kiezen tussen 2 maneges in holten...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

iza10

kiezen tussen 2 maneges in holten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 16:20

ik ben net verhuisd naar holten en ik ga weer paardrijden... en ik moet kiezen tussen manege de eik en manege snorrewind
waar rijden jullie?? en zijn er nog leuke dingen te doen?? ik heb bij de eik al een buitenrit gemaakt op okkie...

xVerax

Re: kiezen tussen 2 maneges in holten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 17:58

Ik rijd zelf op de Eik, vind het een erg leuke en verantwoordelijke manege met leuke paarden en pony's ;']

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:02

Tja ik zeg natuurlijk dat De Eik leuker is, maar ik heb daar dan ook m'n paarden staan en geef er zelf les...

Allebei de maneges zijn goed. Laten we dat voorop stellen.
Dus waar voel je je het beste thuis? Welke manege, en welke omgang met de paarden past het beste bij je?

Ik kan je wel kort vertellen waar wij bij De Eik voor staan.
Onze manegepaarden en -ponies komen elke dag in groepsverband buiten. 's winters in de zandpaddocks, en in de zomer zowel in de paddock en in de wei dus zo weinig mogelijk op stal. Dat vinden we belangrijk, dat ze buiten hun werkjes om zoveel mogelijk lekker paard mogen zijn.
Verder voeren we verdeeld over de dag 7 x, waarbij veel en goed ruwvoer de basis is.
Elke 2 maanden loopt de osteopaat bij ons rond, elke 2 weken de hoefsmid, en elk kwartaal de tandarts. Zodat alle paarden (preventief) de beste verzorging krijgen.

Qua lessen rij je nooit met meer dan 8 in een groep, krijg je les van gemotiveerde en gediplomeerde mensen, en rijd je op verschillende paarden en ponies. Buiten de lessen om organiseren we regelmatig leuke dingen zoals dressuur- en springwedstrijden, een cross, oefenparcours, buitenritten, ponykampen en kampdagen.

Succes met je keuze!

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 14:13

Ik vind snorrewind echt leuker!
De accomodatie is SUPER! Bijna alle manege paarden zijn in de sport uitgebracht of worden nog uitgebracht en ook daar kan je dus nog super veel van leren! De manege paarden en pony's komen meerdere keren per week voor zolang als het kan buiten! Goede instructeurs en ook wordt er super veel wedstrijdjes georganiseerd het hele jaar door!

Heb je een eigen paard? Bij snor is er net een 3e binnenbak gebouwd speciaal voor de pensionklanten zodat die altijd kunnen rijden!

Ik zou zeggen gewoon eens komen kijken ;)!

Succes!

ps. ik denk dat je bij beide het erg leuk zal/kan hebben!

EDIT: mijn paard staat natuurlijk ook op snor ;)!

iza10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 20:31

het is erg moeilijk. maar ik moet nog even kijken wat ik doe.

iza10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 20:34

ik rijd al 7 jaar maar is er dan nog een uitdaging aan? even dat ik weet wat jullie vinden...

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:34

Je kan altijd even paar lessen nemen op 1 manege en een paar lessen op de andere manege.
Zo kan je de mensen en paarde/ponies beter leren kennen en kan je dus makkelijker kiezen.

Je hoef dus niet op 1 manege blijven haken