Leuke manege omgeving Amersfoort?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suuskipje

Leuke manege omgeving Amersfoort?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 11:13

Hallo :)

Ik zit erover na te denken om naar een andere manege te gaan. Ten eerste omdat ik naar Amersfoort ga verhuizen dit jaar en het wel fijn vind als er dan een manege in de buurt zit en ten tweede omdat ik het niet heel erg meer naar mn zin heb op mn huidige manege.

Ik heb uiteraard wel al een beetje rondgekeken en heb manege Marcroix al een mail gestuurd voor een proefles, maar ik dacht misschien dat er hier nog tips uit komen :)
Misschien wel iets om mee te nemen is dat mijn vriend dan ook naar deze manege zal gaan en die is wel vrij lang (1.90) er moeten dus wel paarden zijn waar hij fijn op kan rijden. Zelf ben ik fors met 85 kilo dus ik heb wel paarden nodig die dit kunnen dragen. Zelf rijd ik nu bijna 10 jaar en vriendje rijdt 3 jaar. Momenteel zitten we in een beetje een rommeltjes les waar alle niveau's door elkaar rijden. Dit vind ik prima want vind het gezellig om samen te rijden maar dat is geen vereiste. we zou het fijn zijn als we op dezelfde dag kunnen rijden op tijden bij elkaar in de buurt :)

_Nikkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 11:27

:)
Laatst bijgewerkt door _Nikkii op 21-10-23 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

ArabicQueen

Re: Leuke manege omgeving Amersfoort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 11:39

Manege kraay is idd een leuke manege.

Manege Groenendaal is Ook erg leuk en is dichter bij amerfoort.

eliseeejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:28

manege zwanenburg in de glind!!!!! het is wel een stukje rijden met de auto (25 min ongeveer) dus dat is wel een aardig end fietsen.
maar het is er super lekkere paarden die veel in de wei staan. niet te grote groepen en de mensen zijn er erg nuchter en vriendelijk!

aanrader!

Caro_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 10:01

Vorig jaar ben ik deze zoektocht ook gestart. Uiteindelijk uitgekomen bij manege de Vier Hoeven in Leusden, erg dicht bij Amersfoort (voor mij zelfs dichterbij dan de meeste maneges in A'foort zelf).

Ik vond het belangrijkste dat de paarden het goed hadden. Dagelijks weidegang en niet teveel moeten meelopen in de lessen. Dat is daar prima in orde en heb het er dan ook goed naar mijn zin. Ik kan alleen niet voor gevorderde ruiters spreken, maar die zie ik er ook zat met plezier rijden. Omdat er meerdere mannen rijden, zijn er ook paarden die geschikt zijn voor de langere en/of stevigere ruiter.

http://www.manegedevierhoeven.nl

Veel succes!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 10:06

Ah die manege heb ik gezien toen ik dinsdag naar het CBR moest!
Het zag er wel onwijs gezellig uit vond ik, beetje hoe mijn huidige manege er vroeger uitzag :)

Denk dat we daar ook maar eens een kijkje gaan nemen dan :)

Caro_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 10:09

Klopt, zit er vlak naast! Inderdaad gezellig een keer komen kijken of een proefles rijden. Succes met de zoektocht! ;)