Manege omgeving Eindhoven

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Manege omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:46

Hallo allemaal,

Ik ben eigenlijk opzoek naar een manege waar ik, misschien naast mijn andere manege, kan gaan rijden. Ik vind mijn manege van nu(manege Soethout), heel er gezellig, alleen heb ondertussen niet meer het gevoel dat ik nog heel veel leer(rijd daar nu 7 jaar). Soms wel als er dan een nieuw (jong) paard is maar die gaan er meestal ook meteen weer uit.
Ik heb ook nog wel verzorgpony's, maar daar kan ik eigenlijk meestal alleen op zaterdag terecht. Ik kan dan wel af en toe een priveles meerijden en daar leer ik wel veel van maar dat is maar af en toe.

Ik ben dus eigenlijk opzoek naar een goede manege omgeving Eindhoven waar je nog veel kunt leren, wil hier dus graag ervaringen van mensen horen.
Echter hoeft het niet per se dressuur te zijn, maar lijkt het me bijvoorbeeld ook eens interessant om een hele andere tak van paardensport te doen(bv. Western).

Alvast bedankt,

Groetjes Desiree

HarmanyL

Re: Manege omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:50

Ik rijd op manege Meulendijks in Heeze. Vu een dik jaar. Voorheen al uhm... 23 jaar op Cahama gereden. Merk nu wel degelijk verschil. Op zich vind ik de meeste paarden wel TE braaf, maar ze kunnen wel bijna allemaal wat. En om er dat uit te rijden is nu mijn uitdaging! Bij Cahama was dat al vaak gewoon er op blijven zitten. Ook qua manier van lesgeven, aandacht voor houding en zit en juiste hulpen ben ik blij. Anky zal ik nooit worden, maar dat zal ook niet lukken met 1x per week op een (welke dan ook) manege rijden...

Muudie

Re: Manege omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 00:55

Ik rijd bij manege Heijligers in Asten, ook zit er een in Ommel/Heusden/Someren, Alleen die uit Someren gaat weg (is ook geen aanrader)

Heijligers (Asten) is (vind ik) hele luxe manege. Ik vind het echt een top manege. Je kunt kiezen uit springles (30 min dressuur 30 min springen) of een les dat je 45 min dressuur rijd en 15 min springt)