manege de witte hoeve in eesveen wie kent het nog.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: manege de witte hoeve in eesveen wie kent het nog.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-12 12:43

Hoi Sabine,

tijdens het maffen van hun ben ik lekker aan het bokken.

het stijve hark gedoe is even een kwestie waar je door heen moet bijten(tja de dag erna is waarschijnlijk 10 x zo erg geworden, hihihihihihihihi) . ken heel goed hoe dat is, na 2 zwangerschappen kwam ik er ook niet meer zo soepeltjes erop (hihi) en mijn zitvlees was totaal verdwenen, rij nu ook regelmatig met een zadelbontje (lekker zacht onder mn billentjes).

tja een boscrosser ben ik ook, met Marijke het liefst zo hard mogelijk. maar ik merk nu ik weer les krijg dat ik af en toe bakwerk ook wel fijn vind.
dan kun je net even wat rijtechnisch verbeteringen maken, die je in het bos niet kunt.


Sabine85
Berichten: 25
Geregistreerd: 18-09-12

Re: manege de witte hoeve in eesveen wie kent het nog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 12:55

Hey Meis,

Rijtechnisch ben ik een knurft nu. Hahahaha, jaren niet meer paard gereden. En heb het rijden zelf nu ook niet nodig, nu ik alleen maar een shetje heb. Hahaha.

Ik ben niet zo'n bokker. Check af en toe wat dingetjes. Zitten ook van die bokkers op die eigenlijk niet goed weten wat ze zeggen. Die doen gewoon interessant. ;-)

Bakwerk heb ik wel altijd fijn gevonden maar dan niet met een manege paard dat door iedereen bereden wordt. Wil altijd iets onder mijn kont dat amper te temmen is. Hahahaha.
Raar trekje van me. ;-)

En sowieso paardrijden is niet goed voor mijn achterwerk. Krijg ik straks zo'n platte muffe kont. ;-)

Laat mij maar op de bok zitten, laat het paardje maar werken... ohoooooo. :P

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: manege de witte hoeve in eesveen wie kent het nog.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-12 14:02

Tja je hebt hier inderdaad bokkers zitten die denken dat ze alles weten ( ahum).

Gelukkig ben ik daar niet 1 van. Ik vind doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg.

Duffe manege paarden heb ik niet, als je ze mooi en netjes wilt laten lopen moet je zelf hard aan de bak.
En afgestompt zijn ze ook niet, stap er met enig regelmaat er zelf op. En rij ze weer lekker door.
Zelfs oude Marijke is geen suffe/ duffe paard, als je haar vanaf begin lekker aanpakt dan loopt ze als een kievit.
Tja zodra je niets aan haar vraagt, dan doet ze ook niets. Dat geld voor alledrie.
Amber is nu dik 5 1/2 maand beleerd over de man, dus die moet nog heel veel leren. Daarnaarst zit ze nu echt in een uit probeer fase, dit is erg leerzaam voor de ruiters om dit op te lossen .
En ja Shanti, daar zit en kop op waar je u tegen zegt, pak je haar goed aan en neemt de leiderschap dan loopt ze de sterren van de hemel.

Zoals je ziet heb ik geen standaard manege paarden, maar echte Haflingers.

Sabine85
Berichten: 25
Geregistreerd: 18-09-12

Re: manege de witte hoeve in eesveen wie kent het nog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:37

Klinkt allemaal wel heel leuk. :)
Dan moet je mij er vooral niet op laten zitten, ik ben nu denk het type dat gewoon denkt van zitten en ga maar lopen. Kan ook een geweldig effect hebben... blijft ie gewoon stil staan. :P

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-12 19:37

Ha ha ha, geweldig. Tja je moet toch echt wat doen, voor dat ze voor je aan het werk gaan.

Dan is inderdaad maar verstandiger voor je om er achter te gaan zitten, dan erop.
toch lijkt het mij ontzettend leuk om te zien, ik zie het al helemaal voor me. Ben helaas een beeld denker

Sabine85
Berichten: 25
Geregistreerd: 18-09-12

Re: manege de witte hoeve in eesveen wie kent het nog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 19:43

Ben het verleerd. Is te lang geleden dat ik op een rug van een paard gezeten heb. Dat paard gaat zeker weten met me dollen. Hahaha. En zeg nu zelf... de Witte Hoeve heb ik niet veel bijzonders geleerd, pas allemaal daarna toen ik een verzorgpaardje had die bij Generaal Van De Bosch reed... of hoe je dat ook maar schrijft. Hahaha...

Zoolgangster

Berichten: 9540
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 10:09

Sabine85 schreef:
Was Martine nu een paard of een persoon?


Martine was een persoon. :') Zeker weten.

The older I get, the more I regret all the people I've lost over the years. Maybe being a trail guide wasn't such a great idea after all.

Sabine85
Berichten: 25
Geregistreerd: 18-09-12

Re: manege de witte hoeve in eesveen wie kent het nog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 10:32

Zoooooo, daar moest je wel even over nadenken... maar zeker ben je wel. Martine Mosterman toevallig? Die reed daar geloof ik ook altijd. :P

Zoolgangster

Berichten: 9540
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 10:48

Gaf ze ook les, Sabine? Ik weet haar achternaam niet.

The older I get, the more I regret all the people I've lost over the years. Maybe being a trail guide wasn't such a great idea after all.

Sabine85
Berichten: 25
Geregistreerd: 18-09-12

Re: manege de witte hoeve in eesveen wie kent het nog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:02

Nee, niet dat ik weet.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-12 11:29

Klinkt mij ook niet bekend in de oren. Maar is ook wel heeeeeeeee lang geleden. Dus kan me ook niet alles meer goed herinneren.
Ik heb zelf alleen maar les gehad van Piet en Engelien. En af en toe en losse flodder, heb een tijdje les gehad van Bart, die noemde we allemaal opa Bart. Waarom weet ik niet meer, want zo oud was hij niet.

Zoolgangster

Berichten: 9540
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: manege de witte hoeve in eesveen wie kent het nog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:08

Ja het is echt al heel lang geleden, begin jaren '80... en ik heb er maar heel weinig gereden, ik vond het wel leuke mensen daar, ik kreeg snel ergens anders werk, en toen kwam ik niet er meer, het was veel te ver weg voor mij.

The older I get, the more I regret all the people I've lost over the years. Maybe being a trail guide wasn't such a great idea after all.

Sabine85
Berichten: 25
Geregistreerd: 18-09-12

Re: manege de witte hoeve in eesveen wie kent het nog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:40

Ik ook alleen Piet en Engelien... en af en toe eens zo'n losse flodder inderdaad... Dagmar/Naomi hebben geloof ik ook eens les gegeven.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 25863
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: manege de witte hoeve in eesveen wie kent het nog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 18:41

Dagmar en Naomi de tweeling, kon ze nooit uit elkaar houden....

Joyce/ Jose of hoe ze ook maar heette, had ik ook nog wel eens les van...

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: manege de witte hoeve in eesveen wie kent het nog.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-12 18:59

Inderdaad die tweeling, kon ze ook nooit uit elkaar houden. Heb inderdaad ook daar les van gehad en Joyce klinkt me ook wel bekend in de oren.
Heb ook een paar keer les gehad van Bianca, weet er nog van dat we hard aan het werk gezet werden.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 25863
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: manege de witte hoeve in eesveen wie kent het nog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 19:08

ja idd, die had haar paard daar ook staan, beestje kon zo leuk met zijn lippen flapperen als hij wat lekkers had gehad...

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

knooopje

Berichten: 3619
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 21:50

hey leuk topic dit!

ook ik heb les gehad van piet,het is al erg lang geleden!
ik reed vaak op binky en in het begin op bimbo...mijn zus reed ook op de manege en zei reed op nelly een pony die vaak iemand eraf bokte _/-\o_ ik heb ook al eens vliegles gehad,een wit schimmeltje met de naam victor...rodeo komt me ook bekend voor...was duncan die grote schimmel? dat kan ik me nog herinnderen, dat er een grote oudere schimmel was,in mijn ogen een kasteel van een paard,had ook vaak blauwe bandages om(tenminste daar staat me iets van bij..)ik weet nog dat die schimmel ingeslapen was en iedereen daar erg van onder de indruk was,het was het braafste paard van de manege en piet had er geloof ik altijd wedstrijden mee gereden.
waar is piet eigenlijk gebleven?

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Re: manege de witte hoeve in eesveen wie kent het nog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 21:54

Het enige wat ik weet is dat Conquista nog jaren op Manege Prins in scheerwolde heeft gestaan.

Sabine85
Berichten: 25
Geregistreerd: 18-09-12

Re: manege de witte hoeve in eesveen wie kent het nog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 21:57

Nee Duncan was een bruin paard met zwarte manen. ;-)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 25863
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 21:58

Duncan was geen schimmel, maar een grote bruine.

Die schimmel was Zolatry of hoe de naam dan ook was. Korte staart als ik me niet vergis...

En we hadden in mij tijd 2 Victors, allebei schimmel. De ene was klein met grijzige manen en de ander groot, stond naast een andere schimmel, Miranda.

En idd Bimbo (vospony, deelde de stal met Pablo) en Conquista herinner ik me ook nog.

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Sabine85
Berichten: 25
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 21:59

En ken alleen een Conquesta. :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 25863
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: manege de witte hoeve in eesveen wie kent het nog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 22:01

Grote vos merrie, leuk paard

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 22:02

Sabine85 schreef:
En ken alleen een Conquesta. :)


Ja, die bedoel ik dus ;)

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 22:03

Was er daar toen ook een Calypso? Grote zwartbruine ruin.
Kenmerken aan zijn uitzonderlijk lange voorpluk en manen.

Meen me te herinneren dat zowel hij als conquesta bij de witte hoeve vandaan kwamen.

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 22:07

Hier een ex ruiter van de witte hoeve! Ondertussen uhmmm 24 jaar geleden begonnen. Altijd les van piet gehad volgens mij en op rodeo. Grote zwarte slomerd die dol was op springen, mijn ideale paard destijds hi hi hi ik heb heel wat agendas volgekladderd met I love rodeo..

Edit de schimmel was volgens mij sylvester die op zijn 27e is ingeslapen. Vond het een machtig beest. Liep ook tot het einde mee in de lessen, dat vond ik als kind erg zielig..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers