Rijtechnisch gevoel ontwikkelen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brigitte

Berichten: 208
Geregistreerd: 26-07-01
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 09:51

Manon mag zelfs op Rinaldo rijden dat zegt toch genoeg over haar *LOL*

Zelf denk ik dat een rijtechnisch gevoel ontwikkelen inderdaad een kwestie is van veel kilometers maken. Op verschillende paarden rijden helpt hier zeker ook aan mee.

Dat het perse een goed gereden paard moet zijn ben ik het niet mee eens. Juist niet alleen maar goed gereden paarden zou ik juist zeggen. Op een goed gereden paard kan je leren hoe iets aan moet voelen. Bijvoorbeeld hoe voelt het aan als een paard goed wijkt voor het been/appuyeert. Je theorie in de praktijk brengen.

Een rijtechnisch gevoel ontwikkelen is volgens mij het aanvoelen van het paard waarop je rijdt. Dus moet je het paard bijvoorbeeld veel of juist weinig been geven, op welke hand loopt het paard beter enz. enz. Theorie wel in het achterhoofd maar correct kunnen inspelen op de specifieke punten van dat betreffende paard.

Manon je bent volgende week van harte welkom om Rinaldo weer eens te komen "aanvoelen".

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 21:16

Ik rijd de laatste jaren ook vrijwel alleen op Andrew, en heb wel eens gedacht om toch maar weer manegelessen te nemen om weer op meer verschillende paarden te rijden. Want je roest wel erg vast hoor, op 1 paard. Je kent elkaar zo goed! Daarom laat ik Andrew ook berijden door zijn verzorgster en soms ook nog door anderen als het een keer zo uitkomt. Helaas hebben die meestal geen eigen paarden Knipoog