Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
magda_90 schreef:Deze merrie was ontzettend stijf en na een paar minuten stond ze goed te zweten van het werk, maar ze werd wel wat soepeler.
Zijn er eventueel nog bepaalde dingen waarbij ik haar wat beter kan helpen zodat ze nét even wat soepeler wordt?
ankem schreef:Als een paard erg stijf is, zou ik korte periodes aan de hand werken (15 minuten) en om de dag herhalen. Ik zou even losstappen, dan de snoepjestest doen en dan linksom en rechtsom op de volte lengtebuiging vragen en het achterbeen actief onder de massa laten plaatsen.
Vergeet niet dat aan de hand werken ook echte arbeid is. Je vraagt de juiste buiging en vraagt het achterbeen onder de massa. Dit kost best wel kracht en energie.
Almaz schreef:ankem schreef:Als een paard erg stijf is, zou ik korte periodes aan de hand werken (15 minuten) en om de dag herhalen. Ik zou even losstappen, dan de snoepjestest doen en dan linksom en rechtsom op de volte lengtebuiging vragen en het achterbeen actief onder de massa laten plaatsen.
Vergeet niet dat aan de hand werken ook echte arbeid is. Je vraagt de juiste buiging en vraagt het achterbeen onder de massa. Dit kost best wel kracht en energie.
Kost zeker veel kracht en energie, ook al lijkt het van niet. Heb jij hier ook lessen in gehad? Ik heb een cursus gevolgd bij Astrid van de Ploeg van dressuurnatuurlijk. Ze heeft overigens morgen een open dag, omdat haar bedrijf morgen officieel wordt geopend.