Iemand bekend met Manege Bakker in Noordwijkerhout ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Maxielover

Iemand bekend met Manege Bakker in Noordwijkerhout ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 00:25

Hoi, ik was benieuwd of er iemand bekend is met Manege Bakker in Noordwijkerhout (Zuid-Holland) Lachen. Ik ben hier 10 jaar geleden begonnen met rijden, en ben toen na 3 jaar naar een andere manege gegaan. Knipoog Ondertussen heb ik alweer ruim 3 jaar een eigen Haflingertje genaamd Max, die nu alweer 9 weken op Manege Bakker gestald is !! Party!! Even wat meer info over Manege Bakker :

Manege Bakker ligt op de Schulpweg in Noordwijkerhout, in dezelfde straat ligt ook Manege Smit en de dierenkliniek Warmerdam. Knipoog Op de hoek van de Schulpweg (aan de kant van het bos) ligt de pesionstal Veneturf, ook bekend onder de naam ''De Aanspanning''. Manege Bakker ligt vlakbij het bos, naast de ingang van het bos is een restaurantje dat ''De Duinrand'' heet. Lachen Via het bos kun je door rijden naar de Noordwijkse duinen, Langevelderslag en het strand. OK dan! Manege Bakker heeft 2 40-60 binnenbakken en een buitenbak, daar weet ik de maat niet van. Ook is er een longeercirkel, een stapmolen, 2 spuitplaatsen en een solarium. Pling Het is een grote manege met ong. 30 manegepaarden en pony's (schat ik Bloos) en nog heel wat pensionpaarden. In totaal staan er ong. 80 paarden, dacht ik. Knipoog

Alle reacties en foto's zijn welkom !!! Pling

Groetjes Anne-Sophie Bonnike Doei!

nickyu

Re: Iemand bekend met Manege Bakker in Noordwijkerhout ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 00:33

is dit een vraag of (sluik)reclame Haha!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 00:51

Nickyu, ik denk dat dit gewoon een vraag betreft, of een algemeen praat topic over een manege. Geen (sluik)reclame. Lachen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 01:02

in dat geval Haha!
doe de groeten maar aan Hans van me
schurkie doet het erg goed Knipoog is nog steeds de pony van mijn zoontje
en enige die hem rijden kan , al ment meneer liever

staat nikita der nog ? was mijn favo
en die grote ..ben even zijn naam kwijt ..

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 12:15

nickyu schreef:
in dat geval Haha!
doe de groeten maar aan Hans van me
schurkie doet het erg goed Knipoog is nog steeds de pony van mijn zoontje
en enige die hem rijden kan , al ment meneer liever

staat nikita der nog ? was mijn favo
en die grote ..ben even zijn naam kwijt ..

Ik kan Hans moeilijk de groeten doen als ik je naam niet weet. Clown

Lott_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 16:55

Ik ken Manege Bakker! Haha!
Maak af en toe een strandrit daar, laatst nog gedaan op dat shetje daar; Kibbel Tong uitsteken
Is mooie manege! Pling

Ken jij Corina ook die daar werkt ? Lachen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 09:34

jeetje staat kibbeltje der ook nog ,

maxielover de naam is nickyu (ben niet onder een nickname Knipoog )
zeg maar eigenaresse van schurkie en dat het daar heel goed mee gaat Knipoog

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 09:43

In 2003 ben ik samen met een vriendin een week op vakantie geweest bij manege Bakker.
We hadden een carvan gehuurd naast de manege en de paarden daar gestald.
Was heel leuk helaas vond mijn pony het 10x niks hij kreeg vreselijk heimwee. De pony is een luchtzuiger en heeft de hele week amper gezogen hij stond in een hoek van de stal en zijn voer (eigenvoer) at ie amper behalve als ik het hem voerde.
De strandritten vond ie geweldig hij bloeide helemaal op en ging als een gek door de branding.

Hans was een aardig gast hij was weg van onze paarden, en liep erg achter mijn vriendin aan.
Ik heb nog ff scharreltje gehad met zoontje van staleigenaar hoe heette die ook al weer? Vreselijke lange knul s'avonds gingen we met zijn vrienden stappen in Noordwijk

De stalling was goed en verzorgd en ook wij zijn vreselijk goed ontvangen op de laatste dag kreeg ik een vreselijk ongeluk op het strand.
Toen is die Dierenkliniek op stal geweest en heeft been van mijn pony gehecht.
Hij was gaan bokken in het water en toen zat ik op zijn hals en toen dook ie naar beneden en toen lag ik in de zee Boos!
Pony helemaal blij galloppeerde als een gek over het strand, mijn vriendin heeft hem te pakken gehad de hele weg naar stal was ie vreselijk hyper, op stal zagen we de wond maar ook :

BOT en Sliertjes PEZEN.
De dierenkliniek heeft hem geweldig geholpen al met al een geslaagde vakantie

pony is helemaal goed gekomen en heb een klein litteken over gehouden

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 10:15

tita schreef:
In 2003 ben ik samen met een vriendin een week op vakantie geweest bij manege Bakker.
Was heel leuk helaas vond mijn pony het 10x niks hij kreeg vreselijk heimwee. De pony is een luchtzuiger en heeft de hele week amper gezogen

dat lijkt mij een positief iets , zoals het er staat lees ik het als of je dat ziet als een negatief iets ..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 10:33

ik ben niet negatief over de maneg ik vond het leuk al was het toen nog beetje armoedig.
Geen stapmolen en 1 binnenbak.

Pony was niet happy stond de hele dag in de hoek met neus naar beneden wilde niet eten en als ie dacht dat ie mij stem hoorde ging ie gelijk gillen.
Tijdens poetsen en als ik bij hem was dan bloeide hij op en op het strand natuurlijk.

Hij rende zowat de trailer in op 3 benen zo graag wilde ie naar huis

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 10:42

begrijp wat je bedoelt

al vind ik een binnenbak ansich al een luxe Bloos
stam nog uit de "oude"tijd
waar je s'winters half bevroor op je pony maar naar de paarden zou en moest Haha!

en zo zie je maar wat een verhuizing kan doen met een paard
stond ze wel naast haar maatje ?

merk aan mijn beestje dat zolang die een maatje bij zich heeft (bekende)
ik der overal mee naar toe kan nemen
zonder ogenschijnlijke gevolgen in gedrag

fijn dat je het daar verder naar je zin gehad hebt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 10:55

ja die van mij is een bink maar toen niet meer hij stond naast zijn maatje maar die had het geweldig naar zijn zin, Haha! dus geen troost voor hem

Havanna__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 13:29

Ik heb er 3x een strandrit gemaakt, 2x op Iggie en de laatste keer op Mickey =)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 13:30

Oja dat vond ik wel triest komen daar van die Duitsers met dikke pensen en dan zeggen ze dat ze kunnen rijden ...manege geeft gewoon paarden mee (toen onder begleiding )

Zomenilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:51

Ik heb er strandritten gemaakt en complete dagtochten op o.a. de paarden Nico, Hope, Nikita, en Koran. Fijne buitenritten in mooie omgeving.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:28

nikita was mijn favoriet

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 00:09

Edlover schreef:
Ik ken Manege Bakker! Haha!
Maak af en toe een strandrit daar, laatst nog gedaan op dat shetje daar; Kibbel Tong uitsteken
Is mooie manege! Pling

Ken jij Corina ook die daar werkt ? Lachen

Jep, Corina ken ik ook !!! Leuk mens is dat. Haha!

tita schreef:
Oja dat vond ik wel triest komen daar van die Duitsers met dikke pensen en dan zeggen ze dat ze kunnen rijden ...manege geeft gewoon paarden mee (toen onder begleiding )

Nu worden er gelukkig geen paarden meer mee gegeven zonder begeleiding, je weet maar nooit wat ze met die paarden doen... Nagelbijten / Gniffelen Hartstikke gevaarlijk !!!

s0ez schreef:
Ik heb er 3x een strandrit gemaakt, 2x op Iggie en de laatste keer op Mickey =)

Op Iggie heb ik leren rijden... Lovers

tita schreef:
ik ben niet negatief over de maneg ik vond het leuk al was het toen nog beetje armoedig.

Ehh sorry hoor, maar wij hebben 2 binnenbakken en (sinds een jaar ong.) een stapmolen, dus ik weet niet wat je l*lt ?!?! Nors opkijken

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 00:13

Heb er ooit een keer een strandrit gereden met 3 vriendinnen. Mocht op een toen vierjarig paard, upper10. Leuk dier, maar imo veel te jong om mee te lopen in de lessen.

Heb echt een heerlijke rit gehad, de dames die begeleidden waren ook superaardig! Wat mij tegenviel was dat er mensen meegingen die niet eens echt konden paardrijden, en dat een deel van de paarden in stands staan.

Later ben ik er nog een keer geweest op wedstrijd, was allemaal keurig!

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 00:15

tita schreef:
Was heel leuk helaas vond mijn pony het 10x niks hij kreeg vreselijk heimwee. De pony is een luchtzuiger en heeft de hele week amper gezogen hij stond in een hoek van de stal en zijn voer (eigenvoer) at ie amper behalve als ik het hem voerde.
De strandritten vond ie geweldig hij bloeide helemaal op en ging als een gek door de branding.

Hans was een aardig gast hij was weg van onze paarden, en liep erg achter mijn vriendin aan.
Ik heb nog ff scharreltje gehad met zoontje van staleigenaar hoe heette die ook al weer? Vreselijke lange knul s'avonds gingen we met zijn vrienden stappen in Noordwijk

De stalling was goed en verzorgd en ook wij zijn vreselijk goed ontvangen op de laatste dag kreeg ik een vreselijk ongeluk op het strand.
Toen is die Dierenkliniek op stal geweest en heeft been van mijn pony gehecht.
Hij was gaan bokken in het water en toen zat ik op zijn hals en toen dook ie naar beneden en toen lag ik in de zee Boos!
Pony helemaal blij galloppeerde als een gek over het strand, mijn vriendin heeft hem te pakken gehad de hele weg naar stal was ie vreselijk hyper, op stal zagen we de wond maar ook :

BOT en Sliertjes PEZEN.
De dierenkliniek heeft hem geweldig geholpen al met al een geslaagde vakantie

pony is helemaal goed gekomen en heb een klein litteken over gehouden

De zoon van de baas heet Koos, net als zijn vader (is een familienaam) overigens. Zo lang is hij nog niet vergeleken bij mijn broer hoor, die is ong. 2m !!! Maar jammer dat je vakantie zo (letterlijk en figuurlijk Haha!) in het water is gevallen... Gelukkig maar dat je pony weer in orde is, dan schrik je je ook rot als zoiets gebeurt...

nickyu schreef:
jeetje staat kibbeltje der ook nog ,

maxielover de naam is nickyu (ben niet onder een nickname Knipoog )
zeg maar eigenaresse van schurkie en dat het daar heel goed mee gaat Knipoog

Zoooooo lang staat Kibbeltje er nog niet hoor, vergeleken bij Helios, Iggie, Mickey en Mary Jane oa... Die staan er allemaal al ong. 10 jaar of langer !!!!! Cool Maar ik zal Hans de groetjes van je doen. Knipoog

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 00:19

patsur schreef:
Heb er ooit een keer een strandrit gereden met 3 vriendinnen. Mocht op een toen vierjarig paard, upper10. Leuk dier, maar imo veel te jong om mee te lopen in de lessen.

Heb echt een heerlijke rit gehad, de dames die begeleidden waren ook superaardig! Wat mij tegenviel was dat er mensen meegingen die niet eens echt konden paardrijden, en dat een deel van de paarden in stands staan.

Upperten is zéker een leuk paard, ik heb er nooit op gereden maar hij kan mooi lopen, en t'is een ontzettend lekker ding !!!! Cool Over zijn leeftijd kan ik niet oordelen, ik weet niet hoe lang geleden dat is en ik weet ook niet hoe oud hij is. Nog wel jong denk ik, dat is wel te zien aan hem. Knipoog Met de begeleiders kan ik zelf ook goed overweg, allemaal aardige meiden idd !!! Ja Die stands vind ik ook niks, maar er zijn gelukkig plannen dat ze weggaan agz stands zijn afgeschaft !!! Go jij! Go jij! De manege is verder prima idd, maar er zijn nog wel dingetjes waarvan ik zeg.... Nagelbijten / Gniffelen

Oja, over die plannen : Er gaat (wanneer weet ik niet) een boel veranderen op Bakker, waar de stands zijn komen boxen, het kleine stalletje waar oa mijn paard staat naast de voorbak (met die grote tralies) gaat weg, in de stro-opslag komen boxen en de stro-opslag verhuist naar de plaats van de buitenbak, en de buitenbak komt waar nu de wei van de koeien (Schotse Hooglanders) is. Ik ben benieuwd !!! Pling

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 12:44

Ik heb vandaag er een buitenrit gereden op Micky. Tom was vooruiter (kan dat? Tom/Koos iets in die richting) en zat op een zwart groot paard. Ik mocht op Micky die nog wel eens kon bokken in de gallop. Meneer heeft inderdaad flink wat bokken gegeven. Doet ie dat om mij te pesten of is ie altijd zo Knipoog

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 14:06

Citaat:
tita schreef:

Ehh sorry hoor, maar wij hebben 2 binnenbakken en (sinds een jaar ong.) een stapmolen, dus ik weet niet wat je l*lt ?!?! Nors opkijken

Als je beter had gelezen zag je dat ik in 2003 daar op vakantie ben geweest en dat is aankomend september dus 4 jaar geleden en toen was er dus geen 2e binnenbak dus doe me een lol leest beter voordat je onzin post

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 15:53

4jr geleden was er wel al een 2e binnenbak Bloos
misschien dat je m niet gezien hebt (is nogal verdekt opgesteld..)_

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 16:05

Maxielover schreef:
patsur schreef:

Upperten is zéker een leuk paard, ik heb er nooit op gereden maar hij kan mooi lopen, en t'is een ontzettend lekker ding !!!! Cool Over zijn leeftijd kan ik niet oordelen, ik weet niet hoe lang geleden dat is en ik weet ook niet hoe oud hij is. Nog wel jong denk ik, dat is wel te zien aan hem. Knipoog Met de begeleiders kan ik zelf ook goed overweg, allemaal aardige meiden idd !!! Ja Die stands vind ik ook niks, maar er zijn gelukkig plannen dat ze weggaan agz stands zijn afgeschaft !!! Go jij! Go jij! De manege is verder prima idd, maar er zijn nog wel dingetjes waarvan ik zeg.... Nagelbijten / Gniffelen

Oja, over die plannen : Er gaat (wanneer weet ik niet) een boel veranderen op Bakker, waar de stands zijn komen boxen, het kleine stalletje waar oa mijn paard staat naast de voorbak (met die grote tralies) gaat weg, in de stro-opslag komen boxen en de stro-opslag verhuist naar de plaats van de buitenbak, en de buitenbak komt waar nu de wei van de koeien (Schotse Hooglanders) is. Ik ben benieuwd !!! Pling

De U-gang van het KWPN is 5, hij dus ook. Vorig jaar zomer maakte ik de buitenrit op dit dier.. Fijn dat de stands weggaan! Ze waren wel groot (vergeleken met andere stands die ik gezien heb), maar het idee dat de paarden vaststonden.. Ben benieuwd naar de nieuwe buitenbak, de buitenbak die er nu ligt, ligt zo raar achter de hooiberg.. Wel fijne bak trouwens..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 16:15

Ben daar afgelopen jaar op strandrit geweest,prima manege, fijne paarden!