buitenrit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daslie
Berichten: 36
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: leeuwarden

buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-03 21:16

hallo,
Ik kan bram maar niet rustig krijgen op een buitenrit hij wil zo graag weer terug naar zijn stal,ik heb al van alles geprobeerd zoals meenemen en laten grazen langs het ruiterpad, wat biks meenemen voor als we op de plaats van bestemming zijn, er naast lopen en constant lief tegen hem praten en gerust stellenik erop en iemand er naast het maakt niet uit hij is en blijft er mee bezig om terug te komen hij is nu bijna 10 is dit nog wel aan te leren of blijft het bij de bak,wie heeft er tipsik weet het niet meer

P.S het weekend gaan we het met een andere pony erbij proberen die is super mak

boemel

Berichten: 8416
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 10:06

Wat al kan schelen is om hem niet meteen te voeren als hij terug is op stal. Dan is het eten al geen directe reden meer om terug te gaan. Goed idee, om samen met een ander paardje het bos in te gaan. Misschien vind hij het zo gezellig, dat hij dan niet meer zo aan naar huis gaan denkt.
Blijf verder rustig, maar duidelijk en probeer je er niet al te druk over te maken.

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 11:16

Met een ander paard is inderdaad een heel goed idee.
Maar als ie zo blijft doen zou ik eens even laten voelen dat jij de baas bent!!! Op het moment dat ie wil omdraaien (of iets in die stijl) geef je hem een klap met de zweep en zet je je benen er even goed in!!
Maar probeer het natuurlijk eerst eens met een ander paardje.
SUcces iig!

Kendra

Berichten: 8733
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 22:21

Vraag je instructeur / instructrice of zij/hij een keer meegaat op een ander paard. Dat geeft jouw paard gezelschap en jou waarschijnlijk wat meer zelfvertrouwen omdat je iemand naast je hebt die ziet wat er gebeurt en je tips kan geven wat te doen.