Ik heb vroeger van mijn 10e tot mijn 17e ongeveer gereden en ben daarna wegens tijdgebrek gestopt. Inmiddels ben ik 33 jaar en eigenlijk is het al die tijd blijven kriebelen om toch weer te gaan paardrijden. Nu heb ik ondertussen wat lichamelijke klachten gekregen (waaronder fibromyalgie) waardoor ik niet zeker weet of paardrijden voor mij wel goed haalbaar zal zijn maar wil het in ieder geval heel graag weer gaan proberen.
Nu ben ik er natuurlijk een tijd tussenuit geweest en heb ik een hele slechte conditie... dus dit is iets waar ik eerst aan wil werken en dan wanneer alles goed lukt wil ik graag recreatief gaan rijden, vooral buitenritten e.d. dat vind ik toch het allerfijnst. Of misschien zelf voor iemand af en toe een paard berijden als dat mogelijk is.
Er zijn al diverse maneges in de omgeving waar ik al wat geïnformeerd heb maar de meeste lessen voor volwassenen worden 's avonds gegeven en dat lukt mij niet. Dit omdat ik 's avonds altijd al helemaal op ben, maar ook omdat ik een klein zoontje heb van 16 maanden en een man die vaak 's avonds werkt (en ook op zaterdag). Het allerliefst zou ik op maandag, dinsdag, of woensdag overdag willen gaan rijden/lessen omdat ik dan de kleine op het dagverblijf heb.
Nu komt dus de vraag: wie weet een manege waar dit mogelijk is? Ik weet in ieder geval dat ik op de Boswal manege in Hoogersmilde privélessen kan krijgen op die dagen overdag. Maar ja, dat is natuurlijk wel leuk voor in het begin om op te bouwen maar daarna zou ik natuurlijk toch wel graag naar een groep gaan. Verder kan ik nog overdag terecht in een groep voor volwassenen in Pesse, maar dat vind ik eigenlijk net weer te ver weg....
Wie o wie heeft tips voor mij? Ben erg benieuwd!