f proefjes

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27588
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:45

sterreke98 schreef:
Ik hoop dat ik binnenkort voor de laatste keer mag starten op de f9. Ik wil erg graag naar de f10 :')

Edit; misschien toch maar niet hahaha. Hele proef doorzitten -O-

Heb je geen paard wat zit als een huis..

lienieminie

Berichten: 1284
Geregistreerd: 23-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:50

Na een jaar geen proefjes te hebben gereden ga ik volgende week weer een poging wagen in de F8
Wish me luck

Sterre98

Berichten: 6340
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:52

Succes! Ik heb wel zo'n paard, die kan alleen geen f10 helaas :(

lienieminie

Berichten: 1284
Geregistreerd: 23-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:53

Hoii ik heb maandag mijn F8, nog nooit gereden, maar ik heb even een vraagje
Je moet e-x-b afwenden en halthouden
Moet je dan gewoon halthouden onder de x of maakt het niet zoveel uit of dat iets verder of terug is?
En hebben jullie nog tips voor middenstap/draf?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102292
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 15:04

lienieminie schreef:
Hoii ik heb maandag mijn F8, nog nooit gereden, maar ik heb even een vraagje
Je moet e-x-b afwenden en halthouden
Moet je dan gewoon halthouden onder de x of maakt het niet zoveel uit of dat iets verder of terug is?
En hebben jullie nog tips voor middenstap/draf?


Het maakt mij niet zo heel veel uit waar je stil staat als de overgang maar netjes is en je er echt de tijd voor neemt. Dus 4 seconden. (21 tot 24 tellen) En bij het wegrijden je pony eerst een kleine hulp geven en dan de normalen hulp voor het wegrijden, pony niet overvallen met je hulpen.

Middenstap, de lijn oprijden, pony recht stellen, dan hand naar voren en een paar passen middenstap. Dan weer netjes maar duidelijk terugnemen en handen weer op de plek. Voor de middendraf hetzelfde. Als de overgang maar duidelijk is.

lienieminie

Berichten: 1284
Geregistreerd: 23-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 16:57

Bellatrix schreef:
lienieminie schreef:
Hoii ik heb maandag mijn F8, nog nooit gereden, maar ik heb even een vraagje
Je moet e-x-b afwenden en halthouden
Moet je dan gewoon halthouden onder de x of maakt het niet zoveel uit of dat iets verder of terug is?
En hebben jullie nog tips voor middenstap/draf?


Het maakt mij niet zo heel veel uit waar je stil staat als de overgang maar netjes is en je er echt de tijd voor neemt. Dus 4 seconden. (21 tot 24 tellen) En bij het wegrijden je pony eerst een kleine hulp geven en dan de normalen hulp voor het wegrijden, pony niet overvallen met je hulpen.

Middenstap, de lijn oprijden, pony recht stellen, dan hand naar voren en een paar passen middenstap. Dan weer netjes maar duidelijk terugnemen en handen weer op de plek. Voor de middendraf hetzelfde. Als de overgang maar duidelijk is.


Heel erg bedankt ik zal erop letten!

Ik weet ondertussen op welk paard ik zit en hij is een erg apart gebouwde arabier in de galop zit hij absoluut niet lekker in de les neem ik meestal verlichte zit aan dus ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat voor het doorzitten :')

lienieminie

Berichten: 1284
Geregistreerd: 23-06-13

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 11:57

Het ging echt heel goed heb hem met 213 punten gehaald en ben zelfs geselecteerd voor de zitcompetitie :D

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:38

Vanmorgen de F9 gereden. Met 209 punten echt net niet gehaald.. Helaas liep het inrijden in de soep dus maar 5minuten ingestapt, toen naar de deur vd binnenbak geroepen omdat ik bijna aan de beurt was.. Toen diegene klaar was, moest er dus nog iemand voor ik aan de beurt was... Nou dan heeft het geen zin meer om terug te gaan naar de losrij ring.. Want als ik daar ben kan ik alweer terug..

Ik kon niet nog eerder naar de inrij ring want we mochten maar 10 minuten van tevoren losrijden..

Volgende keer beter! ;)

purny

Berichten: 27588
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 22:55

Alles is ingepakt. Tas met poetsspullen en koffer met kleding. Op naar het promotiepunt morgen

lemanthia

Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-03-07

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 06:21

succes

Saaams

Berichten: 13305
Geregistreerd: 20-01-10

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 06:53

Ik moest gisteren F7 starten, normaal rijd ik mijn eigen pony. Nu was deze onregelmatig dus moest ik op een manege paard, welke al lessen had gelopen. Niet vooruit te krijgen, mn proef was te beroerd voor woorden maar toch op t nipje mn punt :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102292
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 07:02

210 dus Sam?

Saaams

Berichten: 13305
Geregistreerd: 20-01-10

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 08:17

213 :D
Staat op film maar te beroerd. Ik was alleen maar aan t schoppen of tikken on hem in beweging te houden, hij liep nog wat stijf, ging spontaan op de rem, verkeerd aanspringen (wel hersteld) en super traag gewoon. Dus ik heb echt nog geluk gehad....

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102292
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 08:18

Euh ja, heel veel geluk. :')

purny

Berichten: 27588
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 08:59

Die van mij springt ook vrijwel altijd verkeerd aan. Vorige week nog een stuk of 4 keer die verkeerde linkergalop. Fingers crossed dat ze het deze keer wel doet

Saaams

Berichten: 13305
Geregistreerd: 20-01-10

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 09:46

Balen is dat he..
Mijn eigen pony doet dat niet en anders heeft ze de volgende galopssprong al gewisseld. Dus vaak valt het niet eens op. :')

purny

Berichten: 27588
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 18:56

212 punten. Dacht echt dat ik hem niet had gehaald

lemanthia

Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-03-07

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 18:57

fijn dat je hem gehaald hebt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102292
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 18:58

purny schreef:
212 punten. Dacht echt dat ik hem niet had gehaald


Waar rij je?

purny

Berichten: 27588
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 19:41

Bellatrix schreef:
purny schreef:
212 punten. Dacht echt dat ik hem niet had gehaald


Waar rij je?

Hippisch centrum Westland. Inrijden ging wel goed ze was actief aan het been maar toen in de bak zakte ze voor mijn gevoel weer terug. Uiteraard verkeerde galop. Toen de uitslag was en m'n naam werd geroepen was m'n reactie: Huh?

xemmafalcon

Berichten: 89
Geregistreerd: 12-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:46

Hai, aankomende week rijd ik voor het eerst de f17 *\%/* . Nou heb ik 2 vraagjes; het paard waar ik op rij heeft meer tijd nodig voor de uitgestrekte galop dan 1 volte, hoe los ik dit het best op? En met de uitgestrekte draf moet ik lichtrijden maar hij gaat zo veel beter als ik doorzit. Kan ik gewoon doorzitten zonder dat m'n cijfer te veel omlaag gaat? Of kan ik dan beter niet doorzitten maar ook niet echt lichtrijden? :D

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 09:27

Inmiddels alweer een hele tijd gereden dat ik een proefje gereden heb, maar over een paar weekjes mag ik weer! *\o/* Kan ik weer een nieuwe poging doen in de F15, vorige keer heb ik hem voor het eerst gereden en nét niet gehaald, ik had 209 punten. Hopen dat het nu wel lukt. In de les gaat het op het moment best lekker, 2 leuke paardjes te rijden waarmee ik wel een poging zou willen doen! Nu nog even bedenken wie m'n eerste keus wordt, nog even goed nadenken. Of misschien een keertje twee proefjes starten zodat ik op allebei een poging kan doen(beste resultaat telt dan voor PP als ik m 2 keer zou halen). Ene paard is namelijk nog niet zo lang op de manege en heeft nog nooit een proef gelopen, dus geen idee wat die gaat doen.

xxxmh

Berichten: 3537
Geregistreerd: 21-06-11

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:50

Volgende week zaterdag de eerste keer f13 rijden. Iemand nog tips?

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:57

Wat tips voor de F13, n.a.v. mijn ervaringen met die proef:
- rijd je voltes 10 meter bij je gebroken lijnen groot genoeg, ik maakte ze vaak te klein
- duidelijk verschil laten zien in middenstap/-draf/-galop
- ronde grote voltes rijden, ook al moet je middengalop laten zien
- als je de diagonaal op rijdt in galop, netjes tot aan de letter rijden voor je de diagonaal op rijdt
- een rechte diagonaal rijden bij de overgang naar draf op X
- bij de laatste overgang van galop naar draf je paard niet uit elkaar laten vallen, je moet namelijk al snel weer K-X-G/F-X-G wenden

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10484
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:58

xxxmh schreef:
Volgende week zaterdag de eerste keer f13 rijden. Iemand nog tips?


Bij de gebrokenlijn met volte 10 meter duidelijk omstellen bij X. Niet gelijk schuin doorrijden, dan kan je volte nooit rond worden.

Daarnaast bij het verruimen niet alleen duidelijk wegrijden maar ook weer duidelijk een overgang terug rijden.

Als laatste met het halsstrekken, blijf begeleiden naar het dalen. Komt je pony iets omhoog, teugels weer iets aannemen en dan weer uitnodigen tot dalen.

Succes ;)