In stap aan de teugel

Moderators: A_nouk, goldenarrow, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Pjelk

In stap aan de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-03 14:40

Pjelk kan sinds een paar maanden in alle drie de gangen netjes aan de teugel lopen. In stap heeft hij alleen gauw de neiging te gaan hangen of iig te zwaar te worden in mijn hand. Dit los ik dan op door hem meer voorwaarts te rijden. Hierdoor gaat hij dan over haast stappen en aangezien ik hem niet goed remmen kan met mijn zit moet ik wel weer aan de teugels komen zodat hij nog meer gaat hangen... Kan ik hem ook op een andere manier lichter krijgen of hoe kan ik goed oefenen dat hij beter op mijn zit reageert?

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 16:46

Als hij gaat hangen, idd voorwaarts oplossen, maar ook je teugels loslaten, niet zelf ook vasthouden.
Probeer overgangen te gaan oefenen aan de langere teugel, dus echt puur op je zit.
Dan zul je in het begin hebben dat je paard nog doorloopt terwijl jij zwaar gaat zitten omdat je terugwilt, gewoon volhouden, niet op je teugels terug gaan rijden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 20:29

schakelen in de stap. Halthouden, stappen en zodra hij zwaar wordt (wsc na een paar passen al) weer halthouden. En als hij door die ophoudende hulp heenstiert, mag je hem best een keer echt stil zetten, maar dan ook meteen weer loslaten, en dat geldt in alle overgangen.

musje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 10:19

waarschijnlijk wil jij hem in de stap te veel met je hand rond en diep rijden. laat hem idd doorstappen (overhaast is helemaal niet erg) hou druk op twee teugels en laat hem zo met zijn neus op de loodlijn lopen en niet erachter!
De reactie op je zit kan je verbeteren door tempo wisselingen. laat hem eerst goed doorstappen, geef druk met je bovenbenen ga iets terug zitten en kantel je bekken waardoor je hem met je zit belemmert om voorwaards te gaan. gaat je paard nu rustiger stappen dan versnel je zijn pas weer en herhaal je dit ongeveen 1000x
in ieder geval veel succes

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie