overgang naar draf

Moderators: A_nouk, goldenarrow, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Leonie_M

overgang naar draf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-03 18:44

Mijn pony maakt eerst een tussen pas als ik een overgang wil rijden naar de draf. Het ziet er heel onrustig en rommelig uit. Daarna is hij wel gewoon mooi ruim.
Opzich gaat het al een stuk beter, maar ik krijg het er niet helemaal uit.
Weet iemand wat ik aan dit probleem kan doen? bepaalde oefeningen ofzo ?

UTILE DULCI: ZZ-licht + M spr + klasse 1 endurance (verkocht)
SJEF (h'adelphos) L1 + 20

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 21:43

tja door de computer valt het niet mee om te vertellen wat het probleem is maar ik kan het proberen.

Jou pony is toch een tijdje uit de running geweest?
Daar kan het probleem zitten als het tenminste iets was dat met zijn benen te maken had.Hoeft niet zo te zijn maar zoals ik al zeg weet ik dat zo niet.

Daarnaast kan het zijn dat jij je hulp niet goed duidelijk hebt.
Been is weg en dus niet twijfelend met een stapje ertussen.
Dus een snellere reactie op het been.
Heb je het idee dat dat het is dan kan je dat gaan oefenen dat hij/zij ineens reageerd en dus ook meteen weg is.
Dus niet elke keer opnieuw de overgang proberen en steeds maar weer peuteren tot hij/zij het vanzelf zal doen.Nee af en toe mag je best eens laten weten dat je been geeft hoor.Daarmee bedoel ik dat als jij het idee hebt dat het langer duurt dan dat jij graag had gezien(dus wat in draf sukkeld) dat je dan de overgang opnieuw doet en dat je je hulp eens overdreven door laat komen.Net zolang totdat je reactie krijgt.
Bv je wilt in draf,en deze keer ook echt ineens,dan is een goede tik ook een hulp stuk(nooit zonder ook je been).Dan mag hij/zij best eens een pas of 3 naar voren schieten als je maar merkt dat ie reageerd.
Het is altijd de bedoeling dat als jij een hulp geeft,ook al is die voor toeschouwers nog zo onzichtbaar,dat je pony meteen een reactie geeft.

Zoals ik al zei is mijn uitleg puur vanuit mijn gedachten omdat ik niet door de pc kan zien wat het echt zou kunnen zijn.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 16:13

sprongetje voor de draf is erg lastig uit te krijgen. en kost punten op wedstrijd. probeer hem goed voor te bereiden op de overgang, en veel overgangen te rijden. probeer zo weinig mogelijk met je benen te werken, meer met je zit en handen vooruitduwen, als hij fijn reageert.
verder is het dus wel lastig zoiets eruit te krijgen.

Enya - Daya :-)

kenomaxbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 19:24

probeer progressieve overgangen te rijden, dwz een overgang inzetten, maar als het niet verloopt zoals het moet, de overgang niet afmaken en verder rijden in de vorige gang. Dit kan zowel van een hogere naar een lagere gang als omgekeerd of van een meer verzamelde naar een ruimere pas (of omgekeerd). Leer het paard op deze manier perfect naar de hulpen luisteren en exact te doen wat jij verwacht. Hij mag zelf geen initiatief (sprongetje) nemen, maar moet wachten op jouw bevel om een oefening (overgang) uit te voeren.
Succes !

more with less

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie