Onbereikbaar wegens werkzaamheden zoekfunctie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sylvia

Onbereikbaar wegens werkzaamheden zoekfunctie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 10:11

Gisteravond heb ik pak 'm beet een anderhalf uur niet kunnen bokken wegens (oa?) werkzaamheden aan de zoekfunctie. Nou heb ik mijn ogen mogelijkerwijs nog niet helemaal open op de vroege zaterdagochtend, maar wát is er nou eigenlijk veranderd?

De enige zoekfunctie die ik kan gebruiken is Mijn Berichten...

Anoniem

Re: Onbereikbaar wegens werkzaamheden zoekfunctie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 10:59

Misschien zijn ze aan het testen geweest om te zien of de bugs die vorige keer opdoken eruit zijn?
Bij mij werkt ook alleen eigen berichten, of er verder iets veranderd is heb ik nog niet ontdekt.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 11:21

Ja, gisteren stond er dat bokt een half uur niet bereikbaar zou zijn door werkzaamheden aan de zoekmachine. Dus hoog tijd om maar eens naar bed te gaan en vandaag weer achter de computer kijken hoe de zoekfunctie werk!
Maar helaas hij doet het nogsteeds niet Verdrietig
Mis hem echt Ach gut want zo ben ik iig snel uitgekeken op bokt.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 11:25

Eerst een half uur en daarna nog een uur wegens 'een stomme fout van Bart'. Maar niks hoor Verdrietig

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 11:44

De zoekfunctie komt er aan Knipoog

Hij was woensdag al zo goed als klaar maar had nogal wat performance problemen. Een minuut moeten wachten op zoekresultaten is niet echt fun. Al helemaal niet als daardoor de site in zijn geheel enorm traag wordt.

Heb gisteren een aantal indices toegevoegd aan de database maar het toevoegen van 1 index aan de tabel waar alle 7 miljoen berichten in staan duurt ongeveer een half uur. Had met m'n slaperige kop ook nog de verkeerde index toegevoegd wat daarna gecorrigeerd is.

Ben nu vooral aan het kijken of het nu beter gaat met de performance (lijkt er wel op, 0.04 seconde ipv meer dan een minuut Haha!). Zodra ik klaar ben met testen zet ik de zoekfunctie online.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 12:09

Wauw, dat klinkt goed! De zoekfunctie is in aantocht! *o/*

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 12:11

Ware het niet dat ik nu nog een vervelend probleem tegen kom Scheve mond Met een bepaalde combinatie van zoekopties kom je toch weer uit op een opdracht die meer dan een minuut nodig heeft om resultaten terug te geven...

Ben bang dat Bokt zo weer een half uurtje uit de lucht moet Verdrietig *grmbl*
Krijg je er van als je dit soort dingen te snel wilt doen Haha!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 13:08

Nou ja, als de zoekfunctie terug komt overleef ik die downtijd ook nog wel. En zoals net heb ik fijn (*kuch*) mijn kamer opgeruimd, deels iig.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 13:18

Go jij! Haha!

Het zoek knopje staat er weer (rechts boven). Ook kun je nu in de profielen weer op 'bekijk berichten van deze user' klikken. Je ziet al je berichten bij 'Bekijk je eigen berichten' en het zoeken in de posts zelf gaat voorlopig nog even via Google (die helaas lang niet alles geindexeerd heeft).

Laat het aub even weten als er vreemde dingen gebeuren...

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 13:21

Super Bart tot nu toe! OK dan!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 13:24

Bart, je bent geweldig *\p/*

Paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 14:09

BartVB schreef:
Je ziet al je berichten bij 'Bekijk je eigen berichten'

Dat was dus de bedoeling Haha!
Ik opende m'n eigen berichten en wat stonden er ineens veel topics in Wow! haha maar wel makkelijk zo dan ben je een topic na een week teminste niet kwijt Lachen

Toppie OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 14:20

Paradise schreef:
BartVB schreef:
Je ziet al je berichten bij 'Bekijk je eigen berichten'

haha maar wel makkelijk zo dan ben je een topic na een week teminste niet kwijt Lachen

Het hoort er dus bij begrijp ik Bart?

Ik vind het persoonlijk weer wel irritant Clown Nu staan er een aantal HK-topics waar ik een of meer maanden terug in gereageerd heb er weer in, maar waar ik nu geen interesse meer in heb... Bloos

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 14:25

Haha Lachen Het is niet snel goed he Knipoog

Die HK dingen ben je kwijt als ze aan de 500 pagina's komen en/of als ik het forum filter weer geimplementeerd heb (maar die staat op het moment niet super hoog op de lijst).

Een andere oplossing is dat die lijst alleen topics laat zien waar je in de afgelopen x weken gereageerd hebt? Als je al je berichten wilt zien dan kan je die gewoon zoeken via je eigen profiel of via de zoekfunctie...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 14:27

4 weken? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 14:36

Ik meen dat ik in het betreffende topic 5-6 weken terug heb gereageerd, dus wat dat betreft zou het best kunnen, dat ik het mis heb en het gewoon 4 weken terug was.

Ach, het is geen enorm probleem ofzo, maar om te zeggen dat ik het juist wel handig vind, da's ook niet waar vandaar. Verder ken je die "klacht" van mij hierover wel laten hangen, het valt wel te overleven Knipoog Haha!

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 15:01

BartVB schreef:
Ook kun je nu in de profielen weer op 'bekijk berichten van deze user' klikken.

Dit werkt niet bij users die dezelfde naam hebben als een andere user, met als enige verschil dat er sterretjes om de naam staan. Kijk bijvoorbeeld maar bij deze: memberlist.php?mode=viewprofile&u=912 *Tamara* daar zie je alleen (hele oude!) berichen van tamara, terwijl ik zeker weet dat *Tamara* recent nog iets geplaatst heeft, want ik kwam er achter toen ik via een post van haar naar haar profiel ging.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 15:07

*Tamara* kan het beste even een PB sturen naar Heike voor een naamsverandering Lachen Namen met vreemde tekens zijn al eeuwen niet meer toegestaan, o.a. om dit soort redenen Haha!

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 15:11

voorheen kreeg je dan altijd de berichten van die twee users door elkaar heen te zien, dat kan nu dus niet meer? Er zijn namelijk zo wel meer mensen lijkt mij

Edit: Euh, bij **Max** krijg je berichten van Smaxie Haha! Ik begin het geloof ik al te snappen, een * heeft bij een zoekmachine natuurlijk een betekenis Schijnheilig wildcard heet dat, of niet?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 15:18

* houdt idd een wildcard in...

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 18:06

BartVB schreef:
Go jij! Haha!

Ik zoek op woorden waarvan ik weet dat ze de afgelopen 2 weken gebruikt zijn in een post, maar toch vind de zoekmachine ze niet. (bijvoorbeeld Oosteind. Wordt niet gevonden maar staat in een topic over pensionstalling in Breda gezocht.)

Verder, maar dat is niet raar maar wel erg lastig: Als je zoekt op iets met een plaatsnaam erin dan krijg je in je resultaten ook steeds een "gevonden hit" van mensen uit die plaats die een post geplaats hebben. De zoekmachine vindt dan ook de 'lokatie' uit de user profile.
Voorbeeld: ik wil iets terugzoeken over een wedstrijd die in amsterdam gehouden is zou ik 'wedstrijd+amsterdam' invullen. Maar dan krijg je heeeeel veeeeel resultaten want hij vindt alle posts waar het woord wedstrijd in voorkomt waar toevallig mensen uit amsterdam op gereageerd hebben.
Omdat de zoekmachine de lokatie waar iemand vandaan komt ook bij de resultaten rekent wordt het erg onoverzichtelijk.
Is het mogelijk om dat eruit te halen? Want onder het kopje "leden" kun je alsnog zoeken op plaatsnaam. Ik weet niet of dat mogelijk is? Zo ja, dan zouden we misschien kunnen stemmen of die optie eruit kan. (dat de zoekmachine de woonplaats van de poster niet meer ziet als zoekterm)
Laatst bijgewerkt door Rivano op 26-02-05 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 18:07

Is dat niet standaard? Ik zoek nl vaak via de zoekfunctie op usernaam...

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 18:17

Sylvia schreef:
Is dat niet standaard? Ik zoek nl vaak via de zoekfunctie op usernaam...

Hoe bedoel je?
Ik bedoel plaatsnaam, niet usernaam. De zoekmachine ziet je woonplaats ook als zoekterm. Als je wilt zoeken op iemands plaatsnaam/usernaam dan kun je dat bij "leden" doen. Of via de zoekmachine bij : Zoeken op auteur.

Maar als andere mensen het wel handig vinden kunnen we stemmen.
Het is bijvoorbeeld handig als je gaat verhuizen en wilt lezen wat er in die buurt allemaal gebeurd/geschreven is.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 18:20

Snap ik, maar ik zoek met de zoekfunctie ook wel eens op usernaam, dus als ik weet dat jij een bepaald bericht getikt hebt ram ik bij de zoekfunctie 'Rivano' in; gebruik ik overigens vooral op een ander forum waar het wat moeilijker zoeken is in de ledenlijst.

Maar als ik in die situatie jouw posts krijg, dan neem ik aan dat dat voor plaatsnamen precies hetzelfde geldt...

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 18:24

Ik heb een probleempje met de zoekfunctie. Als ik zoek op wat dan ook, in dit geval dan op mijn eigen naam, dan krijg ik uiteraard alle topics te zien waarop ik heb gereageerd. Als ik dan in een topic ben en ik wil terug naar de lijst met alle topics, krijg ik een foutpagina van het internet. Waaraan kan dit liggen?