Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nadya schreef:Met slaan in het geval van over je heen lopen, bouw je zeker geen band op. Ga grondwerken, neem er desnoods les in, dan leer je je paard jouw ruimte te respecteren, bijvoorbeeld. En jullie leren samen heel veel nieuwe dingen, waar je zoveel profijt van kunt hebben.
superlise schreef:Nadya schreef:Met slaan in het geval van over je heen lopen, bouw je zeker geen band op. Ga grondwerken, neem er desnoods les in, dan leer je je paard jouw ruimte te respecteren, bijvoorbeeld. En jullie leren samen heel veel nieuwe dingen, waar je zoveel profijt van kunt hebben.
Dus je moet hem over je heen laten lopen? Dan zal je paard echt respect krijgen voor je
bobby88 schreef:ja maar zoals ik eerder zei ik dat het een uitzondering was dat slaan dus iedereen er over op houden maar ik ben al bezig om haar (probeer ik) rustig te laten voor het eten maar dat lukt niet zo goed. en als ik haar ga longeren gebruikt ze hara kracht een beetje om tegen mij te vechten door te trekken wat voor mij en haar dan ook niet werkt
bobby88 schreef:ja maar zoals ik eerder zei ik dat het een uitzondering was dat slaan dus iedereen er over op houden maar ik ben al bezig om haar (probeer ik) rustig te laten voor het eten maar dat lukt niet zo goed. en als ik haar ga longeren gebruikt ze hara kracht een beetje om tegen mij te vechten door te trekken wat voor mij en haar dan ook niet werkt
BitchyWitchy schreef:Ja sorry hoor, ik zal wel half bokt over me heen krijgen, maar soms is een corrigerende tik helemaal zo gek nog niet! Hoe denk je dat paarden elkaar opvoeden en de rangen duidelijk maken??? Vast niet door een leuke join up te gaan doenNee, ze maken dingen duidelijk door lichaamstaal, maar als een ander paard dan toch niet luistert zal ie net zo goed een mep krijgen van zijn soortgenoot.......