Rechterachterbeen er niet onder willen zetten...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Rechterachterbeen er niet onder willen zetten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-03 20:47

met als gevolg dat ik dus erg moeite heb met de rechterbuiging... Waldo gooit me ook nog eens op links en pakt dan lekker de binnenteugel vast Boos!

Behoorlijk lastig dus.. ik doe nu ongeveer het volgende:
* Ik rijd op het verkeerde been licht om op rechts te blijven zitten
* Ik schop hem op rechts een paar keer flink om zo meer door te komen met dat been (anders ga ik been ontrekken en duwen zeg maar)
* ik rijd veel voltes links en rechtsom waarbij ik probeer de binnenteugel los te laten.

Heeft er iemand nog meer tips? Met het bovenstaande gaat het al wel iets beter maar goed is anders Haha!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Belker

Berichten: 15258
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 07:52

Kun je voor de volle 100% uitsluiten dat er niets mis is? Misschien laten nakijken door een fysiotherapeut of manueeltherapeut?
Verder veel longeren en hem aan de longe goed laten inbuigen rechtsom met wel contact op je linkerteugel.
Succes

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 07:55

Linksom veeeel galopperen,
het buitenachterbeen is voor een paard het moeilijkst om erbij te houden dus die train je op deze manier het meest optimaal.
Ook in die galop veel overgangen maken en ook eens de middengalop een paar minuten volhouden zonder dat je hoeft bij te drijven en hij terug valt in tempo.

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 22:49

Wil ie nooit het been onder de massa zetten? bv. halthouden en achterwaarts enzo. Als ie het alleen in de galop doet wil contragalop ook wel eens helpen. Kan de kont niet verder naar buiten toe want daar wordt ie begrenst door de bakrand.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 6 bezoekers