Wat gebeurt er? Ik krijg verzet vanaf het moment dat ik de achterhand naar binnen plaats en buiging in de traversrichting vraag (blokkeren, steigeren). Het stomme is: schouderbinnenwaarts lukt wel, schouderbuitenwaarts lukt ook, renvers lukt ook en ik mag ook iets vragen wat op een appuyement lijkt, hoewel het nog niet is zoals het moet zijn en hij daar ook blokkeert als het moeilijk wordt.
We hebben een recente voorgeschiedenis van over de buitenteugel wegspringen en dan steigeren/staken, opgelost door veel buitenhulp, dus misschien is dat gerelateerd, maar eerder was de travers ook een moeilijk punt. Zodra ik mijn buitenbeen naar achteren breng krijg ik al een nijdig staartzwiepen en oren plat. Zolang de buiging de andere kant op is (weg van de bewegingsrichting) is het goed, maar bij traversbuiging blokkeert hij dus. Het stomme is dat renvers wel mag, twee kanten op
Ik vraag travers alleen als hij goed aan de hulpen staat en zich helemaal loslaat in het lijf, omdat hij het dus al heel moeilijk vindt. Hij is nog niet goed recht, maar de travers heb ik oa juist nodig om hem rechter en soepeler te kunnen krijgen.
Wie heeft suggesties?
dank je wel 
,dan vlak voordat je bij de hoefslag bent en nog steeds goed gaat, pasje wijkend de travers door zetten tot je op de hoefslag bent
.. als hij dan kleine stukken op de hoefslag wil telkens meer vragen.
Verder moet ik heel goed opletten dat ik lucht blijf geven, ze kan met deze moeilijke dingen al op een klein beetje druk beginnen blokkeren. De lijn aanspanning-spanning is heel dun.