Mecie schud haar hoofd in een ritme als ze.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Mecie schud haar hoofd in een ritme als ze.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-03 20:11

Hallo,

Mecie schud met haar hoofd in een ritme in draf als ze nagevelijk loopt.
Het is heel irritant want ik krijg steeds een soort rukje in mijn handen.

Ik probeer mijn handen zo stil mogelijk te houden maar dat helpt helemaal niets.

Mijn instructrise zegt dat Mecie niet de juiste aanluning kan vinden of nog bang is om de juiste aanluning aan te nemen.

Ze is niet zwaar in de hand ofzo en ik heb een hele normale lichte aanluning.

Maar ze schud haar hoofd in het ritme van hoe ze loopt in draf.
Ook klappert ze dan steeds met haar onderlip.

Wat betekent dit precies en hoe kan ik dit het beste oplossen.

Heel erg bedankt alvast!!!!!!!!

Groetjes: Corina


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 23:46

Mijn paard doet het ook zodra hij nageeflijk word..
Het paard maakt zich in die houding lang, en moet zijn rugspieren dus langer maken, door met het hoofd te schudden, wil het eigenlijk zeggen "Auw baasje het doet een beetje pijn" omdat ze natuurlijk niet gewend is zo te lopen..
Mijn intructrice zegt ook dat het een soort van verzet is, en zodra hij zijn hoofd weer gaat schudden, direct een klein rukje geven en gelijk los laten, zodat hij weet dat het niet mag...

Dat klapperen met de onderlip doet de mijne niet, dat zou ik niet weten...

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 17:08

Dit deed die van mij ook...
Hoe oud is je paardje?
Het is gewoon een kwestie van dat
hij of zij aanleuning zoekt denk!!

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 11:12

probeer haar goed door te laten draven zodat je nageevelijkheid vanuit de achterbenen komt. verder goed druk op 2 teugels houden en doormiddel van meerdere korte ophoudingen het ritme van de beweging te onderbreken op voltes en hoeken. verder voorwaards en actief laten lopen ook in de stap want als je aanleuning in de stap goed is word het in de draf ook beter.
veel succes

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-03 15:13

Ze doet het in stap en in gallop niet!

Het is echt heel irri want ik kan op een moment mijn handen heel erg moeilijk stil houden.
Ik krijg steeds rukjes in m'n handen.

Hoe kan ik nu het beste een goede aanleuning krijgen??
Nagevelijkheid uit haar achterbenen?? zou je me dat uit kunnen leggen....ik heb wel een idee hoor .

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 15:41

een paard dat vanuit het achterbeen nagevelijk loopt drijf je als het ware met je been naar je teugel toe. je neemt je teugels dus op maat tot dat je contact hebt met zijn mond. dan stap je heel actief voorwaards en dan voel je dat je paard contact zoekt met je hand en dus na gaat geven. op deze manier kan je paard niet schudden met zijn hooft. Vaak komt dit omdat mensen gaan los vasten met hun teugels (vraag vraag vraag vraag enz) dan gaat een paard het ritme van de hand overnemen en dus schudden met zijn hoofd om de weerstand te vermijden. Het duurt best wel even voordat dit weg is maar als jij heel consequent je handen stil houd en hem dus goed actief (dus niet per se snel) laat draven dan wordt dit vanzelf beter en uiteindelijk gaat het weg.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fantj3 en 34 bezoekers