raceeend wie kan mij helpen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

raceeend wie kan mij helpen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-03 09:51

hoi

ik ga morgen een wedstrijd rijden op bobby, maar als die alleen in de bak is gaat die race als een gek.Ik heb dan ook echt al me kracht nodig om hem in te houden, weten julllie misschien een handige tip om hem wat rustiger te laten zijn.Na een tijdje als de proef ongeveer in de midden is dan kan ik hem gewoon goed sturen, en doet tie alles wat ik wil ,maar in het begin is het gewoon echt moeilijk om hem bij me te houden ,en als we moeten halstrekken doe ik dit niet bij hem.want ik ben bang dat ie der gewoon vandoor vliegt.

en weet misschien iemand het proefje F3?Kan het nergens meer vinden(had hem gister even gehaald) Haha!

groetjes sharon
Laatst bijgewerkt door bobby op 18-01-03 13:05, in het totaal 2 keer bewerkt

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 12:36

Misschien wat meer energie eruit rijden tijdens het warmlopen. En wil je alsjeblieft leestekens in je bericht zetten? Dit is heel erg irritant.

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-03 13:02

sorry van de leestekens heb het al veranderd ik hoop dat het wat beter klees baaris

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-03 13:04

Ik haal er al zoveel mogelij energie uit. Maar hij vertikt het gewoon op netjes te luisteren.Heeft iemand tips?

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 18:49

Ik rij ook altijd wedstrijden op een pony die in de bak echt ongelovelijk opgefokt doet (Gariska heet ze). Met inrijden buiten is er niks aan de hand (eerder sloom dan langzaam), maar zodra ze de bak inkomt is het echt een energiebom(metje).
Meestal helpt het ook wel als je gewoon in de bak eerst even een paar rondjes loopt, belonen, rustig praten. Niet blijven "trekken", maar steeds kleine ophoudingen maken.
In het begin met halthouden gaat ze ook altijd achteruit lopen/steigeren/druk doen, en waar we moeten stappen gaan we in galop Schijnheilig
Maar gewoon zelf ook rustig blijven, blijven praten, krabbeltje geven, dan gaat het (meestal Haha!) wel goed Haha!

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-03 09:14

ik mag altijd nog even inrijden in de bak als ze alleen is,en praten dan helpt ook wel. ik hoop dat het gaat lukke en dat ze niet zo opgefokt is

badankt voor de tip

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 10:09

bobby schreef:
Ik haal er al zoveel mogelij energie uit. Maar hij vertikt het gewoon op netjes te luisteren.Heeft iemand tips?

Lips are sealed Boos!
Ja ik heb een tip voor je:
Zoek de fout eerst bij jezelf!

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-03 19:57

Tuurlijk zoek ik de fout ook eerst bij me zelf, maar ik vroeg gewoon een tip en meer niet .

als ik wat vraag krijg ik altijd van zoek de probleem eerst bij jezelf!

en als een mangepaard altijd bij andre paarden loopt is het logische dat het dier weer naar ze vrienden wil maar het gaat steeds beter met hem alleen henneken doet ie wel heel hard door de proef heen maar ik vroeg alleen maar op tips
Laatst bijgewerkt door bobby op 21-01-03 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 22:39

bobby schreef:
bedankt dat je zo aardig reageert maar het is trouwens wel gelukt en we zijn geeindigt op de 7de plaats met een winstpunt en je kent de pony nog geen eens en tuurlijk zoek ik de fout ook eerst bij me zelf maar ik vroeg gewoon een tip en meer niet me instructeur zegt wel of ik het niet of wel kan op die pony

als ik wat vraag krijg ik altijd van zoek de probleem eerst bij jezelf!

en als een mangepaard altijd bij andre paarden loopt is het logische dat het dier weer naar ze vrienden wil maar het gaat steeds beter met hem alleen henneken doet ie wel heel hard door de proef heen maar ik vroeg alleen maar op tips


Geweldig, we hebben een paar nieuwe, wat jongere leden, en die lopen alleen maar te katten! Voel je niet zo aangevallen, als je een vraag stelt moet je ook accepteren dat de waarheid gezegd wordt. Dit soort dingen liggen aan de ruiter, een paard houdt geen rekening met wesdstrijden, de enige die hem daar op voor kan bereiden is.... juistem; de ruiter. Jij dus. En Jippie weet bijzonder goed waar ze het over heeft, lees haar profiel maar. EN GEBRUIK LEESTEKENS!

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-03 11:33

zo was het niet bedoeld bubbels, en tuurlijk weet ze het goed waar ze het over heeft . en je hebt gelijk ze heeft me een tip geve sorry dat ik zo uitvalde
Laatst bijgewerkt door bobby op 21-01-03 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-03 11:46

Ben ik dan zo jong bubbels Haha!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 23:25

13 Is hier vrij jong ja, maar wel netjes dat je sorry zegt natuurlijk.