Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
TGS schreef:ik vind het goed dat iemand in de geval jij, er een topic over plaatst filmpje zet een heleboel mensen op hun plek.
super
mandy441 schreef:de voordelen aan het bit:
het bit is erg fijn om te remmen en sturen er wordt (meestal) goed op gereageert onzin, paard reageert zo goed als jij hem africht
het is goed voor drukken paarden weer onzin, dit heeft niks met het bit te maken
met inrijden erg fijn je kan paarden ook bitloos inrijden
erg geschikt voor dressuur en dressuur oefeningen an sich handig voor de aanleuning
de nadelen aan het bit:
het nadeel aan het bit is dat je het paard (soms) pijn doet! (dit word meestal niet gemerkt) complete onzin, gelieve leren paardrijden als je dit doet
zie dit filmpje: (ik weet niet of je een link mag zetten als dit niet mag wil je dat even melden in een PB)
http://www.youtube.com/user/arno8#p/sea ... PIePtrcpqo onzin, filmpje is overdreven en partijdig
daar word in uitgelegt wat er precies laten zien wat er gebeurt in het mond van het paard als je trekt of stuurt
voordelen aan bitloos:
meer een band krijgen met je paard onzin, dit heeft niks met het tuig te maken
je leert meer met zit stem en been rijden onzin, dit hoor je met bit ook te doen
lekkerder voor je paard onzin, kijk bij nadelen van het bit
nadelen aan bitloos:
je paard krijgt veel druk op zijn neus (kan opgelost worden met bontje) onzin, zolang het hoofdstel niet verkeerd is afgesteld, ook lost een bontje hier niks mee op
je paard kan er misbruik van maken onzin, of de africhting is zoek
zit bij somige paarden geen rem op! kijk hierboven en bij remmen en sturen bij voordelen van bit
TGS schreef:ik vind het goed dat iemand in de geval jij, er een topic over plaatst filmpje zet een heleboel mensen op hun plek.
super
Asyaa schreef:TGS schreef:ik vind het goed dat iemand in de geval jij, er een topic over plaatst filmpje zet een heleboel mensen op hun plek.
super
Mensen op hun plek zetten? Met wat? Een compleet overdreven filmpje dat niet op wetenschappelijk onderzoek is gebaseerd dat al in vele vorige discussies onderuit is gehaalt?
calyppie_ schreef:sommige mensen vinden het zielig, ja.. dat snap ik als je ziet hoe sommige mensen er mee om gaan.
maar mensen die ook nog 'n boomloos gaan rijden.. sorry ik heb hier niks mee.
maar mensen die het zielig vind.. knoop er dan ook gen zadel op toch?
ik rijd altijd met een bit.
moet wel, juist voor de controle.