Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
suusapluus schreef:Leuke paardjes hoor, en het verschil zie ik niet echt tussen manegepaarden en eigenpaarden.
Bij sommige manege's hebben de paarden het slecht, bij de andere niet. Kan je niet zomaar bepalen, zolang ze goed voedsel krijgen, genoeg aandacht, en genoeg uit hun box/stand komen etc is het ok toch?!
antoinetje schreef:Nou, ze zien er goed uit hoor, net het tuig ja, daar zie je verschil tussen. Bij mij op de manege zie je ook niet dat het manege paarden zijn, zijn stuk voor stuk mooie, goed gevoede en goed opgevoede dieren. En het leuke is, wat je niet aan de buitenkant kan zien, is dat de karakters niet 'afgestompt' zijn. Het zijn dieren die graag werken en het leuk vinden een buitenritje te maken.
maaitjuh schreef:nee niet op kralingen..waar dat ook mag zijn.
Elaine schreef:De paarden kunnen er wel goed uitzien, maar ik vind op sommige maneges dat de beeste tot de nek in de stront staan, een beetje duf uit de ogen kijken, in een donker hoekje met sn alleen op een te klein stukje gepropt staan, weinig tot geen weidegang.
Nee dan hebben ze het bij ons, manege Reyerbos, niet slecht!
- Allemaal een eigen box, weliswaar kleiner dan de pensionstallen maar ze kunnen er prima hun kont in keren
- Worden keurig netjes iedere dag opgestrooid
- Iedere week helemaal uitgemest
- Ze krijgen sportbrokken en zemelen, net als alle andere paarden/ponys die er staan.. dus geen voorkeursbehandeling voor de pensionpaarden
- Zodra het weer het toelaat staan ze dag en nacht op de wei, ze worden er alleen smiddags een paar uurtjes uitgehaald voor de lessen dan mogen ze weer terug
- Ze worden swinters vaak losgegooigd in de binnenbak zodat ze lekker kunnen spelen
- Smid en DA komen er op tijd bij!
Nee bij ons hebben ze het prima!
[edit] zijn die fotos op kralingen?? want dan weet ik dat niet alle paarden er goed uitzien aangezien ik daar wel eens met jurys kom [/edit]