f proefjes

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxxmh

Berichten: 3553
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 16:10

ynskek schreef:
xxxmh schreef:
Volgende week zaterdag de eerste keer f13 rijden. Iemand nog tips?


Bij de gebrokenlijn met volte 10 meter duidelijk omstellen bij X. Niet gelijk schuin doorrijden, dan kan je volte nooit rond worden.

Daarnaast bij het verruimen niet alleen duidelijk wegrijden maar ook weer duidelijk een overgang terug rijden.

Als laatste met het halsstrekken, blijf begeleiden naar het dalen. Komt je pony iets omhoog, teugels weer iets aannemen en dan weer uitnodigen tot dalen.

Succes ;)


Dankjewel! Maandag nog even oefenen in de les!

KirstenHorse

Berichten: 1294
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 22:09

Morgen mag ik voor de eerste keer F8 rijden. Ik heb zojuist al mijn oude protocollen doorgenomen en een punt wat ik overal zie terug komen is het binnenkomen op de ac lijn. Hoewel het vroeger nog 'slingerend, naast de ac lijn' was is het nu 'naast de ac lijn', maar ik haal er dus (logisch) nog steeds onvoldoendes op. Het grote probleem is dat ik voor mijn gevoel (bijna) altijd op de ac lijn zit.. Hoe los ik dit op? -O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102466
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 22:23

Kijk je naar de A vlak voordat je afwend? Het helpt als je je lijn al vooruit kijkt en dan dus echt naar de A (of de jury) kijkt als je stuurt.

KirstenHorse

Berichten: 1294
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 22:29

Dat is een fijne tip! Ik kijk wel altijd naar 'de overkant', maar volgens mij niet specifiek naar de A.. Ik heb ook op oude filmpjes gezien dat ik altijd te vroeg naar de overkant stuur, maar nooit te laat. Dus ik ga morgen maar mijn gevoel negeren en 'te laat' afwenden + naar de A kijken :Y)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102466
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 22:30

Niet te vroeg wenden maar ook niet te laat. :P
Altijd je lijnen en andere figuren doorkijken..dan is het veel makkelijker om die correct te rijden.

Ik kan voor het afwenden al zien of ik iemand een 5 of een 8 ga geven bijvoorbeeld. :P

KirstenHorse

Berichten: 1294
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 22:40

Ik vind de paarden die ik rijd altijd errug mooi om naar te kijken :') Morgen extra op letten dus!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102466
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 22:41

_O- Idd voor je uit kijken, niet naar je paard...iig niet als je bij C moet afwenden. :P

purny

Berichten: 27647
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 23:05

Heb je wel eens op mijn manege gejureerd Bella?

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 01:02

Vanuit de hoek alvast naar de C kijken. En op de C richten. Dan heb je die hele A niet meer nodig :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102466
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 03:11

purny schreef:
Heb je wel eens op mijn manege gejureerd Bella?

Volgens mij niet. Welke is dat?

purny

Berichten: 27647
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 08:33

Bellatrix schreef:
purny schreef:
Heb je wel eens op mijn manege gejureerd Bella?

Volgens mij niet. Welke is dat?

Hippisch Centrum Westland

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102466
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 08:47

Nee, daar kom ik nooit, te ver...

purny

Berichten: 27647
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 08:59

Bellatrix schreef:
Nee, daar kom ik nooit, te ver...

Jammer! Maar wel logisch

KirstenHorse

Berichten: 1294
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 16:17

5e geworden met 220 punten! De punten vielen me enorm mee dit keer, ik was zelfs bang dat ik de proef niet gehaald had. Inrijden ging heerlijk soepel, maar eenmaal in de bak waar ik mijn proef moest rijden stond ik strak van de spanning :+ Ik kan mij goed vinden in de punten, behalve de 5 voor mijn verruimde draf, die ging voor mijn gevoel super goed -O-

Voor het binnenkomen A-X in arbeidsdraf heb ik een 6! :)) Helaas voor het afwenden naar het afgroeten weer de gebruikelijke 5 en stond ik weer (tot mijn verbazing :+) naast de A-C lijn. Desondanks ben ik erg blij met de proef en het protocol! :D

De nummer 1 had trouwens 224 punten, dacht ik. Dus het lag allemaal dicht bij elkaar van de nummer 5 tot 1 :j

xemmafalcon

Berichten: 89
Geregistreerd: 12-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:16

KirstenHorse schreef:
5e geworden met 220 punten! De punten vielen me enorm mee dit keer, ik was zelfs bang dat ik de proef niet gehaald had. Inrijden ging heerlijk soepel, maar eenmaal in de bak waar ik mijn proef moest rijden stond ik strak van de spanning :+ Ik kan mij goed vinden in de punten, behalve de 5 voor mijn verruimde draf, die ging voor mijn gevoel super goed -O-

Voor het binnenkomen A-X in arbeidsdraf heb ik een 6! :)) Helaas voor het afwenden naar het afgroeten weer de gebruikelijke 5 en stond ik weer (tot mijn verbazing :+) naast de A-C lijn. Desondanks ben ik erg blij met de proef en het protocol! :D

De nummer 1 had trouwens 224 punten, dacht ik. Dus het lag allemaal dicht bij elkaar van de nummer 5 tot 1 :j



Gefeliciteerd!
Je kan ook pionnetjes neerzetten op de D, X en G zodat je weet welke lijn je moet aanhouden. Dan zit je geheid op de A-C-lijn, moet je er alleen voor zorgen dat je niet slingert :P

xxxmh

Berichten: 3553
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 23:33

Net de eerste keer f13 gereden. Paard pakte steeds haar bit vast op links, kreeg haar daardoor niet goed meer aan de teugel..

Eerste keer afwenden en halthouden een 4 gekregen want paard wilde niet stilstaan. Gelukkig halthouden op x wel (7 gekregen) en de laatste keer halthouden stond ze wel stil en weer een 7 gekregen.

Begin van de proef niet tevreden maar het einde van de proef (vooral de galop) heel erg tevreden.

Gelukkig precies de proef gehaald met 210 punten!

Nu nog hopen dat ik mee mag doen op de clubkampioenschappen op de manege (10 juli) en verder in de zomer goed aan m'n houding werken (niet echt aan gewerkt doordat ik carrousel rijd en daar wordt minder op gelet helaas) en de proef zelf goed oefenen.

Afbeelding
Protocol

Afbeelding
Let niet op het netje, paard heeft last van hooikoorts :P

Afbeelding
Uhgg mijn houding..

lemanthia

Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-03-07

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 06:50

wij hebben 10 juli ook manegekampioenschappen
ik start f6 na 1,5 jaar niet starten

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:35

Helaas weer net geen promotiepunt in de F15, maar wel fijn gereden, zeker het losrijden ging fijn. In de proef komen de onderdelen soms nog net wat te snel achter elkaar om de nageeflijkheid er helemaal in te kunnen houden, wat soms ook weer wat resulteert in slordigere figuren, de tweede helft van de proef ging wel al een stuk beter! Maar ik heb zeker weer een heleboel geleerd de afgelopen maanden en over 2 weken probeer ik het (misschien) gewoon nog een keer.
Ik heb het in ieder geval weer naar mijn zin gehad :)

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:42

2 juli is het mijn beurt op mijn verzorgshet!
Dit is de eerste keer F6 na 1,5 jaar geen proeven meer gereden te hebben...
Ben benieuwd :o

feliciaahh
Berichten: 7
Geregistreerd: 02-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 13:32

ik ga zaterdag f8 starten, maar zit er theorie bij? zo ja, welke vragen komen er in? :D ben altijd bloedzenuwachtig met theorie examen dingen haha

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 14:04

feliciaahh schreef:
ik ga zaterdag f8 starten, maar zit er theorie bij? zo ja, welke vragen komen er in? :D ben altijd bloedzenuwachtig met theorie examen dingen haha

Bij F8 hoort theorie ja. Welke vragen zul je wel zien als je je theorie aan het maken bent. Als je gewoon geleerd hebt(hoofdstuk 'Op weg naar F7 en F8), dan komt het echt wel goed hoor :j

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 10:22

ik reed 2 jaar terug (toen ben ik gestopt) f6

lemanthia

Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-03-07

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:17

ik 1,5 geleden en start volgende week weer

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 14:31

Vandaag weer wedstrijd gehad, voor het allereerst buiten op het weiland. Wat ontzettend leuk was om eens te doen, al was het niet altijd even makkelijk. Als je gewend bent om steun te hebben aan de muur valt het best een beetje tegen als je die ineens niet meer hebt. Gelukkig hebben we afgelopen week in de dressuurring kunnen oefenen waardoor het vandaag gelukkig een stuk beter ging dan met het oefenen woensdag.
Voor mijn gevoel had ik al een stuk fijner gereden dan vorige keer en dat werd bevestigd door de jury. Mijn eerste punt in de F15 is binnen met 214 punten en een 4e plaats! Daarnaast heb ik weer eens een vaardigheidsproef gereden, de Va3. Ook deze proef ging goed en hier had ik 187 punten waarmee ik 2e werd.
En als kers op de taart werd ik ook nog gedeeld 2e in ons clubkampioenschap.
Geslaagde dag dus :D , ondanks dat het behoorlijk warm was, gelukkig mocht ik al best vroeg starten :)

lemanthia

Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-03-07

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 17:48

sind 1,5 maand weer begonnen met rijden. f6 met 220 punten gehaald en een 1e plek