Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zwerte schreef:een paard hoor je niet met kracht "aan de teugel" te krijgen, dit is in de krul TREKKEN!
Is het zadel nagekeken? En de rug? Een paard "vertikt" zelden iets, dit geeft aan dat er iets niet goed is. Dit kan ook je eigen rijstijl zijn. Sluit medisch en het zadel uit en zoek het daarna bij jezelf en niet bij het paard! Lessen, lessen, lessen dus! Eerst ontspanning en actieve achterhand en vooral niet teveel aan de voorkant trekken/plukken, daar schiet je echt niks mee op.
Dat hij Z heeft gelopen hoeft helemaal niks te zeggen, een paard is geen automaat...
Je moeder had trouwens wel een mooi idee hoor, maar het kost veel tijd en geduld.
KiWiKo schreef:misschien op zoek gaan naar een goed lesgeef mens

tamaraM schreef:KiWiKo schreef:misschien op zoek gaan naar een goed lesgeef mens
ik zou wel willen me moeder is het er niet mee eens volgens haar geeft ze goed les maar als je er op zit voelt het niet leuk de lessen ze herhaald dingen die hij met gemak kan maar dingen waar ik moeite mee heb doet ze niet zo gaat het al 2,5 jaar

tamaraM schreef:hij kan het maar doet het dus gewoon niet alleen mijn lerares lukt het zij is verrekt sterk.