De Hollandsche Manege in Amsterdam

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pluutje

Berichten: 5625
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 14:06

Ik weet trouwens nog wel wat bokkers die daar hebben gereden:
- Josti
- Pregini ofzo geloof ik ook.
- muizje
- lippo(woont er ook tegenover, toevallig je buurvrouw aimee? Tong uitsteken )

W hebben een aantal jaren terug nog een soort reunie gehad, alleen was de opkomst niet echt overwedigend, beetje jammer was dat.

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 18:06

Citaat:
ZOHRA op jason en later op pinto haha wat een herrinderen komen er weer boven nu !!


he een zohra.
ik weet zeker dat dat zohra butcher is Haha!
de eigenaresse van mijn bijrijdpaardje nono
want ze heeft me wel eens vertelt over jason en pinto
jullie kennen dan vast ook jerome wilshausen (of hoe je dat ook schrijft)
wel
daar sta ik nu dus mee op stal Haha!
zelf woon ik 5 min van de hollandse en beschamend genoeg ben ik er nog nooit binnen geweets terwijl ik dat wel wil want het wekt wel heel erg mijn interesse moet ik zeggen Lachen

salema
Berichten: 282
Geregistreerd: 26-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 18:42

fluffyfox schreef:
Citaat:
ZOHRA op jason en later op pinto haha wat een herrinderen komen er weer boven nu !!


he een zohra.
ik weet zeker dat dat zohra butcher is Haha!
de eigenaresse van mijn bijrijdpaardje nono
want ze heeft me wel eens vertelt over jason en pinto
jullie kennen dan vast ook jerome wilshausen (of hoe je dat ook schrijft)
wel
daar sta ik nu dus mee op stal Haha!
zelf woon ik 5 min van de hollandse en beschamend genoeg ben ik er nog nooit binnen geweets terwijl ik dat wel wil want het wekt wel heel erg mijn interesse moet ik zeggen Lachen



Ja dat klopt idd wat leuk zeg!! Haha!
dat je op het paardje van zohra rijdt en dat zohra een paardje heeft!!
En idd jerome ken ik ook en waar staan jullie nu dan !!

En volgens mij ben jij bijna mijn buurvrouw dan want ik woon ook nog geen 5 min van de hollandsche *LOL*

salema
Berichten: 282
Geregistreerd: 26-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 18:46

Pluutje schreef:
Voor zover ik weet viel Dunday al vanaf het begin aan hoor Rebecca, maar anyway, ik heb dus ook op de Hollandsche gereden.
.


oh nou ik kan het me niet meer herrinderen igg!!
ik weet nog dat ik wel op dunday heg gereden toen ie er net was op
dinsdagmiddag bij melanie in les toen nog.
mischien is dat wel later gekomen....
jij bent toch later dan mij weggegaan

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 18:56

Citaat:
Ja dat klopt idd wat leuk zeg!! Haha!
dat je op het paardje van zohra rijdt en dat zohra een paardje heeft!!
En idd jerome ken ik ook en waar staan jullie nu dan !!

En volgens mij ben jij bijna mijn buurvrouw dan want ik woon ook nog geen 5 min van de hollandsche *LOL*


ja, zohra heeft nono een tijd verzorgt en toen heeft ze hem min om meer gekregen van de gene van wie hij is.
we staan bij die mensen thuis aan de amstel
hebben daar 3 stallen en een bak enzo Haha!

hahhaha wie weet zeg
ik pb je even om nog wat te vragen maar anders wordt het zo offtopic Haha!

salema
Berichten: 282
Geregistreerd: 26-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 19:04

fluffyfox schreef:
Citaat:
Ja dat klopt idd wat leuk zeg!! Haha!
dat je op het paardje van zohra rijdt en dat zohra een paardje heeft!!
En idd jerome ken ik ook en waar staan jullie nu dan !!

En volgens mij ben jij bijna mijn buurvrouw dan want ik woon ook nog geen 5 min van de hollandsche *LOL*


ja, zohra heeft nono een tijd verzorgt en toen heeft ze hem min om meer gekregen van de gene van wie hij is.
we staan bij die mensen thuis aan de amstel
hebben daar 3 stallen en een bak enzo Haha!

hahhaha wie weet zeg
ik pb je even om nog wat te vragen maar anders wordt het zo offtopic Haha!


pke ik wacht in spanning op je pb haha Haha!

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 19:18

ik heb hem gestuurd Haha!

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 22:52

Ik weet indd wel wie Odessa is ja.. hahahah ze heeft zelf ook nog een veulen gehad.. Joris.. die was echt helemaal geweldigg die is alleen overleden een een botziekte en ze heeft der nog 1 gehad en die heeft een tijd op A'dam gestaan of staat der nu nogsteeds.. Karel heet die.. Odessa was echt heel erg leuk... en vooral mooi... maar ja Filip had ook nog wel een erg mooie Lippizaner hengst Tulipan en dat is ook de vader van Joris en Karel....

Pluutje

Berichten: 5625
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 11:43

salema"]
[quote="Pluutje schreef:
Voor zover ik weet viel Dunday al vanaf het begin aan hoor Rebecca, maar anyway, ik heb dus ook op de Hollandsche gereden.
.


oh nou ik kan het me niet meer herrinderen igg!!
ik weet nog dat ik wel op dunday heg gereden toen ie er net was op
dinsdagmiddag bij melanie in les toen nog.
mischien is dat wel later gekomen....
jij bent toch later dan mij weggegaan
[/quote]

Ja, ik ben later dan jou weggegaan, maar toen Dunday kwam waren we er allebei gewoon nog.

Ik woon ook 5 min. van de Hollandsche vandaan, Rebecca nog korter dan 5 min.

Bij die stal waar Jerome staat, staat toch ook een shetlander, Moortje ofzo...Ik heb die Nono geloof ik weleens gezien inderdaad.

Pluutje

Berichten: 5625
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 11:44

MsMarit schreef:
Ik weet indd wel wie Odessa is ja.. hahahah ze heeft zelf ook nog een veulen gehad.. Joris.. die was echt helemaal geweldigg die is alleen overleden een een botziekte en ze heeft der nog 1 gehad en die heeft een tijd op A'dam gestaan of staat der nu nogsteeds.. Karel heet die.. Odessa was echt heel erg leuk... en vooral mooi... maar ja Filip had ook nog wel een erg mooie Lippizaner hengst Tulipan en dat is ook de vader van Joris en Karel....


Die Karel ken ik (denk) ik wel, die is ook dood geloof ik...Die was toen van Els (achternaam weet ik niet precies iets van Meihuis ofzo...)

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 12:07

Pluutje schreef:
Ik woon ook 5 min. van de Hollandsche vandaan, Rebecca nog korter dan 5 min.
Bij die stal waar Jerome staat, staat toch ook een shetlander, Moortje ofzo...Ik heb die Nono geloof ik weleens gezien inderdaad.


wat gezellig, allemaal bijna buren ofzo
hahahhaha *LOL*
moortje is al heel lang weg
daar werd niet goed voor gezorgd door de eigenaresse dus die is verkocht. Verdrietig
wel jammer, want ik vond het wel leuk zon kleine draak erbij nog
maarja...
wel zielig
en tsja nono
die staat er al heel lang dus als je moortje kent dna ken je nono ook neem ik aan

Pluutje

Berichten: 5625
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 12:31

Ja, ik ben toen ooit een keer meegeweest met iemand die Moortje verzorgde, is inderdaad al een aantal jaar geleden. Vond het wel een grappig beestje!

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 12:33

dat is vast lucila Haha!
want die heeft moortje een tijdje gedaan
zij staat nu ook vlakbij ons met haar eigen pony pepper
die ik vroeger weer verzorgt heb
wat een kleine wereld he Haha!

Pluutje

Berichten: 5625
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 12:37

ja, dat was lucila en ik heb pepper vroeger ook verzorgd, ben laatst nog bij haar wezen kijken op haar nieuwe stal!

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 12:46

Pluutje schreef:
ja, dat was lucila en ik heb pepper vroeger ook verzorgd, ben laatst nog bij haar wezen kijken op haar nieuwe stal!


hahah wat lachen
mischien ken ik je nog wel van het amstelpark dan Haha!
en ik was laatst ook bij hem gana kijken ja
en bij loocky en dammi
kon me alleen niet herinenren dat ze zo klein waren Haha!

Pluutje

Berichten: 5625
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 12:54

inderdaad, dat had ik nou ook, ik zag pepper en ik dacht jezus wat een uk!!!!!(loocky en dammi ook natuurlijk maar ik kwam voor pepper)

Maare, we zijn wel heel erg stout heel erg offtopic aan het gaan!:P

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 13:00

Pluutje schreef:
inderdaad, dat had ik nou ook, ik zag pepper en ik dacht jezus wat een uk!!!!!(loocky en dammi ook natuurlijk maar ik kwam voor pepper)

Maare, we zijn wel heel erg stout heel erg offtopic aan het gaan!:P


ja grappig he
ik had altijd iets met loocky mijn eerste bonte liefde
en nog
als ik had geweten dat hij verkocht werd had ik hem graag overgenomen.

en eh excuus voor het offtopic gaan mensen Bloos!

Pluutje

Berichten: 5625
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 13:05

Ik vond Loocky inderdaad ook altijd wel leuk, maar niet zo als Pepper(en Summer vooral)ik ben wel erg blij dat ze goed terecht zijn gekomen!

Maar, terug naar de Hollandsche Haha!
We wonen wel allemaal dicht bij elkaar zo te zien! grappig. In ieder geval woon ik dicht bij fluffyfox, bij Salema iets verder vandaan en lippo en aimee natuurlijk ook want ik woon ook dichtbij de manege. Grappig, de wereld is klein.

Pluutje

Berichten: 5625
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 13:06

Pluutje schreef:
Ik vond Loocky inderdaad ook altijd wel leuk, maar niet zo als Pepper(en Summer vooral)ik ben wel erg blij dat ze goed terecht zijn gekomen!

Maar, terug naar de Hollandsche Haha!
We wonen wel allemaal dicht bij elkaar zo te zien! grappig. In ieder geval woon ik dicht bij de vriend van fluffyfox, bij Salema iets verder vandaan en lippo en aimee natuurlijk ook want ik woon ook dichtbij de manege. Grappig, de wereld is klein.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 18:31

MsMarit schreef:
Ik weet indd wel wie Odessa is ja.. hahahah ze heeft zelf ook nog een veulen gehad.. Joris.. die was echt helemaal geweldigg die is alleen overleden een een botziekte en ze heeft der nog 1 gehad en die heeft een tijd op A'dam gestaan of staat der nu nogsteeds.. Karel heet die.. Odessa was echt heel erg leuk... en vooral mooi... maar ja Filip had ook nog wel een erg mooie Lippizaner hengst Tulipan en dat is ook de vader van Joris en Karel....


Dus April heeft twee halfbroertjes!!! Ik wist wel dat ze een volle zus heeft, maar van die broertjes wist ik niet. Heb je toevallig nog foto's van moeder Odessa of van Karel en Joris?

salema
Berichten: 282
Geregistreerd: 26-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 19:50

fluffyfox schreef:
dat is vast lucila Haha!
want die heeft moortje een tijdje gedaan
zij staat nu ook vlakbij ons met haar eigen pony pepper
die ik vroeger weer verzorgt heb
wat een kleine wereld he Haha!


nou dan ga ik maar weer heel origneel doen haha
ik heb pepper ook nog gereden op het amstelpark Haha!
Pepper was idd supercool!!
Ik vond arona ook altijd supercool!!
met de rest van de pony's had ik niet echt veel!!

Pluutje

Berichten: 5625
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 21:13

Twinklebel"]
[quote="MsMarit schreef:
Ik weet indd wel wie Odessa is ja.. hahahah ze heeft zelf ook nog een veulen gehad.. Joris.. die was echt helemaal geweldigg die is alleen overleden een een botziekte en ze heeft der nog 1 gehad en die heeft een tijd op A'dam gestaan of staat der nu nogsteeds.. Karel heet die.. Odessa was echt heel erg leuk... en vooral mooi... maar ja Filip had ook nog wel een erg mooie Lippizaner hengst Tulipan en dat is ook de vader van Joris en Karel....


Dus April heeft twee halfbroertjes!!! Ik wist wel dat ze een volle zus heeft, maar van die broertjes wist ik niet. Heb je toevallig nog foto's van moeder Odessa of van Karel en Joris?
[/quote]

Ik heb geloof ik 1 foto van Karel maar die is niet zo duidelijk(hij ligt) en mijn scanner is niet geïnstaleerd, maar als je me binnenkort nog even helpt herinneren zal ik hem voor je scannen.

Soetekind

Berichten: 1258
Geregistreerd: 26-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 23:15

hmmm,, ben niet van de vette paarden ofzow,, maar ik vind toch niet dat deze paardjes veel vet hebben.. ben zowieso al niet zoon manege gek.. geef mij maar gewoon je eigen paardje.. waar niet iedereen op rijdt,, en waar je in principe toch niet verder mee komt. maarjah niet iedereen heeft natuurlijk die mogelijkheid..

Pluutje

Berichten: 5625
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 12:00

Ben je er wel eens geweest dan tinaaz?

Tuurlijk, er zijn paarden die niet veel vet hebben maar er zijn ook zat paarden die wel vet hebben(ik heb wel wat bewijs materiaal in de vorm van foto's Haha! ). Dat is gewoon altijd zo, dat sommige paarden nou eenmaal meer aanleg hebben om dik te worden dan anderen, ik geloof niet dat dat op de Hollandsche extra het geval is.

Wat ik erg positief vond, zeker de laatste jaren, is dat er op de Hollandsche gemiddeld betere paarden zijn dan op andere maneges. Paarden die al M of Z hebben gelopen zijn er op de Hollandsche wel een aantal van terwijl dat op andere maneges vaak zeldzaam is. Want ook daar heb ik veel van geleerd, zoals mijn eerste changementje op Grandeur Lovers .Ik denk dat je meer leert omdat je ook de mogelijkheid hebt om op goede paarden te rijden zodat je het allemaal eens kan voelen. Tuurlijk rijd je ook wel eens op een wat "slechter" paard, maar daar leer je weer andere dingen van. Daarom vind ik de Hollandsche een goede manege.

Alleen wel jammer dat er zoveel stands zijn en zo weinig boxen...maar ja, daar konden ze ook niet zo veel aan doen maar ik heb gehoord dat stands nu verboden worden en dat ze dus wel mogen/gaan verbouwen.

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 13:04

Ik heb geen foto;s van hun alle 3...Ik weet niet wat der met Karel is gebeurd want die is naar de opfok gegaan en weer op Barendrecht terug gekomen, daar hebben we hem ingereden en toen is die naar A'dam gegaan.. Hij was indd niet zo groot hij was maar 1.50 ofzo *toen hij 3 was* maar ik denk dus dat hij niet echt groter is geworden dan de 1.56/ 57... Hij was wel al heel erg wit toen die 3 was maar verder weet ik het ook niet....