Ponykamp, wat wil je écht eens doen (en wat absoluut niet)?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ItsJustMe_

Berichten: 201
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Z'Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:26

Bij Jan Dolfing hebben we ook theorielessen := Geen idee hoe dat is daar, ben er nog niet eerder op pk geweest...
Levend stratego lijkt me helemaal geweldig..!Hebben we met schoolreis vorig jaar ook gedaan :+ :+ Echt wel leuk!Maar 1 probleempje:
Ik durf dus echt niet mee met spooktocht!Ik ben als de dood voor alles wat er wel is, maar ik niet zelf kan zien, of dat er in het donker ineens iets gebeurd zonder dat ik het zie ofzo!! ;( ;( := := :o
Is met dropping ook met enge dingen enzo??

x'
[edit; spelfouten eruit?]

BlackShadowZ
Berichten: 2172
Geregistreerd: 11-05-10
Woonplaats: Venlo

Re: Ponykamp, wat wil je écht eens doen (en wat absoluut niet)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:35

Wij hadden bij een dropping alleen dat er 2 mannen ons achterna liepen.(bleken later 2 jongens van de manege te zijn die ons in de gaten moesten houden,maar niet wisten dat wij hun zagen.

Loezz

Berichten: 568
Geregistreerd: 10-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:41

Tijdens ons kamp ga ik wat meehelpen her en der, en als een deel van de kinderen rijdt, heb ik normaal gezien het andere deel ter beschikking, dit zal voor een uurtje of ietwat langer zijn, maar wat doe je dan zo een hele week lang?

x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Ponykamp, wat wil je écht eens doen (en wat absoluut niet)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:42

poetsen, spelletjes, etc :) kijken :)

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:50

Zelf heb in altijd een BLOEDhekel aan een bonte avond. Vreselijk, ik heb daar zelfs toen ik klein was nooit aan meegedaan. Weg met die verplichte dansjes en liedjes :D

x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Ponykamp, wat wil je écht eens doen (en wat absoluut niet)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:54

Bonte avond was vorig jaa bij ons wel grappig :)
Soort van disco er na gedaan, kids vonden het super :D

Debbie_N

Berichten: 218
Geregistreerd: 26-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:59

Fijn loeky, "die" van misjel :P
Komt lekker vreemd over..

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:11

blacknorton schreef:
ik volg ook even ga dit jaar ook weer wat weken ponykamp begeleiden.

kan iemand me de regels van levendstratego geven :o vond dat altijd ook erg leuk maar weet neit meer hoe het werkt.

met stalklusjes en vetten is het altijd heel afhankelijk de een vind het leuk en doet het graag de ander doet heel moeilijk, maar zeker in die drukke zomer weken, en veel water en zand moet het toch wel gebeuren.
vroeger toen ik nog met me ponyclub op kamp ging moest het, maarja dan zijn het ook je eigen spullen.


Zal ze even voor je zoeken ;']


chivaldi
Berichten: 3540
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: Zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:17

wat niet?
-theorie

wat wel?
zwemmen met de pony's
zwemmen
strandrit
bosrit
poetswedstrijd
singstar
spelletjes
stoelendans met pony's
vrij rijden
les
zonder zadel rijden
enz. enz. dat zijn ook de dingen die we doen op ponykamp (ben leiding :D )

Bzoem

Berichten: 1681
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:26

Je kan een dropping doen ala speurtocht, of ala spooktocht :P Want alleen in het donker rondlopen is vrij doelloos, vind ik :P

Je kan levend stratego ook aanpassen. Dat je dus niet met de gewone kaartjes werkt, maar dat je bekende nederlanders een rol geeft. Of wat wij vorig jaar hadden met GTST. Ludo was één van de hoogste kaartjes enzo. Was wel grappig :P

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Ponykamp, wat wil je écht eens doen (en wat absoluut niet)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 13:52

Zitten allemaal wel leuke dingen tussen! Wel veel van dezelfde dingen. Als je mocht kiezen hoe je een ponykamp zou indelen, hoe zou je dat doen? Dus per dag aangeven wat en wanneer, misschien ook wat je graag wilt eten. Dus een heel kamp rooster maakt van bijvoorbeeld maandag tot en met zaterdag.

Hoe zou je dat dan in delen? :)

AlzahraShams

Berichten: 173
Geregistreerd: 16-05-06
Woonplaats: in de 035-

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:52

ItsJustMe_ schreef:
Bij Jan Dolfing hebben we ook theorielessen := Geen idee hoe dat is daar, ben er nog niet eerder op pk geweest...
Levend stratego lijkt me helemaal geweldig..!Hebben we met schoolreis vorig jaar ook gedaan :+ :+ Echt wel leuk!Maar 1 probleempje:
Ik durf dus echt niet mee met spooktocht!Ik ben als de dood voor alles wat er wel is, maar ik niet zelf kan zien, of dat er in het donker ineens iets gebeurd zonder dat ik het zie ofzo!! ;( ;( := := :o
Is met dropping ook met enge dingen enzo??

x'
[edit; spelfouten eruit?]


haai
Nee de dropping is zonder enge dingen, maar het is alleen voor de ouderen dus ongveer 12+.
De theorieles is uitleg van harry (dedressuur instructeur) en dan wordt het in praktijk gebracht door 2 pensionklanten die meedoen. Erg leuk en leerzaam :)

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:58

Wat mij wel leuk lijkt is een cross-les, iets van TREC of een clinic over hoe je kleine probleempjes tijdens het rijden oplost ofzo. Sowieso moet er een goede buitenrit bij zitten. ;)

vevina
Berichten: 1640
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:40

Bzoem schreef:
Je kan een dropping doen ala speurtocht, of ala spooktocht :P Want alleen in het donker rondlopen is vrij doelloos, vind ik :P

Je kan levend stratego ook aanpassen. Dat je dus niet met de gewone kaartjes werkt, maar dat je bekende nederlanders een rol geeft. Of wat wij vorig jaar hadden met GTST. Ludo was één van de hoogste kaartjes enzo. Was wel grappig :P


Leuker is om de kaartjes naar de paarden van de manege te noemen, dan is bijvoorbeeld de leider van de kudde van de paarden het hoogste kaartje

Bzoem

Berichten: 1681
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:22

vevina schreef:
Bzoem schreef:
Je kan een dropping doen ala speurtocht, of ala spooktocht :P Want alleen in het donker rondlopen is vrij doelloos, vind ik :P

Je kan levend stratego ook aanpassen. Dat je dus niet met de gewone kaartjes werkt, maar dat je bekende nederlanders een rol geeft. Of wat wij vorig jaar hadden met GTST. Ludo was één van de hoogste kaartjes enzo. Was wel grappig :P


Leuker is om de kaartjes naar de paarden van de manege te noemen, dan is bijvoorbeeld de leider van de kudde van de paarden het hoogste kaartje

Nu je t zegt, volgens mij is dat ook eens gedaan! Komt me bekend voor iig :) Heel leuk idee!

blacknorton

Berichten: 1125
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ponykamp, wat wil je écht eens doen (en wat absoluut niet)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:52

thanks,
ga is kijken of we dat ook kunnen gaan doen. (eerst ergens tijd vinden ;) ben nog druk bezig met afstuderen :+ )

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:54

Wij deden op groep 8 kamp toen levend stratego met de Harry Potter personages. :))

BlackShadowZ
Berichten: 2172
Geregistreerd: 11-05-10
Woonplaats: Venlo

Re: Ponykamp, wat wil je écht eens doen (en wat absoluut niet)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 18:29

Haha,Debbie.
Oeps nu je het zegt...:P
Achja ze zijn wel wat gewen hier.

gupie
Berichten: 161
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 19:34

wel:
springen (het liefste zonder zadel)
zonder zadel rijden
laat op mogen blijven
en ponyspelletjes

niet:
spooktocht (dropping mag wel of een nachtrit mag ook)
stomme spelletjes
sjaggie leidinge
en vroeg naar bed.

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 19:37

wél : Zwemmen met het paard! dat heb ik altijd al eens gewild!

Niet: pff. geen idee :')

QualityHorse

Berichten: 1640
Geregistreerd: 10-06-10
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 19:49

Citaat:
ja waarschijnlijk de wat jongeren kinderen maar de mensen rond de 12 en ouder voelen zich slaven _O-


Ach, dat hoort er toch gewoon bij?
Rijden is niet het enige wat er bestaat ..

Marijee

Berichten: 6532
Geregistreerd: 07-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 22:10

__denise schreef:
Wat mij wel leuk lijkt is een cross-les, iets van TREC of een clinic over hoe je kleine probleempjes tijdens het rijden oplost ofzo. Sowieso moet er een goede buitenrit bij zitten. ;)

Dat is een goeie! Voor de belangstellende iets van trec of grondwerk! Kan super leuk zijn :j ook iets van een clinic met een pensionpaard + ruiter kan ook super intressant zijn. Vooral als ze oefeningen uitvoeren uit hogere klasses, met commentaar erbij natuurlijk :d

acera1991

Berichten: 765
Geregistreerd: 22-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 00:38

ik had ooit op kamp lang geleden. En toen deden we een spooktocht. We werden met de trailer ergens gedropt. En er zaten mensen in de struiken die ons bang maakten. Nou liep er ergens iemand rond. Het was een nogal oude man. Hij stapte op ons af en wij dachten dat hij erbij hoorden. Dus hij zei: hallo dametjes lekker aan de wandel? En wij lachen hadden niet door dat hij er NIET bijhoorde. Hij volgde ons de hele tijd. En één van de leidsters zag het en die stapte er op af. Toen kwam nog een leiderrr aan en toen ging hij gelukkig weg. Was best een griezel sindsdien was er nooit meer een spooktocht geweest :S

noekje

Berichten: 2488
Geregistreerd: 15-01-05
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 01:26

Bzoem schreef:
Hmm t kamp waar ik heen ga is het gewoon verplicht. Door zon, zand en water (waterbak waar je door heen crosst met de paarden) gaat het leer snel achteruit. En als je 3 dagen op pad gaat wil je zelf ook dat het tuig goed verzorgd is, dat alles goed vast zit en er geen scheurtjes in zitten. Het is echt een prima controle middel, dat invetten :)
Ik zou me als stalmens pas slaaf voelen als je voor al die kampkindjes het zadel moet gaan invetten. En als je wat ouder dan 12 bent, zie je dat ook weer in.

Nou ik ben vroegah :Y) ook op ponykampen geweest en wij moesten ook invetten en we hadden stalcorvee 's ochtends. Snap dat de taak voor de begeleiders (meestal slecht of onbetaald) dit ook niet de juiste klus is, maar als ik even terug kijk naar de €260 die mijn ouders er toen voor betaalden vind ik dat toch niet op zijn plaats. Maargoed als je die leeftijd heb denk je daar niet over na, maar zo terugkijkend maken ze toch wel pittig winst op je én hebben ze wat extra medewerkers.