Manege het Fjordenpaard Drenthe

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy1978

Re: Manege het Fjordenpaard Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:35

ik wil Dieg ook weer meenemen
als ik ga :j

lijkt me zo gaaf
om te kijken of hij het nog herkend :j

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:36

wendy, hoe heette diego eerst eigenlijk?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:37

Oh gaaf misschien moeten we dan eigenlijk in dezelfde week gaan Wendy haha.
2 oude pony's van daar.
Voor Marin is het ook zo lang geleden, maar toch ben ik wel benieuwd of ze het nog zou herkennen!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:40

Sophie_midas schreef:
Ik ben jaren geleden ook bij het Fjordenpaard geweest!
Heb echt een geweldige week gehad :D

Reed toen op Yippie, echt een super beestje :+:

Yippie :D de mama van Snippie :+:

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:43

Britt_Sisi schreef:
wendy, hoe heette diego eerst eigenlijk?

Diego was de zoon van Jack en Spirit

hij was 3.5 jaar
en onbeleerd
dus had (gelukkig) nog geen naam

Dus die mocht ik zelf verzinnen :D

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:43

Marchador schreef:
Oh gaaf misschien moeten we dan eigenlijk in dezelfde week gaan Wendy haha.
2 oude pony's van daar.
Voor Marin is het ook zo lang geleden, maar toch ben ik wel benieuwd of ze het nog zou herkennen!

:j

ik zit te verzinnen over een weekend

week lukt niet met mijn werk
maar weekend moet wel keer lukken :j

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 00:13

Houd me op de hoogte ;)
Lijkt me leuk om er weer heen te gaan.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 00:30

is goed...
Al moet ik eerst slagen hoor
Voor mijn e rijberwijs :o
Haha

westernjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 14:27

ha leuk dit topic, zie het nu pas!

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 14:57

Ssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:50

Ik ben nog nooit op ponykamp geweest bij het Fjordenpaard, maar ben er wel een aantal keer geweest voor buitenritten. Ik vond het echt super, leuke paarden en mensen! Laatste keer dat ik er was had ik al 1,5 jaar niet meer gereden en was ik wat angstig, ik kreeg toen een pony mee die volgens mij Sissi heette, mijn angst was opslag verdwenen :D

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:05

jaa sissi is echt een lieverd :D

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:49

Ik ga er 3 mei een paard huren met een groep.
En volgend jaar wil ik hier op kamp.

Lijkt me heel super :D

Appeltje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:08

Ik heb hier paarden gehuurd maar heb er niet zo'n goede ervaring mee.

De paarden werden zo uit de wei geplukt en de zadels werden erop gelegd. Ieder paard had ook geen eigen bit. Na afloop van de rit werden de bitten niet afgespoeld. Wij moesten de paarden maar gewoon aan de balk laten staan zodat er nog meer mensen op konden rijden. ( De paarden hadden al 3 uur met ons gereden en ze stonden flink te zweten) De hoeven van de paarden zagen er echt niet uit. Ook waren de paarden niet te houden in galop. Kortom: Geen tweede keer voor ons.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:45

hmmm gelukkig zijn de meningen hier over verdeeld.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:46

Ik het hier ook geen goede ervaringen mee. Zelfde als appeltje.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:50

eigne bitten klopt, er lopen meer dan 150 paarden rond die kunnen simpel wel niet allemaal een eigen bit hebben.
Je had ook zelf aan kunnen geven dat je graag nog even wilde poetsen voor eht zadel erop ging. elke keer als ik daar ga huren zadel ik gewoon zelf op hoor :)

Dat je de paarden niet kan houden in de galop is misschien aan je eigen rijkunst te wijten, veel mensen geven aan een snel pittig paard te willen terwijl ze die helemaal niet kunnen houden.

gelukkig zijn er genoeg mensen die het er wel leuk vinden, bij elke manege of rijcentrum zullen er mensen zijn die slechte ervaringen hebben.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:52

Ik ging daar als kleine meid op kamp, er zijn toen in die week meerdere ongelukken gebeurd, paarden die terug naar stal galoppeerden, gewoon door de bossen heen, zels een paar meiden die naar het ziekenhuis moestten.
Slechte gebarsten hoeven, ongetrainde paarden. Ik had niet echt het idee dat het ze veel kon schelen daar.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:56

denice schreef:
Ik ging daar als kleine meid op kamp, er zijn toen in die week meerdere ongelukken gebeurd, paarden die terug naar stal galoppeerden, gewoon door de bossen heen, zels een paar meiden die naar het ziekenhuis moestten.
Slechte gebarsten hoeven, ongetrainde paarden. Ik had niet echt het idee dat het ze veel kon schelen daar.

paarden rennen naar huis als ze schrikken of zonder ruiter lopen, dat is nu eenmaal vluchtgedrag.
en paardrijden is een gevaarlijke sport is al zo vaak bewezen ongeluk zit in een klein hoekje.
Slechte hoeven ben ik het mee eens, maar aan de andere kant lopen de paarden het hele jaar door buiten 24/7, de meeste paarden staan als als de kampen afgelopen zijn in een weiland verderop. en het ongetrainde vraag ik me af wat je verwachtte toen je erheen ging. top dressuur paarden? nah dan zit je verkeerd daar ;)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 22:01

Ik heb die slechte ervaringen dus helemaal niet meegemaakt bij hun. Wat bijzonder dat dat zo verschilt.

mismijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 22:09

Ik ben er afgelopen zomer een week geweest, en geloof mij, ik kom er NOOIT weer := . Misschien een dagje met m'n eigen paardje omdat de omgeving daar wel heel gaaf is! De paarden staan daar opgepropt aan een balk, waar je je tussen de konten door moet wurmen om een zadel op het paard te leggen, wat ik geen fijn idee vond, en al helemaal niet meer toen er een paard helemaal op een andere in begon te trappen :\ . Verder vond ik het tuig helemaal niks. Ik heb elke dag gekeken hoelang mijn singelstoten/beugelriemen het zouden houden. Volgens mij had ik nog een van de betere zadels! In rengalop is er ook een beugelriem van iemand geknapt, en de volgende dag knapte de andere kant, waarna de leiding helemaal tekeer tegen dat meisje gingen waarom ze dat niet gecontroleerd had.

En ik heb nog nooit in zó'n slecht bed geslapen :') . Ik lag er als een banaan in. Maar goed, dat is nog wel te overleven op zich.

En wat ik al helemaal belachelijk vond, was dat we zelf alles schoon moesten maken! We kregen onze telefoon niet eerder terug, dan dat onze 'klusjes' goedgekeurd waren door de leiding. Ook de toiletten, douches en het terrein moest worden aangeveegd door 'kampgangers'. Tuurlijk moet je de boel wel even netjes achter laten, maar kom op zeg, een schoonmaakploeg is toch niet teveel gevraagd :o

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 22:24

ik vind dat opruimen eigenlijk niet meer dan normaal? als je ergens op vakantie gaat dan laat je het huisje enzo toch ook netjes achter?

mismijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 07:08

Natuurlijk is het normaal dat je je verblijf netjes achter laat, dat vind ik zelf ook niet meer dan logisch :) . Ik ben 2x op kamp geweest op de manege waar ik rij. Daar moeten we óók onze kamer opruimen en aanvegen. Maar we hoefden niet zelf op onze knieën een wc pot staan schrobben, daar huren ze gewoon een schoonmaakploeg voor in ;) .

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 07:11

ik ben daar een aantal jaren terug op kamp geweest,meerdere keren,en we moesten alleen de laatste dag het erf wat aanvegen,maar toiletten schoonmaken heb ik nooit hoeven doen!

mismijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 07:16

Ook in de groep niet? Bij ons had de leiding een takenlijst ingedeeld met wat iedereen moest doen, zoals douches, toiletten, vensterbanken afnemen, alles aanvegen (erf en binnen), prullenbakken legen e.d.

Gelukkig hoefde ik alleen binnen wat aan te vegen :o