f proefjes

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sterre98

Berichten: 6340
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 09:53

Wat zijn jullie proefjes goedkoop +:)+
Die van ons is 13 euro. En dan doe ik aan elk mogelijke wedstrijd mee haha.
Dan tikt het wel aan oeps

__denise

Berichten: 3212
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 11:04

Volgens mij zijn dit allemaal hele normale prijzen! Hier ook een tientje, volgens mij is dat heel gemiddeld.

Grappig dat andere maneges je twee proeven mag rijden. Is wel leuk om een KNHS wedstrijd zo na te bootsen.
Qua paarden zullen ze dat bij ons nooit doen. Hoe minder ze moeten lopen hoe beter! Daarnaast is er altijd veel vraag naar, dus dan wil je iedereen een plekje gunnen.

Tilmar

Berichten: 3332
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:09

xxxmh schreef:
Ik betaal 12.50 per proef. Elk seizoen wordt het 0.50 duurder dus over 3 jaar is het 15.00.. echt belachelijk


Zo belachelijk is dat toch niet? Of rijd je op een eigen paard?
Bij ons is een proefje ook die prijs, maar je mag dan 20 minuten losrijden onder begeleiding van een instructrice en je proefje rijden.
De jury moet betaald worden, de prijzen, de diploma's en de vrijwilligers krijgen een presentje.
Een les is toch ook al snel 20 euro? Dan klopt dat toch best?

purny

Berichten: 27647
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:25

Wij 14,50 per proef

xxxmh

Berichten: 3553
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:55

Tilmar schreef:
xxxmh schreef:
Ik betaal 12.50 per proef. Elk seizoen wordt het 0.50 duurder dus over 3 jaar is het 15.00.. echt belachelijk


Zo belachelijk is dat toch niet? Of rijd je op een eigen paard?
Bij ons is een proefje ook die prijs, maar je mag dan 20 minuten losrijden onder begeleiding van een instructrice en je proefje rijden.
De jury moet betaald worden, de prijzen, de diploma's en de vrijwilligers krijgen een presentje.
Een les is toch ook al snel 20 euro? Dan klopt dat toch best?


Op manegepaarden alleen wij kunnen vaak net aan 10 minuten inrijden. Had laatst dat ik maar 5 minuten kon inrijden dus dan is het wel belachelijk.. Toen ik in 2007 begon met wedstrijden toen betaalde ik 8 euro

Tilmar

Berichten: 3332
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 06:08

Blijf ik toch even doorzeuren..
Een manegehouder gaat toch niet voor de gezelligheid een wedstrijd organiseren? Het is een bedrijf en het is de bedoeling dat er ook wat geld verdiend wordt.
Ponies zijn duur om te onderhouden, zo ook de accomodatie. En dan nog de kosten die ik net noemde.
Als je met je eigen paard een knhs wedstrijd rijdt betaal je 20 euro. En een vereniging heeft vaak veel minder kosten.

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:35

Ik ben het helemaal met Tilmar eens hoor.
Paarden, accomodatie, personeel zijn allemaal kosten die in de loop van de jaren flink omhoog gegaan zijn. Vrijwilligers kosten ook, al is het eten en drinken. Bekers, rozetten... En alles wordt duurder.

purny

Berichten: 27647
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:44

Ik vind het niet meer dan logisch. Wat ik dan weer wel stom vind is dat je vanaf f9 alles 3 keer moet rijden om door te stromen. Dat maakt het wel weer een stuk prijziger.

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:49

Ach, zo vind ik het jammer dat de F1 en F2 officieel maar pp nodig hebben om door te stromen, terwijl we daar heel snel een pp voor geven. Juist voor de beginnende ruiter is routine zo belangrijk. Gelukkig zijn er ondernemers die de kleintjes wat kalmer aan laten doen. En zo blijft er altijd wat. :) Al met al vind ik het een prachtig opleidingssysteem. Zeker met de lijnen van de nieuwe proeven.

xxxmh

Berichten: 3553
Geregistreerd: 21-06-11

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:13

Ik vind de prijs opzich wel oke bij ons op de manege maar wat je ervoor krijgt is het duur. Je hebt nauwelijks tijd om te rijden. Er is vaak maar 1 prijs.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10501
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:54

xxxmh schreef:
Ik vind de prijs opzich wel oke bij ons op de manege maar wat je ervoor krijgt is het duur. Je hebt nauwelijks tijd om te rijden. Er is vaak maar 1 prijs.


Dan zijn de categorieën vast ook wat kleiner?

Veel bedrijven houden 1 prijs per 4 deelnemers in een categorie aan

xxxmh

Berichten: 3553
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 17:39

ynskek schreef:
xxxmh schreef:
Ik vind de prijs opzich wel oke bij ons op de manege maar wat je ervoor krijgt is het duur. Je hebt nauwelijks tijd om te rijden. Er is vaak maar 1 prijs.


Dan zijn de categorieën vast ook wat kleiner?

Veel bedrijven houden 1 prijs per 4 deelnemers in een categorie aan


Meestal rond de 8/10 deelnemers per categorie

Deeskuh88
Berichten: 289
Geregistreerd: 17-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 00:17

Tijdje terug dat ik hier gepost heb! Jaar geleden ongeveer. Had toen graag gehad dat ik met Linka de f-proefjes kon gaan rijden. Schreef toen dat ze al langer kreupel was en niet veel later is ze ingeslapen. Ze kon niet meer. Toen ben ik Angel gaan rijden, mijn volbloed Arabiertje van toen 5 jaar oud en ongeveer een maand pas echt onder het zadel. Per 1 januari werd de manege een FNRS-manege. En 20 maart stond de eerste wedstrijddag gepland. Met Linka had ik dat zo gedaan, maar met Angel.. Zo jong nog, kan nog niet zoveel, totaal geen wedstrijdervaring. Toch me over laten halen en dus is mijn eerste f-proefje een feit!
Er waren 4 categorieën: Kinderen zonder galop (F2), kinderen met galop (F3), volwassenen (F3) en wedstrijdruiters (F8). Ik ben dus ook in F3 gestart. Voor mijn gevoel ging de proef waardeloos. Ze was superbraaf hoor, en zij heeft het fantastisch gedaan. Maar in de les kan ze zoveel beter.. Dus na het afgroeten de bak uit en mijn instructeur gelijk: "Dat ging helemaal niet verkeerd! Dat ging zelfs heel goed!" Uh... huh? Vriendin van me ook: "Dat ging heel goed. 2 puntjes waren wat minder. Hals laten strekken en je kwam in de galop net iets te laat terug." Oke.. Afwachten dan maar. Er reed een meisje mee wat supergoed rijdt, ze reed de Haf van haar moeder en rijdt op haar eigen paard L1. Weliswaar bij de pony's, maar de beoordeling is gelijk. En in mijn categorie 8 andere combinaties waarvan ik er al zeker 4 a 5 nooit voorbij zou kunnen. Dacht ik. Dus bij de prijsuitreiking: 9e... 8e... 7e... *mijn verbazing was van mijn gezicht af te lezen* 6e... 5e... 4e... 3e.... *huh? Ze zijn me vergeten* En daar kwam ik. 2e plek. 232 punten. Dat had ik echt nooit gedacht. Ik ben trotser op Angel dan ooit tevoren. Op 1 na zelfs de hoogste aantal punten van alle deelnemers. Ja, ik was enorm blij! En zo trots nog steeds. M'n lieve Angel deed het maar mooi! En ik dan..
Vooral 7ens en 6en en 2 5en, op precies die punten die mijn vriendin al noemde. Iedereen was enorm enthousiast "Je hebt een onwijs goede, rustige proef laten zien!" Ik denk nog steeds dat zij een andere proef hebben gezien dan die ik reed :')

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 08:40

Ik heb afgelopen zondag vaardigheid1 gereden. Ben 1ste geworden van de 7 deelnemers en had 192 punten :)

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 08:41

Deeskuh88 schreef:
Tijdje terug dat ik hier gepost heb! Jaar geleden ongeveer. Had toen graag gehad dat ik met Linka de f-proefjes kon gaan rijden. Schreef toen dat ze al langer kreupel was en niet veel later is ze ingeslapen. Ze kon niet meer. Toen ben ik Angel gaan rijden, mijn volbloed Arabiertje van toen 5 jaar oud en ongeveer een maand pas echt onder het zadel. Per 1 januari werd de manege een FNRS-manege. En 20 maart stond de eerste wedstrijddag gepland. Met Linka had ik dat zo gedaan, maar met Angel.. Zo jong nog, kan nog niet zoveel, totaal geen wedstrijdervaring. Toch me over laten halen en dus is mijn eerste f-proefje een feit!
Er waren 4 categorieën: Kinderen zonder galop (F2), kinderen met galop (F3), volwassenen (F3) en wedstrijdruiters (F8). Ik ben dus ook in F3 gestart. Voor mijn gevoel ging de proef waardeloos. Ze was superbraaf hoor, en zij heeft het fantastisch gedaan. Maar in de les kan ze zoveel beter.. Dus na het afgroeten de bak uit en mijn instructeur gelijk: "Dat ging helemaal niet verkeerd! Dat ging zelfs heel goed!" Uh... huh? Vriendin van me ook: "Dat ging heel goed. 2 puntjes waren wat minder. Hals laten strekken en je kwam in de galop net iets te laat terug." Oke.. Afwachten dan maar. Er reed een meisje mee wat supergoed rijdt, ze reed de Haf van haar moeder en rijdt op haar eigen paard L1. Weliswaar bij de pony's, maar de beoordeling is gelijk. En in mijn categorie 8 andere combinaties waarvan ik er al zeker 4 a 5 nooit voorbij zou kunnen. Dacht ik. Dus bij de prijsuitreiking: 9e... 8e... 7e... *mijn verbazing was van mijn gezicht af te lezen* 6e... 5e... 4e... 3e.... *huh? Ze zijn me vergeten* En daar kwam ik. 2e plek. 232 punten. Dat had ik echt nooit gedacht. Ik ben trotser op Angel dan ooit tevoren. Op 1 na zelfs de hoogste aantal punten van alle deelnemers. Ja, ik was enorm blij! En zo trots nog steeds. M'n lieve Angel deed het maar mooi! En ik dan..
Vooral 7ens en 6en en 2 5en, op precies die punten die mijn vriendin al noemde. Iedereen was enorm enthousiast "Je hebt een onwijs goede, rustige proef laten zien!" Ik denk nog steeds dat zij een andere proef hebben gezien dan die ik reed :')


Wauw! Gefeliciteerd!

KirstenHorse

Berichten: 1294
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 16:18

Morgen voor de 2e keer F7! Ik ken het proefje al een beetje (globaal) uit mijn hoofd en ik neem de meest recente protocollen van mijn vorige proeven door. Zo weet ik wat mijn meest gemaakte fouten zijn en dan kan ik daar morgen nog even extra op letten! :) Sinds tijden op een andere pony, zelf voor gekozen. Hij is heel fijn te rijden, maar soms zit er een scheut te veel energie in :Y) Ben eigenlijk nooit zenuwachtig, maar nu wel? :+

Deeskuh88
Berichten: 289
Geregistreerd: 17-11-13

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 16:02

Dankje, cindyheyyou!

Heavenpony
Berichten: 17
Geregistreerd: 28-02-16

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 09:37

F7 + 1 en va2+1 dacht ik!
Maar doe bijna nooit mee.. :)

Heavenpony
Berichten: 17
Geregistreerd: 28-02-16

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 09:37

maar.. ben nog nooit gezakt! hihi klapklap

purny

Berichten: 27647
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 09:46

Ik ga ook eind deze maand weer starten. F9b. Ik weet waar ik aan moet werken en dat zijn m'n overgangen en actiever aan het been en de verruimingen

Horsegirl34

Berichten: 27
Geregistreerd: 06-05-16
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 11:57

Ik rij F5a

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:03

Ik ga 22 mei voor de 2e keer de F9 rijden. :)

Sterre98

Berichten: 6340
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:35

Ik hoop dat ik binnenkort voor de laatste keer mag starten op de f9. Ik wil erg graag naar de f10 :')

Edit; misschien toch maar niet hahaha. Hele proef doorzitten -O-

xxxmh

Berichten: 3553
Geregistreerd: 21-06-11

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:58

Dat dacht ik ook met het doorzitten maar sinds ik de proeven moet doorzitten is mijn stijlcijfer veel beter dan met lichtrijden!

struikgewas

Berichten: 61
Geregistreerd: 07-06-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:25

Jaren geleden een keer na lang zeuren van ouders f4 gedaan.
Al voor de proef begon was ik er al klaar mee omdat ik m'n handschoenen uit moest doen omdat ze de verkeerde kleur hadden :')

Dressuur is niets voor mij