Wie is er op ponykamp bij het fjordenpaard geweest??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xJitske

Wie is er op ponykamp bij het fjordenpaard geweest??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 22:16

Heeey,

Ik zit er over te denken om deze zomer bij manege het fjordenpaard op ponykamp te gaan. :o
Ik ga er zondag heen om een kijkje te nemen en eventueel te rijden..

Wie is er al een keer bij het fjordenpaard op ponykamp geweest? :roll:

Ik zou graag jullie mening willen over hoe het was (en eventueel ook fotos?)..

Bedankt alvast :D

xx

Jet_Joey

Re: Wie is er op ponykamp bij het fjordenpaard geweest??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:19

Kijk even op deze site, staat heel veel info.
http://www.rcfjordenpaard.tk
ALs je meer wilt weten pb je maar, ik ben in de zomer begeleiding op dit ponykamp.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:20

Ik zou het niet doen.
De paarden worden over het algemeen slecht verzorgd, slecht en niet passend tuig dat voor geen meter zit.. Nee, dat soort praktijken zou ik niet steunen door er op ponykamp te gaan! :n

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 22:28

Sok schreef:
Ik zou het niet doen.
De paarden worden over het algemeen slecht verzorgd, slecht en niet passend tuig dat voor geen meter zit.. Nee, dat soort praktijken zou ik niet steunen door er op ponykamp te gaan! :n

Ik vond anders dat ze er op de foto's goed uitzagen...

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:30

Jij vraagt om meningen, die geef ik gewoon ;)
Ben er vaak genoeg geweest om te weten dat een aantal er ontzettend slecht verzorgd uit ziet.
Vooral het tuig is echt een drama!

Dootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:36

ik vond het niet zo'n leuk kamp was heel erg druk en erg ongeorganiseerd.
de paarden zagen er niet allemaal goed uit en het tuig was echt heel slecht.
ook het rijden was een ongecontroleerde boel en er waren veelste grote groepen waardoor het constant een goas was.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:38

Kamp staat inderdaad niet bekend als een van de beteren. Als je toch iets met fjorden wilt kun je goed terecht bij fjordhestgard in Hoenderloo. Zij weten wel hoe je met de dieren om hoort te gaan: http://www.fjordhestgard.nl/

Jet_Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:49

en toch zit het elk jaar prop vol! 9 weken lang 52 kinderen per week...hmmm en veel van al die kinderen komen er al jaren....
het is er altijd gezellig en hangt een goede sfeer. Paarden staan lekker 24 uur per dag buiten.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 23:14

Kinderen ja. Die zien over het algemeen niet dat de paarden er niet al te best bij staan en dat hun tuig alles behalve past.. Dat het er gezellig is en dat er een goede sfeer hangt ben ik met je eens, maar voor wat betreft de verzorging van de paarden, vind ik het echt een slecht kamp!
Laatst bijgewerkt door Sok op 16-03-09 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 23:14

en hoeveel va die kinderen weten hoe het allemaal precies hoort te zitten?

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 23:19

Verplaatst van BRT naar MA.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 01:07

Ik zou het inderdaad ook niet doen. Het zijn over het algemeen ook behoorlijk 'afgestompte' paarden. Maarja, wat wil je, als je die beestjes meegeeft aan mensen zonder ervaring.. :\

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 01:07

Zadels zijn indd niks.
Hoofdstellen , tja in "mijn tijd' was het met halster en teugels.

NinTaJeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:33

Die paarden daar hebben het beste leven dat een paard maar kan hebben.. Lekker 24 uur per dag buiten in een kudde... Stuk beter dan sommige manege's waar ze maar in een stand staan en een paar uur per dag hersenloze rondjes in een bak moeten lopen! Paarden daar worden gewoon op een natuurlijke manier behandeld!

Hartstikke gezellig kamp! Kom er al heel lang. Dit jaar geef ik ook weer leiding. Lekker buitenrijden, veel kinderen dus iedereen maakt wel vrienden!

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:42

Haha wat grappig altijd die zeiktopics :') Kom sinds 2005 op het Fjordenpaard en het is er elk jaar weer supergezellig. Paarden lopen lekker 24/7 op 't land en hoeven niet dag in dag uit in een bak te lopen, maar maken lekkere ritjes door de natuur :) Echt een heel leuk kamp en zeker een aanrader als je lol met je knolt wilt :j

Robsi_Vigaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:05

LauraMc schreef:
Ik zou het inderdaad ook niet doen. Het zijn over het algemeen ook behoorlijk 'afgestompte' paarden. Maarja, wat wil je, als je die beestjes meegeeft aan mensen zonder ervaring.. :\

Deze reactie geeft ook wel weer aan hoe hoog het penny gehalte is en hoe weinig kennis er is van het paard.

Ik zal het ff uitleggen zodat je niet nog een keer zulke zinloe dingen zegt... :+

Een paard raakt afgestompd als het in de sleur terecht komt. De sleur houd in elke dag hetzelfde ritme zonder afwisseling. Paarden die afgestomd zijn raken dit door 23 uur per dag op stal en 1 uur een rondje dressuur of springen in de bak.

De paarden hier staan 22 uur lang buiten en hoeven 2 uur per dag te lopen. En dit gebeurd dan ook nog in een gevarierde omgeving.

Hierbij is het meest zinloze commentaar in de topic weerlegt :9

Over het harnachement. (want zo heten hoofdstellen en zadels) is idd niet optimaal om op te zitten( en nee je zit niet op je hoofdstel ik heb het over de zadels). Maar als dat nou de reden is om niet naar een kamp te gaan dan is het misschien wat op een gel omhulsel te kopen voor een x aantal € om de tere en vooral verwende penny billetjes te onderhouden. de paarden hebben vrijwel nooit een drukking!! Het zogenaamde hoofdstel is idd gewoon een halster met een bit eraan vast niks mis mee toch?

Oftewel en kan heel kort zijn.

Wil je naar een kamp waar een leuke sfeer hangt, je lol hebt met je paard, je niet het gezeur over aan de teugel hebt enz.

Komt dan naar het Fjordenpaard :D the place to be in je zomer vakantie *D

Ps (kom vooral niet als je een zeur bent die nog jong is en denkt te weten hoe je paarden meot houden)

ben je daarin tegen jong, houd je van gezelligeheid en lol met je knol kom dan vooral :D
Laatst bijgewerkt door Robsi_Vigaro op 17-03-09 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

NinTaJeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:07

Haha robin ;) Je hebt wel gelijk!

Robsi_Vigaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:11

Sok schreef:
Jij vraagt om meningen, die geef ik gewoon ;)
Ben er vaak genoeg geweest om te weten dat een aantal er ontzettend slecht verzorgd uit ziet.
Vooral het tuig is echt een drama!

wat ik mezelf afvraag

waarom ga je er zo vaak heen als je vind dat alles slecht is?

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:12

jeeeeezus, wat een zeik topic.
Haha robin die opmerking wou ik net gaan maken, iets klopt er niet

ik vind fjordenpaard hardstikke leuk
en als je het zo slecht verzorgd en niet leuk vind...
dan ga je toch lekker niet :):)

NinTaJeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:23

Brittjeee!!

Iliovbaloe: Als jij het leuk vindt om lekker buiten te rijden, van een ontspannen sfeertje houdt en niet zo pennyponnemeisje bent dan zit je hier goed! :P

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:26

SUPER leuk kamp!!

Onwijs leuke mensen, leiding, eigenaars!
Onwijs leuke paarden! Voor ieder wat wils! druk, rustig, oud, jong, pas beleerd, voor ieder zijn of haar uitdaging!!
Je gaat heerlijk elke dag 2 uur paardrijden!! Lekker de bossen in! verders maak je op woensdag een dagtocht! van
maar liefst 5 uur!! En super gezellig met de hele groep!!!

Paarden staan heerlijk het hele jaar door buiten! (uitzondering in de zomer daar gelaten ivm laten vangen) en
zien er in sommmige mensen hun ogen er wat onverzorgt uit! Maar dat is puur omdat ze in de winter een logische
berevacht krijgen!!! en dat verhaart!! En alleen als ze verhuurt worden of in de zomer! worden ze gepakt gepoetst
en bereden! Voor de rest hebben ze een heerlijk echt paardenleven!!!
En dat is heel wat anders dan alle " perfecte " fnrs maneges/kampen waar ze hooguit 2 weken in het jaar op het land
staan en is echt paard kunnen zijn!

KORTOM Het perfecte kamp! voor gezelligheid LOL!! en vooral veel paardrijplezier!!

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:31

Robsi_Vigaro schreef:
LauraMc schreef:

Deze reactie geeft ook wel weer aan hoe hoog het penny gehalte is en hoe weinig kennis er is van het paard.

Ik zal het ff uitleggen zodat je niet nog een keer zulke zinloe dingen zegt... :+

Een paard raakt afgestompd als het in de sleur terecht komt. De sleur houd in elke dag hetzelfde ritme zonder afwisseling. Paarden die afgestomd zijn raken dit door 23 uur per dag op stal en 1 uur een rondje dressuur of springen in de bak.

De paarden hier staan 22 uur lang buiten en hoeven 2 uur per dag te lopen. En dit gebeurd dan ook nog in een gevarierde omgeving.

Hierbij is het meest zinloze commentaar in de topic weerlegt :9

Over het harnachement. (want zo heten hoofdstellen en zadels) is idd niet optimaal om op te zitten( en nee je zit niet op je hoofdstel ik heb het over de zadels). Maar als dat nou de reden is om niet naar een kamp te gaan dan is het misschien wat op een gel omhulsel te kopen voor een x aantal € om de tere en vooral verwende penny billetjes te onderhouden. de paarden hebben vrijwel nooit een drukking!! Het zogenaamde hoofdstel is idd gewoon een halster met een bit eraan vast niks mis mee toch?

Oftewel en kan heel kort zijn.

Wil je naar een kamp waar een leuke sfeer hangt, je lol hebt met je paard, je niet het gezeur over aan de teugel hebt enz.

Komt dan naar het Fjordenpaard :D the place to be in je zomer vakantie *D

Ps (kom vooral niet als je een zeur bent die nog jong is en denkt te weten hoe je paarden meot houden)

ben je daarin tegen jong, houd je van gezelligeheid en lol met je knol kom dan vooral :D

Ik vind dat je behoorlijk kleinerend doet over mensen die een andere mening hebben dan jij. Kijk eerst eens naar de leeftijden van mij en onder andere die van Sok. Wij hebben allebei behoorlijk wat jaren rijervaring en ook ervaring in het houden van paarden. Dus je hoeft bij ons niet aan te komen met 'pennygehalte' :+
Maar even ontopic; ik ben er een paar keer zelf geweest en uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de paarden die ik heb gereden 'verpest' zijn. Ik vind het onverantwoord dat de eigenaren de paarden meegeven aan mensen zonder enige ervaring (ja, echt waar, toen ik daar een keer was werden er twee paarden meegegeven aan een beginner en haar vriend, die overigens überhaupt nog nooit op een paard had gezeten). Tijdens onze rit draaiden de paarden om, wilden alleen maar achter elkaar aan lopen en waren niet vooruit te branden. Ik vind het persoonlijk een behoorlijk onprofessioneel bedrijf.
Mij heb je overigens ook niet horen zeggen dat de paarden niet goed behandeld worden (hoewel een extra keertje naar de hoefsmid geen kwaad zou kunnen). Ze staan daar prima, grote kudde, groot weiland, kan niet beter! Ook zijn het ontzettend lieve en vriendelijke paarden. Daarentegen vind ik het harnachement (jaja, ik ken dat woord ook, surprise!) minder, veel van die zadels zou ik afschepen als antiek. Niets mis mee op zich, maar als de pasvorm van een zadel niet goed is, zou ik die niet meer op een paard leggen. Niet omdat mijn 'tere pennybilletjes' het niet aan zouden kunnen, maar omdat ik toch meer waarde hecht aan de rug van een paard. Overigens zou ik liever een gelpad ónder het zadel leggen in plaats van erop :+
Mijn paarden staan 24/7 buiten, en ik heb persoonlijk een hekel aan dressuur en dergelijke, geef mij maar een pony om lekker mee te racen en af en toe wat oefeningetjes mee te doen. De reden dat de paarden zijn 'afgestompt' zit meer in het feit dat de paarden aan jan en alleman worden meegegeven, zonder dat er controle op is wat die mensen met de paarden doen.
Laatst bijgewerkt door PoelieWoelie op 17-03-09 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:54

Precies mijn idee Laura! :j

Mijn grootste issue daar zijn de slecht passende zadels en dat de paarden maar aan jan en alleman meegegeven worden.
Enneh @ Robsi_Vigaro, ik kom er nu ook zeker niet weer, dikke boycot wat mij betreft, maar ben er wel een aantal keer geweest, omdat het een mooie omgeving is om te rijden en het zeker ook wel gezellig op FP. Alleen dat harnachement he.. ;) Zo ga je in mijn ogen niet met paarden om!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:55

iedereen kan zn eigen mening hebben, maar mijn mening is dat jullie fjordenpaard nogal hard afkraken en dat dus helemaal niet nodig is :)

maarja, is maar een mening he!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 23:04

Niet nodig is?! :\
Weet je wat in mijn ogen niet nodig is? Het geld verdienen over de ruggen van onschuldige paarden die met een ontzettend slecht passend zadel beginners moeten rondzeulen die ontzettend in hun mond trekken en er niemand met de beginners mee is om te zeggen dat ze dat niet moeten doen. Dan ben je in mijn ogen als manege/paardenverhuur ontzettend fout bezig!