Ik heb nu al een paar dagen de zoekfunctie gebruikt, maar kan helaas geen duidelijk antwoord op mijn vraag vinden. Mijn excuses als ik niet goed gekeken heb, en ook als dit topic verkeerd staat (ik was erg aan het twijfelen waar ik het moest plaatsen)
Goed, dat gezegd..nu mijn vraag:
Ik zou graag willen weten welke maneges in Zuid-Limburg de beste prijs/kwaliteit verhouding hebben. Met andere woorden: welke manege of maneges in Zuid-Limburg kun je het beste beginnen met paardrijden? Waar krijg je echt paardrijden geleerd. Waar krijg je waar voor je geld?
Ik weet dat dit een subjectieve vraag is, maar wil vragen gewoon te antwoorden vanuit jullie ervaringen!
Manege Kerenshof in Eijsden Ben er zelf begonnen en ook 5 jaar gebleven totdat ik een eigen pony kreeg. Je leert er goed paardrijden
Amanda__
Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-10 14:26
Ja gaat inderdaad om manege-lessen. De persoon waarover t gaat,die de lessen wilt gaan volgen is een beginner (kan aan de longe wat lichtrijden in draf en in stap los door de bak wat sturen aan de lange teugel)
Het gaat erom dat deze persoon goed les gaat krijgen, vandaar dit onderzoek naar de beste prijs/kwaliteit verhouding. Vind het erg belangrijk dat de persoon een goede basis aangeleerd gaat krijgen. en onder goed versta ik dus: niet alleen maar rondjes achter elkaar aan hobbelen, de gangen leren uitzitten,zelf kunnen sturen, remmen en gas geven en ook een stukje juiste houding meegegeven. Het doel moet uiteindelijk zijn dat deze persoon zelfstandig op een rustig en braaf paard z'n rondje kan hobbelen.
In de heeg ligt een manege. T vroendael. Een vriendin van me rijd daar. Je leert er best goed rijden, en er zijn paarden met goede kwaliteiten. Je moet een kaart kopen, maar je krijgt 1 uur les voor 10 euro (groepsles)
Stuur maar een prive bericht, als je nog iets wilt weten.
X
Amanda__
Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-10 18:57
bedankt voor alle reactie's!
Misschien niet dom om te vermelden, ik woon bij Sittard in de buurt postcode: 6171. Dus niet te ver ervan af, zou prettig zijn!
Lienepien95
Geplaatst: 29-07-10 21:01
Manege ten eisden in Geleen Je krijgt goed les en gaat in de zomer elke les in het bos rijden. De paarden en pony's zijn erg lief. Het kost pony per 25 lessen 230 euro (ongeveer) Paard per 25 lessen 250 euro (ongeveer)
Manege Hub Kremer te Nijswiller. Perfecte lessen, die man kan toveren met mensen. Geweldig hoe die les geeft Voor de beginnende ruiter een hele goede manege
Deianeira87
Geplaatst: 31-07-10 09:26
Waar ik nooit meer naar toe zou gaan is Manege Galop in Landgraaf. Sturen leer je niet, want je rijd alleen maar achter elkaar aan. En de onderhoud van de stallen is ver beneden pijl, net als de paarden. Het stinkt er en de paarden zijn er af en toe niet goed aan toe.
Stal Queadflieg, daar rijd ik nu, heb er alleen geen les meer. Maar wel fijne manege. Ook in Landgraaf. Een les is ongeveer €12,-dat is dan een groepsles van een uur. Prive les weet ik de prijs niet van. Dat is ene half uur. Maar verschilt niet veel met de prijs van de groepsles. Verder heb je hier in de buurt nog de Rimburgerhoeve en Heihof. Maar daar weet ik niets van kwa lessen.
StableDoor
Geplaatst: 04-08-10 17:44
KBTP schreef:
Manege Hub Kremer te Nijswiller. Perfecte lessen, die man kan toveren met mensen. Geweldig hoe die les geeft Voor de beginnende ruiter een hele goede manege
Een van de beste maneges die ik ken!
heavenbeest
Geplaatst: 01-06-15 15:48
KimD schreef:
zit je toevallig die manege en hoeveel kost dat per les?
heavenbeest
Geplaatst: 01-06-15 15:49
StableDoor schreef:
KBTP schreef:
Een van de beste maneges die ik ken!
zit je daar op, en weet je hoeveel het kost per les??
evelien352
Geplaatst: 28-10-15 21:04
Ja ik rij er ook echt super en de paarden zijn super vertrouwbaar ze doen niets de lessen kosten 7 euro in groepje en 11 euro voor privelessen
Ik ben niet bekend met de groepslessen - het is te lang geleden dat ik die gezien heb. Maar over 'het geheel' ben ik enorm te spreken over Spirithorses, net buiten Maastricht. De site komt zweveriger over dan ze zijn. Ze geven de paarden een fijne basis en daar doe je imo als beginnende ruiter je voordeel mee.