Hoofd omhoog bij teugeldruk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 15:18

Ik snap wat parouscha bedoelt.
Wanneer ze op Parouscha rijd trok ze altijd de teugels uit je handen.
Wanneer een paard dit dus doet, heel simpel maar niet meegeven en je handen op de zelfde plaats houden.
Dit bedoel je toch priscilla?

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 19:33

runningkawa schreef:
Lautjuh123:
Misschien heb je geen stille hand.
Hou je evenwicht op de teugels omdat je nog geen onafhangkelijke zit hebt.
Natuurlijk kan ik dat van hieruit niet zien of dat ook het geval is, maar schreeuw niet meteen dat het niet zo is, want veel ruiters hebben geen onafhankelijke zit.
En een paard zal toch op 1 of andere manier moeten laten merken dat hij het niet prettig vind in zijn mond.
Dus om kort te zijn vind ik het dan zelfs gemeen ten opzichte van het paard om hem een martingaal om te hangen.

Ruiters, zoek aub het probleem eens bij jezelf ipv bij het paard (algemeen bedoeld)


zoals ik al zei heeft luck dat martingaal niet omdat zn hoofd omhoog gaat als ik teugeldruk geef maar omdat ie zowieso zn kop omhoog gooit als ie hard wilt (wat ie altijd wilt Haha! ) en altijd zn hoofd ver de lucht in heeft!
was ook niet mijn idee om met martingaal te gaan rijden! dat was op advies van anderen!

maar zal goed letten op mn handen enz.
bedankt voor je advies!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 20:48

littleroosie schreef:
Ik snap wat parouscha bedoelt.
Wanneer ze op Parouscha rijd trok ze altijd de teugels uit je handen.
Wanneer een paard dit dus doet, heel simpel maar niet meegeven en je handen op de zelfde plaats houden.
Dit bedoel je toch priscilla?


iid , mijn paard doet dit dus ook als ik teugeldruk geef, maar mijn vraag was dus trekt ze dan ook je teugels uit de hand Haha!
Zo was de vraag bedoelt.

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 20:46

mijn paard deed dat ook maar mijn instructeur zei niet meegeven en dat vindt ze vervelend om tegen aan te lopen dus laat ze los en ontspant ze en dan beloon met een open hand
het werkt heel goed ze heeft een heel lekker bekkie en is opgehouden met trekken

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 15:15

Doet je paard het opeens, of heeft hij het altijd al gedaan. Als hij het opeens doet, dan zou ik de dierenarts/tandarts naar zijn gebit laten kijken.

Verder ben ik het helemaal met ocianx eens.