Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Elfjes_2005 schreef:Hoi allemaal,
Ik en een vriendin gaan dit jaar op ponykamp bij manege de bongerd. We vroegen ons een paar dingen af:
1 Hoe is het eten?
2 Word erop gelet dat je de pony’s niet compleet uitput met het vrijrijden?
3 Ergens anders heb ik gelezen dat het bijna niet te doen is om vrij te rijden doordat de pony’s het eng vinden. Klopt dit?
4 Is er bij elk kamp (dus ook pinkster Hemelvaart enz enz enz) en onderlinge wedstrijd?
Ik en een vriendin gaan dit jaar op ponykamp bij manege de bongerd. We vroegen ons een paar dingen af:
1 Hoe is het eten?
3 Ergens anders heb ik gelezen dat het bijna niet te doen is om vrij te rijden doordat de pony’s het eng vinden. Klopt dit?
4 Is er bij elk kamp (dus ook pinkster Hemelvaart enz enz enz) en onderlinge wedstrijd?
cecile2003 schreef:heeey ik ga in de meivakantie ook op ponykamp bij manege de bongerd en heb ook een aantal vraagjes..
- hoelang ga je op buitenrit en hoelang galopeer je?
- wat is ongeveer de leeftijds categorie die op ponykamp gaat bij deze manege?
- hoe groot zijn de groepen
- zijn het actieve paarden? (willen ze nageven? wijken?)
- en kan iemand een eigen ervaring uitgebreid delen met een aantal details?
- zijn er andere mensen die ook in de meivakantie komen??
cecile2003
Pauley schreef:cecile2003 schreef:heeey ik ga in de meivakantie ook op ponykamp bij manege de bongerd en heb ook een aantal vraagjes..
cecile2003
zoals al eerder aangegeven ben ik op pinksterkamp geweest en was dat dus maar 4 dagen hoe het zit met een week weet ik dus niet.
1. wij gingen met de leiding ongeveer een uur op buitenrit en hebben niet gegalopeerd. Als je vrij gaat rijden op het terrein ben je daar vrij in. Mits je rekening houd met de paarden natuurlijk.
2.het pinksterkamp voor kinderen tot 13 jaar en verder dacht voor kinderen tot 15 (?). op pinksterkamp was de gemiddelde leeftijd ongeveer 10 jaar.
3. pinskterkamp was een groep van ongeveer 25 dacht ik. Maar overdag heb je wel je eigen les groep en worden ze dus opgesplitst.
4. paarden zijn en blijven manege paarden de meeste kunnen wijken maar nagevelijk niet echt (zoals de meeste manege paarden) en ja elk paard is in de krul te krijgen als je maar hard genoeg trekt, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
5.Wat voor details wil je weten?
Ik hoop dat je er wat aan hebt
cecile2003 schreef:Pauley schreef:
zoals al eerder aangegeven ben ik op pinksterkamp geweest en was dat dus maar 4 dagen hoe het zit met een week weet ik dus niet.
1. wij gingen met de leiding ongeveer een uur op buitenrit en hebben niet gegalopeerd. Als je vrij gaat rijden op het terrein ben je daar vrij in. Mits je rekening houd met de paarden natuurlijk.
2.het pinksterkamp voor kinderen tot 13 jaar en verder dacht voor kinderen tot 15 (?). op pinksterkamp was de gemiddelde leeftijd ongeveer 10 jaar.
3. pinskterkamp was een groep van ongeveer 25 dacht ik. Maar overdag heb je wel je eigen les groep en worden ze dus opgesplitst.
4. paarden zijn en blijven manege paarden de meeste kunnen wijken maar nagevelijk niet echt (zoals de meeste manege paarden) en ja elk paard is in de krul te krijgen als je maar hard genoeg trekt, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
5.Wat voor details wil je weten?
Ik hoop dat je er wat aan hebt
Hoe was de sfeer? wat voor activiteiten werden gedaan?
Ik hoop dat wij in de meivakantie niet een gemiddelde leeftijd van 10 jaar aantreffen want wij zijn 15 en 16... en ik weet niet echt veel van manege paarden in het algemeen maar veel paarden bij mij op de manege geven makkelijk na dusja XD
cecile2003 schreef:heeey ik ga in de meivakantie ook op ponykamp bij manege de bongerd en heb ook een aantal vraagjes..
cecile2003
flowerin schreef:cecile2003 schreef:heeey ik ga in de meivakantie ook op ponykamp bij manege de bongerd en heb ook een aantal vraagjes..
cecile2003
1. Meestal een uurtje, soms als je met weinig mensen bent 2 uur. Wij zijn altijd gaan galoperen buiten.
2. Verschilt per week, de eerste keer dat ik er was waren we maar met zijn vijven, was de jongste 15 en ik en vriendin de oudste met 18. De tweede keer was ik in de herfstvakantie waren we met 2 van 15 en ik als 18 jarige op 1 kamer en 5 kinderen tussen de 8 en 12 op de andere kamer.
3. Ik heb 2 keer in kleine groepen gezeten van 5 en 8 kinderen, maar wat ik begreep hebben ze er meestal rond de 30,maar verschilt dus heel erg.
4. Ze hebben zeker paarden die fijn kunnen nageven! Alle drie waarop ik heb gereden (1 met voor rijden en 2 met kamp) waren fijn na te geven. Ponys weet ik niet, hier heb ik alleen met naar de wei zonder zadel op gereden.
Wil je verder nog iets weten?
noakim0203 schreef:Hey! Ik had ook nog een paar vraagjes,
Hoe groot zijn de groepen waarin je les krijgt? Zijn deze goed op niveau, en ga je met dezelfde groep oo buitenrit?
Met het voorrijden, rij je dan alleen of met iedereen tegelijk in de bak?
En heb je enig idee hoeveel mensen er meestal in de meivakantie gaan?
Dankje!
cecile2003 schreef:1. Meestal een uurtje, soms als je met weinig mensen bent 2 uur. Wij zijn altijd gaan galoperen buiten.
2. Verschilt per week, de eerste keer dat ik er was waren we maar met zijn vijven, was de jongste 15 en ik en vriendin de oudste met 18. De tweede keer was ik in de herfstvakantie waren we met 2 van 15 en ik als 18 jarige op 1 kamer en 5 kinderen tussen de 8 en 12 op de andere kamer.
3. Ik heb 2 keer in kleine groepen gezeten van 5 en 8 kinderen, maar wat ik begreep hebben ze er meestal rond de 30,maar verschilt dus heel erg.
4. Ze hebben zeker paarden die fijn kunnen nageven! Alle drie waarop ik heb gereden (1 met voor rijden en 2 met kamp) waren fijn na te geven. Ponys weet ik niet, hier heb ik alleen met naar de wei zonder zadel op gereden.
flowerin schreef:cecile2003 schreef:1. Meestal een uurtje, soms als je met weinig mensen bent 2 uur. Wij zijn altijd gaan galoperen buiten.
Welk paard vond jij het leukst?? Konden ze goed springen? En snel galopperen? Dan kan ik vragen of ik daar om zou mogen ik hou trouwens wel van kleine groepen dus hoop dat wij dat ook hebben in de meivakantie XD
1 Hoe is het eten?