Manege omgeving Assen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dakota_75

Manege omgeving Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 21:59

Hallo allemaal,

Ik heb vroeger van mijn 10e tot mijn 17e ongeveer gereden en ben daarna wegens tijdgebrek gestopt. Inmiddels ben ik 33 jaar en eigenlijk is het al die tijd blijven kriebelen om toch weer te gaan paardrijden. Nu heb ik ondertussen wat lichamelijke klachten gekregen (waaronder fibromyalgie) waardoor ik niet zeker weet of paardrijden voor mij wel goed haalbaar zal zijn maar wil het in ieder geval heel graag weer gaan proberen.

Nu ben ik er natuurlijk een tijd tussenuit geweest en heb ik een hele slechte conditie... dus dit is iets waar ik eerst aan wil werken en dan wanneer alles goed lukt wil ik graag recreatief gaan rijden, vooral buitenritten e.d. dat vind ik toch het allerfijnst. Of misschien zelf voor iemand af en toe een paard berijden als dat mogelijk is.

Er zijn al diverse maneges in de omgeving waar ik al wat geïnformeerd heb maar de meeste lessen voor volwassenen worden 's avonds gegeven en dat lukt mij niet. Dit omdat ik 's avonds altijd al helemaal op ben, maar ook omdat ik een klein zoontje heb van 16 maanden en een man die vaak 's avonds werkt (en ook op zaterdag). Het allerliefst zou ik op maandag, dinsdag, of woensdag overdag willen gaan rijden/lessen omdat ik dan de kleine op het dagverblijf heb.

Nu komt dus de vraag: wie weet een manege waar dit mogelijk is? Ik weet in ieder geval dat ik op de Boswal manege in Hoogersmilde privélessen kan krijgen op die dagen overdag. Maar ja, dat is natuurlijk wel leuk voor in het begin om op te bouwen maar daarna zou ik natuurlijk toch wel graag naar een groep gaan. Verder kan ik nog overdag terecht in een groep voor volwassenen in Pesse, maar dat vind ik eigenlijk net weer te ver weg....

Wie o wie heeft tips voor mij? Ben erg benieuwd! Knipoog

Mikk_

Re: Manege omgeving Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 23:15

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 09:13

Bedankt voor je antwoord! Had al het idee dat er geen reacties meer zouden komen.... Nagelbijten / Gniffelen Maar goed, ik heb daar ook nog even naar gekeken, maar dat is voor mij ongeveer net zover rijden als Pesse, dus daar schiet ik niet zo heel veel mee op...Knipoog

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 09:22

Eswal in Vries?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 09:25

Rosworld in zeijen?
die doen western,maar ook engelse les

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 10:22

Rosworld ben ik geweest te kijken, maar kan ik helaas alleen 's avonds rijden, en dat kan dus niet. Eswal.... misschien wel onterecht maar heb ik niet zo'n goed gevoel bij....

Fjorden007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:13

Fjordenpaarden centrum Nijend, voor jong en oud.
Alle dagen behalve dinsdag en zondags.

http://www.nijend.nl

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 18:12

Dat zou misschien qua afstand nog net kunnen.... ehm... ben jij zelf van deze manege?

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:17

haha tes , je bent me voor.
Maar idd..hier zou je het kunnen proberen.
Lessen in je eigen tempo en het is er natuurlijk echt reuzegezellig Knipoog
Heb er zelf ook een paar jaar gereden, vind het jammer dat ik nu wat verder weg woon.

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 18:33

Ah oké... dat zijn er al twee Haha! Ik zal er eens even wat info opvragen! Knipoog thanx

Tarron

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:08

op maandag morgen is er nog plek in wijster. bij de otterberg

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 20:21

Dank je voor je reactie. Jij rijdt daar zelf ook?

Ik heb even op de website gekeken maar daar staat niet heel veel informatie op. Is de les op maandag morgen een les voor volwassenen? En van hoe laat tot hoe laat is dat?

Worden er ook op vaste tijden buitenritten georganiseerd?

Tarron

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:45

is een kleinschallige FNRS manege.
Buitenritten in het zomerseizoen.

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 21:57

Nou, op één of andere manier... kan ik niet vinden wat ik zoek, óf net te ver weg, óf niet op de tijdstippen waarop ik kan, en ik wil eigenlijk puur recreatief rijden en verder niet....

Op zich lijkt het me ook wel wat om bijrijder van iemand te worden die geen tijd heeft om alle dagen te rijden, misschien moet ik daar eens naar gaan kijken.... Help ik iemand uit de brand én ik kan zelf lekker m'n ding doen en fijn rijden....

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:49

In welk dorpje woon je dan?

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 22:17

Bovensmilde Knipoog

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:09

tja,mijn paarden staan bij steenwijk........

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 18:31

:( dat is me te ver weg, is bijna 40 km rijden.... Heb even in je profiel gekeken maar je hebt wel prachtige paarden zeg, vind vooral Gerrit met die volle manen zo prachtig!

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:37

Hee Dakota.

Leuk dat je weer wilt gaan paardrijden!
In de manege in Tolbert werden altijd wel lessen gegeven voor volwassenen en dan 's ochtends.
Dit noemden ze dacht ik huisvrouwen les (maar mannen waren ook welkom).
Ook geven ze 's avonds les voor volwassenen maar ook één of meerdere ochtenden in de week.
Misschien is dat te doen voor je;)

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 20:29

Dank je wel voor het reageren, zo'n les lijkt me inderdaad wel wat voor mij, maarrr.... (kom ik weer aan, lijk wel een zeur zo) Tolbert is te ver weg voor me..... De makkelijkste weg om te rijden is dan helemaal over Groningen of ik moet helemaal binnendoor en dat is ook zo'n rotweg....

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:14

Dakota_75 schreef:
Dank je wel voor het reageren, zo'n les lijkt me inderdaad wel wat voor mij, maarrr.... (kom ik weer aan, lijk wel een zeur zo) Tolbert is te ver weg voor me..... De makkelijkste weg om te rijden is dan helemaal over Groningen of ik moet helemaal binnendoor en dat is ook zo'n rotweg....

Ja idd, dat is wel balen! Ben je minstens een half uur onderweg.
Sorry dan kan ik je helaas niet verder helpen.

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:21

In Hoogersmilde is ook een manege. Heb jaren terug (inmiddels 15 - 20 jaar geleden geloof ik, wordt oud...) les van hem gehad bij een rijvereniging waar hij toen les gaf, was erg leuk.

Dit is de link naar hun site: http://www.staldeboswal.nl/

Mirjam

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 08:27

Haha, ik ben dus niet de enige die het idee heeft dat het hard gaat met de leeftijd ;) .

Maar ik ben daar inderdaad al geweest te kijken. Zit nog steeds te twijfelen. Vind het een leuke manege, ze hebben elke zondag een buitenrit (wat ik dan tzt graag zou willen dus) maar ik wil wel voor die tijd graag weer goed kunnen rijden. Hij heeft al wel aangeboden om mij een paar privélessen te geven (wat mij heel handig lijkt) en dat kan dan ook op de dagen dat ik wil. Maar als ik daarna naar een les door wil stromen wordt het een probleem, die zijn namelijk op tijdstippen waarop ik niet kan... En om na heel veel privélessen te gaan nemen... dat wordt me ook een beetje prijzig...

Hebben jullie enig idee hoeveel lessen je nodig zou kunnen hebben wil je weer met buitenritten mee kunnen? Dat je weer leuk kan rijden?

't Is wel lang geleden dat ik gereden heb hè?

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 09:19

Tja, hoeveel lessen je nodig hebt is erg verschillend per persoon. De een rijd denk ik zo weer weg, en de ander doet er wat langer over. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe goed je vroeger kon rijden. Hoe lang is het geleden dat je gereden hebt dan? En hoeveel heb je toen gereden (paar jaar 1 keer per week, of langere tijd bijna dagelijks)?

Leuk dat je al bij Jan Pieters geweest was. Ik ben nog nooit bij hem in Smilde geweest, maar ik denk dat het wel een goed adres is.
In Zuidlaren zit ook nog een hele kleine soort van manege, vlak bij de sprookjeshoeve. Ik ken hun schoondochter, en heb haar al even om info gevraagd.
Verder zit er in Ter Aard ook nog een kleine manege met Appaloosa's. Geen idee hoe het daar is, ik ken ze niet.

Mirjam

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 10:40

Wat leuk dat je voor me informeert! :) Ik heb ook diverse maneges in de omgeving benaderd hoor, maar dat overdag rijden is vaak een probleem. En met Jan Pieters heb ik inderdaad een leuk gesprek gehad, en op zich zou ik daar ook wel graag de buitenritten dan mee willen gaan rijden.... Dus eerst lessen tot ik weer op niveau ben en dan alleen nog maar buitenritten zeg maar....

Ik heb dus zoals ik al zei van mijn 10e tot mijn 17e ongeveer gereden, maar echt manegewerk 1x in de week. Reed wel wat dressuurwedstrijden (A) mee en ben toen in de competitie kampioen geweest. Maar om heel eerlijk te zijn als ik achteraf zo terug kijk vond ik het niveau van het lessen niet denderend. Heb destijds gereden op de Bosmanege in Assen (die er nu niet meer is) maar ik heb al begrepen dat zij nu op de Eswal in Vries zitten... Maar dat zie ik dus niet zo zitten, omdat ik bepaalde dingen in de les bij hun toen niet zo fijn vond.

Zal eens kijken of ik iets kan vinden over die maneges waar jij het over hebt.

Maar bedankt voor je moeite in ieder geval! +:)+