zij is alleen nooit voor een diagnose naar een arts/deskundige gegaan, maar alles wijst toch echt in die richting.


Het was voor mij destijds wel duidelijk dat ik anders was dan andere kindjes, mar verder niet. Voor mij werd dit pas duidelijk toen ik naar de middelbare ging/ daar al zat. Thans woon ik met 3x per week 1 uur begeleiding op mij zelf, doe administratief werk bij een chiropractor, werk bij asiel de kluif in steenwijk en rijd nog steeds paard. Bij Ini Slot in Wittelte. Doe daar ook mee aan de fnrs dressuurproefjes en maak tegenwoordig echt weer wat vooruitgang. Rijd in gewone les tussen de volwassenen.

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 10:48

ik heb wel bij een Ronald in de klas gezeten, maar dit was niet in de brugklas, maar op de MBO in Meppel bij de opleiding SPW. misschien dezelfde???

tja Shetjes, weet er alles van, koppig als de neten, vanalles uitvreten en dan onschuldig en lief kijken met die ogen waarin je o zo smelt <3 . en dan moet je zo oppassen dat je er niet in trapt ~~}> .
we hebben zelf ook 3 van die monsters lopen.
gelukkig zijn die van ons nog redelijk opgevoed, ben ook wel eens een paar tegen gekomen waar je niet eens in de buurt kan komen.

helaas kan ik je niet helpen met beleren voor de wagen, heb zelf ook geen kaas van gegeten.
heb nu ook een haf die voor de wagen kan, karretje zijn we nu aan het opknappen. en dan moet ik er ook aan geloven en moet ik het mennen leren.
ben benieuwd of het mij wel bevalt om erachter te zitten in plaats van erop :o .

en ja het is een redelijk stuk rijden van Nagele - Witte Paarden, is zo beetje 35 minuten rijden.
maar het is voor mij niet haalbaar om dichter bij huis mijn paarden te zetten en er lessen mee te gaan geven. dan heb ik meer onkosten dan winst, het is nu ook geen vetpot, maar het haalt de kosten eruit en een kleine winstmarge.
ze staan bij mijn ouders, dus dan weet ik dat ze ten alle tijde goed verzorgd worden, als ik er een dagje er niet ben.
daarnaast heb ik het geluk gehad om van mijn hobby mijn werk te maken, dat kan niet iedereen zeggen :D .

Zoolgangster

Berichten: 9619
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: manege de witte hoeve in eesveen wie kent het nog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 11:04

Laat ik daar wel eens gereden hebben... ik kan me alleen Pascal, een oude draver, nog goed herinneren, ik maakte op Pascal wel eens een buitenrit, samen met Martine. Is al weer heel lang geleden... begin jaren '80...

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 11:15

dit is helaas voor mij een onbekend paard, zal waarschijnlijk wel voor mijn komst geweest zijn. en toen ik er kwam er al niet meer was.
van wie heb je toen der tijd les gehad.

Zoolgangster

Berichten: 9619
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 13:47

Ik heb daar een enkele keer les gehad van een stagiaire, en mogelijk ook van Piet maar zeker weten doe ik het niet meer, ik heb daar maar een paar lessen meegemaakt. Ik reed eigenlijk ergens anders, bij de Noord oostpolder en bij een manége in Kuinre, waar ik ook nog een half jaartje geholpen/rondgehangen heb (oa paarden, pony's, geiten, schapen en kippen vangen en "testpiloot" zijn voor een nieuwe pony :P ) tot ik een baan ergens anders kreeg.

Sabine85
Berichten: 25
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 13:48

Hahahahaha, dat was vermakelijk om te lezen en in te beelden... mijn broer en SPW... NEE! Oh nee, die zie ik absoluut geen SPW doen. Hahaha, alleen al als ik het me inbeeld... geen goede combi. ;-)

Ja, de een is redelijk opgevoed, alleen heeft wel hengstenstreken. De ander is net twee dus moet nog leren. De eigenaar heeft er zelf nooit iets mee gedaan. Ze poetst ze af en toe een beetje, haalt het mest op en geeft ze eten, dus die beestjes wisten niet beter... totdat ik kwam, hahaha. Gaat overigens goed. Ze komt nu al met een galop aan als ze me ziet, nu nog dat test gedrag eruit en dan verkeersmak maken.
Daarna even een rust inbouwen en op niveau behouden en dan even zien hoe en wat...

Is toch een hele andere beleving, om erachter te zitten i.p.v. erop. :-) Leuke, nieuwe uitdaging! Ga je het helemaal zelf doen, of ga je ook les volgen en laat je haar trainen door iemand anders?

Oh, maar 35 minuten valt nog hartstikke mee. Haha. Dacht dat het wel wat verder was eigenlijk. Maar valt best mee. :-)

Ik ben van mijn hobby geen werk aan het maken nee... dus daarin heb je gelijk. Zijn vrij weinig mensen die van hun hobby hun werk hebben kunnen maken. :-)
Ik studeer communicatie aan NHL Hogeschool. Laatste jaar... GELUKKIG! En dan lekker aan de bak en daarnaast mijn grootste hobby zingen en hoogstwaarschijnlijk het kleine shetje Lisa erbij wat dan dagelijks zal zijn.

Cheers. :D

Sabine85
Berichten: 25
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 13:52

Was Martine nu een paard of een persoon?

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 12:50

sorry dat ik wat laat reageer Sabine, heb op dit moment heel erg druk.

heb aanstaande dinsdag een examen dressuur en springen om het volledige papier voor orun 2 te krijgen, ik heb nu alleen basisintructeursopleiding papieren.

voor dat examen ben ik nu druk Shanti aan het trainen en heb dus nu naast het lesgeven ook zelf les. en daarnaast een jong gezin en het huishouden. op dit moment heb ik maar weinig tijd voor mij zelf, om even tot rust te komen.

ben nu ook al een poos niet meer op bokt geweest hierdoor. maar nu heb ik even een momentje voor mezelf. kinderen liggen nu op bed te snurken, manlief ligt op de bank te snurken (hihi). dus kan ik even achter de compu kruipen.

om even antwoord te geven over het mennen.
Amber heeft bij de vorige eigenaar altijd voor de wagen gelopen, dus zij kent het wel, alleen Marco en ik niet.
mijn schoonvader heeft vroeger bij zijn thuis veel moeten mennen op het land, dus hij gaat mij en Marco leren mennen.
bevalt me dit zo goed en ik denk op dat moment dat ik nog verder wil, ga ik en misschien Marco wel lid worden van de vrije aanspan. daar ken ik al heel veel mensen van het rijden bij de rijvereniging, die naast het rijden ook nog mennen.

maar als je zin hebt om een keer weer paardrijles te krijgen, kun je me altijd benaderen. heb altijd wel hier en daar gaatjes die op te vullen zijn met losse lessers.

Sabine85
Berichten: 25
Geregistreerd: 18-09-12

Re: manege de witte hoeve in eesveen wie kent het nog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 12:59

Hey José,

Geeft niets. Heb het zelf ook druk. Afstuderen, dan krijg je dat. :-)
Spannend dus voor aankomende week. Wens je heel veel succes ennuh... zet 'm op daarvoor!!!

Lekker dat het gezin allemaal ff aan het maffen is. Heerlijk ff je eigen tijd en de dingen doen die je hebt moeten laten. Lekker wasje draaien, strijken, was opvouwen... ;-)

Heerlijk dat je het mennen aangeleerd krijgt door iemand die je kent. Ik zelf ga denk ik over een jaar starten met een mencursus en als ik dan eenmaal zover ben dat het met het eigen beestje kan, dan vraag ik wel iemand van die menclub mee voor de zekerheid. Je leert het altijd op een ander paard, dat vind ik wel jammer. Leer het liever gelijk met mijn eigen. Maar is niet anders.

Sowieso ik op een paard lijkt me geen verstandig idee. Stijve hark geworden en ben sowieso totaal niet van lessen. Ik ben echt zo'n boscrosser. Hahaha...