Overzicht van de Forum Problemen + FAQ

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BartVB
Eigenaar

Overzicht van de Forum Problemen + FAQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-05 01:11

Bokt.nl draait sinds kort op een ontwikkelings versie van phpBB, de software achter deze site. phpBB 3.0 waar je nu naar zit te kijken is echter nog niet helemaal af. Doordat deze versie nog niet helemaal af is ben je ongetwijfeld al een aantal dingen tegen gekomen die je mist of die (nog) niet werken.

Het idee is dat we over een aantal dagen een Bokt.nl hebben dat stabiel (en met een beetje geluk ook sneller) draait dan het oude Bokt. Waarschijnlijk zullen er in die tijd nog een aantal features missen. In de dagen daarna wordt er gezorgd dat Bokt.nl weer alle features heeft die we voor de omzetting naar phpBB 3.0 al hadden. Tot die tijd staat in dit topic een overzicht van alle gevonden problemen en er staat ook aangegeven wat er al verholpen is.

Ik stel het enorm op prijs als je mee wilt helpen met het verbeteren van Bokt.nl, dat kun je het beste doen door de problemen die je tegenkomt te melden op dit forum. Om dit een beetje in goede banen te leiden gelden hiervoor wel een paar 'spelregels'.

• Kijk voor je een probleem meldt of je probleem al in dit topic beschreven staat.
  • Kijk daarna even of het probleem niet net in forum gemeld is in dit forum en we het nog niet in dit topic hebben kunnen zetten.
  • Gebruik aub een duidelijke titel die heel kort beschrijft wat het probleem is.
  • Leg in je topic duidelijk uit wat er mis gaat of wat er ontbreekt.
  • Als het om een probleem (een bug) gaat: Beschrijf aub zo nauwkeurig mogelijk je probleem. Geef aub stap voor stap wat je deed voor je de foutmelding kreeg, welke melding je precies kreeg en wat je verwachtte dat er gebeurde.

Met jullie hulp moeten we binnen de korste keren weer stabiel Bokt.nl hebben met zelfs nog een aantal extra mogelijkheden. Een ander voordeel van phpBB 3.0 is dat het nu veel eenvoudiger is voor mij om mogelijkheden toe te voegen. Bijvoorbeeld een Bokt Upload of een vervangend systeem voor de Eenmaal Andermaal forums. Ook de zoekfunctie zou nu wat gemakkelijker verbeterd moeten kunnen worden (maar voor de zoekfunctie is vooral een zwaardere server nodig met meer geheugen).

Alvast enorm bedankt voor de hulp en het begrip de komende dagen!
Laatst bijgewerkt door BartVB op 06-03-05 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-05 01:38

Missende features
  • Nieuws Pagina
  • Snel reageren / Quick Reply
  • Uitgebreide profielen zijn terug, alleen wijzigen kan nog niet
  • Zoek functie is nog uitgeschakeld, ook 'mijn berichten' e.d. Mijn berichten doet het weer (voor berichten vanaf zaterdag)[/url]
  • Forum Filter
  • Kalender
  • Postcode(kaartje)
  • Paardenras in profiel
  • Profielviews
  • Uitschakelen forum omschrijvingen
  • Zoeken op gebruikersnaam
  • Omzetten van link naar topic naar topic titel
  • Eigen topics in EA op slot zetten viewtopic.php?f=81&t=360880&p=7237187#7237187

Gevonden fouten
  • Quotes in oude Prive Berichten zijn stuk
  • Report Post (Afbeelding) doet het nog niet naar behoren.
  • Afmetingen van avatars zijn anders
  • [color=green]Quotes in quotes doen het weer (fixed) (maximaal 2 quotes in elkaar)
  • Fout bij opvragen van wachtwoord (fixed)
  • Aanmelden voor 'De Kudde' kan nergens (fixed)
  • Aanmeldingen goedkeuren voor 'De Kudde' kan nergens (fixed)
  • Tekst verdwijnt als er een smiley aangeklikt wordt?
  • Aantal topics in een forum wordt niet goed bijgehouden
  • Topics zijn bij EA verkeerd gesorteerd
  • Pagina nummering klopt niet altijd: viewtopic.php?f=81&t=361158 .
  • Geen dotted topic bij gebruik van quote: viewtopic.php?f=81&t=363388 .
  • Er wordt niet aangegeven dat je in een topic gereageerd hebt (dotted topics) (fixed)
  • Er gaat nog het e.e.a. niet goed met mails voor topics waar je op geabonneerd bent:
  • Emails voor PBs terwijl je die niet wilt ontvangen: viewtopic.php?f=81&t=360252 (fixed)
  • Problemen met popup voor PBs?

Kleine problemen

• Censuur werkt anders: viewtopic.php?f=81&t=360309 .
  • Vertalingen hebben nog redelijk wat problemen. Dit wordt in een later stadium opgelost
  • Onderschriften werken niet altijd: viewtopic.php?f=81&t=360192 .
  • Bokt Office is nog niet beschikbaar
  • Moderators staan nog niet aangegeven bij de forums
  • Foto's verklein script is er (nog) niet
  • Hottopic meldingen uitschakelen (fixed)
  • Foto's kunnen gequote worden
  • Onzichtbaar werkt niet altijd. Onzichtbare mods staan soms schuingedrukt in de online user list.
  • 'Review je antwoord' uitschakelen op bepaalde fora (vnl Huiskamer)
  • Smileys met b.v. > werken niet (>)
  • Smileys met een \ werken niet: viewtopic.php?f=81&t=360771

Nieuwe problemen die Bart niet zelf aan dit topic toegevoegd heeft:
Laatst bijgewerkt door Eline op 14-05-05 15:06, in het totaal 13 keer bewerkt

Eline

Re: Overzicht van de Forum Problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 16:52

1. Ik kan geen avatar krijgen
2. Wanneer komen de profielen terug?
3. Wanneer mag ik eindelijk in de Huiskamer?
4. Wanneer doet alles het nou weer?
5. Hoe zet ik een foto/filmpje/etcetera op Bokt?
6. M'n filmpje/foto is te groot, hoe verklein ik ze?
7. Wanneer doet de zoekfunctie/mijn berichten/berichten sinds laatste bezoek het weer?

1.
Om een avatar in te stellen ga je naar je UCP, link staat rechtsbovenin, dan naar 'profiel' en dan naar 'jouw avatar'. Als je de aanwijzingen daar volgt, moet het lukken om een plaatje naast je naam te krijgen. Als het niet lukt, kijk dan even of het volgende aan de hand is:
- Is je avatar groter dan 60 bij 60 pixels? Zo ja, verklein hem dan in bijvoorbeeld paint.
- Eindigt je avatar op wat anders dan .jpg, .jpeg, .gif of .png? Verander de extensie dan in bijvoorbeeld paint.
- Staan er in de URL van je avatars rare tekens (?/*&>< etcetera)? Upload je avatar dan via je eigen computer.
Werkt het nog steeds niet, dan kan je om hulp vragen in dit topic.

2.
De profielen staan niet bovenaan Barts prioriteitenlijst. Bokt werkt namelijk prima zonder de profielen, dingen die ervoor zorgen dat Bokt weer prima gaat werken, hebben dus een hogere prioriteit. Bart realiseert zich wel dat er een heleboel mensen erg naar hun profiel terugverlangen, en dat weegt heus mee.

3.
Als het goed is, is de toegang naar de huiskamer automatisch geregeld als je meer dan 50 paardenberichten hebt. Dit zijn berichten in de fora waar 'over paarden' bij staat. De tijdelijke fora, EA fora en algemene fora tellen dus niet mee. Als het je niet lukt om met 50+ paardenposts te posten, probeer het dan eerst nog een keer. Als het de tweede keer niet lukt, kan je in dit topic om hulp vragen.

4.
Dat weten we niet. Als je erover wil klagen, kan dat bijvoorbeeld hier.

5.
Dat staat allemaal in dit topic uitgelegd (even naar beneden scrollen).

6.
Foto's: De bokt verklein functie werkt nog niet, je kan foto's verkleinen in bijvoorbeeld paint, the gimp, paint shop pro, photoshop, of welk ander tekenprogramma dan ook. Foto's kan je tijdelijk verkleinen op deze site:
http://132.229.150.31/xerras/avatars/ook deze lijkt goed te werken.
Je foto verkleinen om hem op bokt als avatar te kunnen gebruiken, kan hier:
http://132.229.150.31/xerras/avatars

Filmpjes: Goeie vraag... ga ik uitzoeken Lachen

7.
Hiervoor is BartVB afhankelijk van andere phpbb ontwikkelaars. Aangezien ook zij part time en onbetaald met phpbb bezig zijn, kan dat helaas nog wel even duren.
Laatst bijgewerkt door Eline op 10-03-05 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt