Ponykamp, wat wil je écht eens doen (en wat absoluut niet)?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxirisjee

Berichten: 36
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 09:50

zadel invetten is logisch..
maar ik ben op ponykampen geweest, elke avond naar buiten in het bos
elke avond ook gewoon ander spelletje. super gezellig!
en we hebben over het strand gereden, en het bos. springles dressuurles bijna altijd wat anders!

PaardJetje
Berichten: 14
Geregistreerd: 15-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:07

Wel
Spooktocht lijkt me hartstikke leuk!
Paardrijden s'ochtends 8.00 met pyama aan een bosrit =D
Springen zonder zadel
Zwemmen

Niet
Ik weet niet, ik vind alles wel leuk :)

gupie
Berichten: 161
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 21:02

Wel:
Idd lijkt het me leuk om een buitenrit in je pyjama te doen of s'avonds heel laat of s' ochtends heel vroeg:P
Springen, met en zonderzadel
Zwemmen
Spooktocht
Dagtocht

Niet:
Dropping met de paarden
Stapritten

gupie
Berichten: 161
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 21:18

Saaaash schreef:
Bij ons wel. En alsnog. Ik zou het gewoon niet doen. Het is niet mijn tuig. Ik betaal 479 euro om daar op ponykamp te gaan en daan gaan ze me vragen om het tuig te poetsen? :Y)



Bij welke manege ga jij dan??

En 479 euro is wel errug veel voor een ponykamp (vind ik dan)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Ponykamp, wat wil je écht eens doen (en wat absoluut niet)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 00:59

En ook hier even de visie van iemand die inmiddels al aardig wat kampen begeleid heeft.... Leeftijd 5 tot en met 17 jaar.

Wel:
Handvaten aanreiken dmv theorie. De kleinsten leer ik over het instinct van een pony, waarom ze niet mogen gillen, waarom de pony's nou allemaal gezellig samen in de wei staan. De groten probeer ik, indien mogelijk, iets mee te geven over het correct rijden van je paard. Of hoe je verantwoord op buitenrit kunt gaan. Ik breng dit altijd in combinatie met de praktijk. Het leukst is als kinderen tegen een probleem aan lopen (hé toen jij er net even opzat liep hij wel mooi in een krulletje, en bij mij niet, verdorie waarom is dat?) en je er dan op in kunt spelen.
Tuig invetten hoort daar ook bij. Want terwijl we dat doen (ik haal het niet uit elkaar, te veel moeite, moet wel leuk blijven) leg ik even uit wat alles is, waar het voor dient, en hoe je weet of het goed zit. Super interessant, kun je voortaan zien of een hoofdstel goed zit of niet. Zouden jullie tuig invetten overigens minder erg vinden als het echt op maandag oid is, zodat je er de rest van de week zelf plezier van hebt?
En met poetsen laat ik af en toe eens een weetje los, ik wijs eens een bot/spier aan, bij het opzadelen laat ik ze voelen waar het schouderblad zit, en vertel ze dat het zadel daar vlak achter hoort. Kunnen ze het voortaan zelf goed neerleggen. Je legt eens een paardenknoop uit, etc. Dat is ook theorie. Theorie is er om je een betere paardenliefhebber te maken. :j
(sorry voor het lange stuk)

Eens een paar keer achter elkaar dezelfde pony rijden, en onder mijn begeleiding verbetering aanbrengen. Dus sneller aan het been maken, losser maken, etc. Dat je eens eer hebt van je rijden.

Iets anders met de pony's doen. Rondje om de wereld, erop staan, vossenjacht op het strand spelen, horseball in de bak, verzin het maar. Oh altijd hilarisch: Opzadelrace, als een gek met (speciaal uitgekozen pittige pony's) heen en weer racen (aan de hand)en steeds een stukje tuig aandoen. Extra moeilijk: beginnen met alleen een touwtje om de nek, geen halster. :D

Ouderwets gezellig spelletjs die het altijd goed doen. Een tegen allen, een leuk nachtspel, en zeer populair bij de 15 tot 16 jarigen zijn altijd spelletjes uit hun jeugd haha. Even ongegeneerd "kinderachtig" doen.
Lekker dansen en snoepen op de bonte avond, en ik vind het altijd zeer leuk als ze zelf iets creatiefs bedenken hoor! Geniet ik echt van. Sta soms versteld van hoe mooi ze kunnen zingen, hoe ze zomaar een dansje uit de grond stampen, etc.

Samen uit, samen thuis! Spelen we een spel, dan ga je niet aan de kant staan mokken. Je doet gewoon mee. Het verpest namelijk echt de sfeer als iemand, voor iets te proberen, al roept ohnee dat doe ik niet en er dan ook nog eens mee wegkomt. :\

En wat niet... Poeh...

Nog uren liggen babbelen en giegelen. Terwijl ik al uitgelegd heb dat ik geen zin heb om erbij te gaan zitten. Wij van de leiding zitten als jullie op bed liggen namelijk niet op onze luie reet, nee wij zijn druk bezig met het evalueren van de afgelopen dag, en het voorbereiden van de dag erop.
Blijven kletsen = jullie de volgende ochtend moe en chagerijnig, ja wij merken dat hoor. Wij ook moe, want wij moeten dan wachten tot jullie slapen voor we verder kunnen met de voorbereiding, dus nog minder slaap... Dat is ook iets wat wij doen als jullie slapen, eindelijk even douchen etc. Ja echt, jullie kampleiding dat zijn mensen van vlees en bloed, wij moeten soms helaas naar de wc, wij moeten douchen, eten, en slapen doen we ook wel graag een paar uurtjes minimaal. (Ik heb soms toch verbaasde gezichten gehad als ik bovenstaande vertelde :+ )

Weten wat de regels zijn, en toch doen alsof je het niet weet.
Het is echt, echt, echt ondankbaar als je een speluitleg doet voor een stel kids die je doodleuk negeren. En dan komen van ik snap het niet...
Of zeggen je mag tot daar en daar, en neeeeehoor toch verder.
Of de keer dat ik zei je blijft achter mij, en ze rijden 20 meter naast me bijna een paar mensen overhoop. Je snapt dat dat een staprit over het strand werd!

Maar echt, ik geniet er van als mensen gewoon meewerken, en zelf ook helpen iets tofs van het kamp te maken. Ja echt, een leuk kamp dat maak je zelf! Als je laat zien dat je weet waar de grens ligt, dan kun je bij mij heeeeel ver gaan. We hebben echt wel geraced op het strand bv, ehhh mensen in de modder gegooid, tja weddenschap verloren he, gewoon vragen van joh wat willen jullie doen, oh gewoon in de kantine hangen en kletsen, prima dan kletsen wij vrolijk mee haha. Grondwerklessen heb ik ook gedaan. Zeker horseball was gaaf toen, volle bak in galop met zijn allen achter degene met de bal aan!
Of ikke op het paard en de kids mij lesgeven. :') Dat zijn van die dingen die mij verrassen, dan denk ik wat is daar nou leuk aan, maar nee ze vonden het fantastisch, was het gesprek van de dag!

Afijn sorry ik kap al, hoop dat jullie die zeurdige flauwe leiding die jullie vroeg naar bed stuurt wat beter begrijpen nu. :+

san4nie
Berichten: 3576
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 02:50

Citaat:
En ook hier even de visie van iemand die inmiddels al aardig wat kampen begeleid heeft.... Leeftijd 5 tot en met 17 jaar.


Ik zie in je profiel dat je zeelf ook 17 bent. Werkt dat wel?
Ik bedoel, ze lopen niet over je heen etc? Ben zelf ook 17, geef ook samen met nog wat (oudere) mensen leiding aan ponykampen, maar vind die wat oudere meiden echt veel minder leuk dan de kleintjes.

Maar, even ontopic: Bij ons is meedoen aan de bonte avond wel verplicht. Er komen dan ouders etc. kijken. Alle kinderen moen zelf groepjes indelen, en samen met een begeleider een 'kur op muziek' maken. Hierin laten ze dus ook aan de ouders zien wat ze geleerd hebben. Als ze willen mogen ze nog zelf dansjes doen, en met de hele groep wordt nog iets gedaan.

Wat ook altijd leuk is, is voltige, 6-tal (of ander aantal) afhankelijk van het aantal kinderen in de les. Spelletjes met het paard, die zijn altijd wel aan te passen aan het weer. Bij warm weer waterspelletjes, bij wat koeler weer estafettes, stoelendans, annemaria-koekoek.

Leuk spel voor zonder paarden vind ik altijd levend kwartet.
(Elk kind krijgt de naa van een pony-kamp pony, verdeel de kinderen in 4 begin groepen. En dan proberen alle kinderen in 'jouw' groep te krijgen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Ponykamp, wat wil je écht eens doen (en wat absoluut niet)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:43

Ohhh dat levend kwartet klinkt gaaf, dat ga ik onthouden! :D

Jep ik heb in de herfstvakantie zelfs iemand meegehad die blijkbaar ouder was dan mij. Kwamen we achteraf op facebook achter. :+
Ik zeg gewoon aan het begin niks over mijn leeftijd, en afhankelijk van de groep zal ik dan eerlijk zijn als ze het vragen, of er even van maken dat ik 20 oid ben. Maar tot nu toe ben ik eigenlijk altijd eerlijk geweest, en gaf dat nooit problemen. Het is maar net wat je uitstraalt.
Met die meiden kan ik ook superveel lol hebben, geweldig joh. Heb nooit echt dat ik denk van nou dit is een vervelende groep oid.

Anoniem

Re: Ponykamp, wat wil je écht eens doen (en wat absoluut niet)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:54

ik wil zelf altijd een keertje zelf mogen bepalen wat je die les in de bak doet (een deel daarvan, ong. 5-10 min.)!
ik weet niet in hoeverre dit mogelijk is...., maar toch!

_pauline_
Berichten: 1609
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Ponykamp, wat wil je écht eens doen (en wat absoluut niet)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 10:00

Wat ik altijd verschrikkelijk vond waren die huifkartochten. Daar had ik echt nooooit zin in. Verder zolang de leiding aardig is kom je eigenlijk al een eind.

Wat ik wel leuk vond was idd voltige, springen, buitenrit, zwemmen met de pony's etc. Tuig invetten vond ik ook geen probleem, je maakt er toch gebruik van? En er is altijd wel even tijd dat, dat kan gebeuren. :)

gupie
Berichten: 161
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Biezenmortel

Re: Ponykamp, wat wil je écht eens doen (en wat absoluut niet)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 10:19

Ik vind ook dat je niet moeilijk moet doen over het tuig invetten, Bij het ponykamp waar ik heen ga doen we op maandag s'avonds eeerst het tuig invetten en dan beginnen we met de versier wedstrijd.

x_Kaat_x

Berichten: 2606
Geregistreerd: 06-02-11
Woonplaats: Diepenbeek, Limburg, Belgie

Re: Ponykamp, wat wil je écht eens doen (en wat absoluut niet)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 21:45

WEL *\o/*
springen zonder zadel
dropping :#
zadels invetten
spelletjes te paard(met paarden is het altijd leuk)
tuig invetten
een beetje theorieles(niet meer dan een uur want dan word het saai)
voltige
zwemmen met paarden /3
keuze les springen of dressuur(Ik kies alvast voor springen!)
mounted games(lijkt me erg leuk!
Toffe leiding!
NIET -O-
iedereen door elkaar gooien,het is veel leuker als er op leeftijd en niveau gesorteerd word!
uren theorieles van iets wat je al weet...
te veel niks doen(ik kan niet niks doen :o Ben graag altijd bezig :D )
ik vind in de bak achter elkaar aan rijden niet zo leuk maar sommige kunnen niet anders |( ...
saaie, humeurige leiding die doet alsof je net 3 jaar geworden bent... -:(-

san4nie
Berichten: 3576
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 23:29

Gypsy schreef:
Ohhh dat levend kwartet klinkt gaaf, dat ga ik onthouden! :D

Jep ik heb in de herfstvakantie zelfs iemand meegehad die blijkbaar ouder was dan mij. Kwamen we achteraf op facebook achter. :+
Ik zeg gewoon aan het begin niks over mijn leeftijd, en afhankelijk van de groep zal ik dan eerlijk zijn als ze het vragen, of er even van maken dat ik 20 oid ben. Maar tot nu toe ben ik eigenlijk altijd eerlijk geweest, en gaf dat nooit problemen. Het is maar net wat je uitstraalt.
Met die meiden kan ik ook superveel lol hebben, geweldig joh. Heb nooit echt dat ik denk van nou dit is een vervelende groep oid.


Met dat uitstralen heb je gelijk! :D Maarja, soms heb je van die 14 jarige grootbekjes die denken dat ze alles beter weten.. :j

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Ponykamp, wat wil je écht eens doen (en wat absoluut niet)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 23:39

Voor eens stel 14jarigen ben ik zeker niet bang zeg. :')
Plus, hier in belgie zijn moni's een algemeen bekend en gerespecteerd iets. Dat scheelt veel!

san4nie
Berichten: 3576
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 23:47

Gypsy schreef:
Voor eens stel 14jarigen ben ik zeker niet bang zeg. :')
Plus, hier in belgie zijn moni's een algemeen bekend en gerespecteerd iets. Dat scheelt veel!


Bang, nee, dat niet.. Maar ik weet wel, dat als ik les geef, ze denken dat ze niet hoeven te luisteren.

Maar, wat zijn moni's?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Ponykamp, wat wil je écht eens doen (en wat absoluut niet)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 23:51

zo worden de begeleiders bij activak genoemt. Je krijgt ook een shirt en een trui als je moni bent, met de logo's erop enzo.
Op ieder kamp krijgen de kids met moni's te maken die allemaal dezelfde cursus hebben gedaan, dus al doen ze eerst een danskamp bij activak, en een jaar daarop een ponykamp, leiding blijft een beetje hetzelfde idee. Ik denk dat dat veel hebt. Als je gewoon bij een manege bent,en die meiden zijn daar voor het eerst, dan is het veel meer een nieuwe leiding idee en denk ik dat ze eerder willen uitproberen enzo.

san4nie
Berichten: 3576
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Ponykamp, wat wil je écht eens doen (en wat absoluut niet)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 00:06

Dat is inderdaad erg handig! Ik doe het inderdaad gewoon op de manege, waar ik zelf ook rijd.

Galeo

Berichten: 860
Geregistreerd: 30-09-09

Re: Ponykamp, wat wil je écht eens doen (en wat absoluut niet)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 17:32

Wel:

Gezellige leiding :)
Groepen naar de leeftijd en niveau van de ruiters indelen.
Veilige Buitenritten (dus niet dat je heel de tijd op/naast de weg rijd.)
Leuke spellen , spellen die je normaal nooit doet.
Dat niks gek is xD

Klusjes horen ook bij paardrijden heb ik geen probleem mee.
Corvee hoort er ook bij. Ik vind het wel gezellig :)

Niet:
Zeurende leiding.
Lessen en buitenritten met teveel ruiters in een groep.
Als je iets echt niet wilt doen , dat het ook niet hoeft.
Voor de rest weet ik nu niks te bedenken ;)

Ik ga dit jaar met mijn verzorgtinker op ponykamp bij 'Fjord hest Gard' In Hoenderloo.
:)

loisbr96

Berichten: 1133
Geregistreerd: 28-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 18:00

WEL:
- Klusjes
- leerzame maar ook ontspannen ritten
- betrouwbare pony
-iets op het eind(wedstrijd ofzo)
- gezellige avonden maar ook een beetje vrijheid

Niet
- hele avonden opblijven en dan `s ochends eruit en de hele dag actief zijn.(dan wil je mij niet zien hoe ik op een paard zit:P)
- continu hetzelfde doen.
- te grote groepen

gupie
Berichten: 161
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Biezenmortel

Re: Ponykamp, wat wil je écht eens doen (en wat absoluut niet)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:09

Zadels en Tuig poetsen maakt mij echt niet uit, dat hoort er nou eenmaal bij.

Roquen

Berichten: 1604
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Ponykamp, wat wil je écht eens doen (en wat absoluut niet)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:22

Wij hadden altijd pony-estafette. Al rijdend op een pony met een aardappel op een lepel zigzaggen tussen staanders. Dan in een emmer gooien. Klein hindernisje, grote oma-onderbroek aantrekken...

En voor de wat ouderen gingen we barrel racen. Dat was ook echt leuk!

Makkie97
Berichten: 91
Geregistreerd: 17-07-11
Woonplaats: Ergens naast Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:00

- Nachtrit :D
- Dropping met pony's, maar ik weet niet of dat heel veilig is.
- Ochtendrit, maar dan ook echt vroeg om een uur of 5.30 en in kleine groepjes van je eigen niveau.

Dat zou echt gaaf zijn :j

Elleen
Berichten: 568
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:02

Wel:
zwemmen met de pony`s
niet :
spooktochten ( die zijn bij ons altijd echt ontzettend eng)
XX :o

gupie
Berichten: 161
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Biezenmortel

Re: Ponykamp, wat wil je écht eens doen (en wat absoluut niet)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:03

@ellenlove

En als ze niet eng zijn zijn ze niet leuk (A)

Elleen
Berichten: 568
Geregistreerd: 09-05-10

Re: Ponykamp, wat wil je écht eens doen (en wat absoluut niet)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:05

haha inderdaad maar ik haat enge dingen dus jaa _O-

Galeo

Berichten: 860
Geregistreerd: 30-09-09

Re: Ponykamp, wat wil je écht eens doen (en wat absoluut niet)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 12:02

Haha ik ga zondag op kamp , lekker spooktocht doen :}
Vorig jaar gilde wij heel de buurt bij elkaar (a)