LauraMc schreef:Ik zou het inderdaad ook niet doen. Het zijn over het algemeen ook behoorlijk 'afgestompte' paarden. Maarja, wat wil je, als je die beestjes meegeeft aan mensen zonder ervaring..

Deze reactie geeft ook wel weer aan hoe hoog het penny gehalte is en hoe weinig kennis er is van het paard.
Ik zal het ff uitleggen zodat je niet nog een keer zulke zinloe dingen zegt...
Een paard raakt afgestompd als het in de sleur terecht komt. De sleur houd in elke dag hetzelfde ritme zonder afwisseling. Paarden die afgestomd zijn raken dit door 23 uur per dag op stal en 1 uur een rondje dressuur of springen in de bak.
De paarden hier staan 22 uur lang buiten en hoeven 2 uur per dag te lopen. En dit gebeurd dan ook nog in een gevarierde omgeving.
Hierbij is het meest zinloze commentaar in de topic weerlegt
Over het harnachement. (want zo heten hoofdstellen en zadels) is idd niet optimaal om op te zitten( en nee je zit niet op je hoofdstel ik heb het over de zadels). Maar als dat nou de reden is om niet naar een kamp te gaan dan is het misschien wat op een gel omhulsel te kopen voor een x aantal € om de tere en vooral verwende penny billetjes te onderhouden. de paarden hebben vrijwel nooit een drukking!! Het zogenaamde hoofdstel is idd gewoon een halster met een bit eraan vast niks mis mee toch?
Oftewel en kan heel kort zijn.
Wil je naar een kamp waar een leuke sfeer hangt, je lol hebt met je paard, je niet het gezeur over aan de teugel hebt enz.
Komt dan naar het Fjordenpaard

the place to be in je zomer vakantie
Ps (kom vooral niet als je een zeur bent die nog jong is en denkt te weten hoe je paarden meot houden)
ben je daarin tegen jong, houd je van gezelligeheid en lol met je knol kom dan vooral