Ik kan niet eens meer zitten!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-01 15:23

Het valt mij al een half jaartje op dat ik niet lekker meer zit. Ik heb nog hetzelfde zadel, maar het gaat niet meer zo goed als eerst.
Ten eerst heb ik mijn enkel. Ik heb mijn banden gescheurd gehad en kan niet goed meer drijven, daarom rijd ik met een spoor aan dat been en aan het andere been niet. Dat probleem is dus redelijk opgelost.

Ik zat dus al steeds aan zitlessen enzo te denken. Totdat een hele goede vriend (fysiotherapeut en instructeur) mij aansprak op mijn houding in en uit het zadel.
Hij heeft ff gekeken naar mijn rug, schouders en heupen en daar zit het dus helemaal fout. Ik zit echt helemaal vast en kan mijn rug zeer slecht bewegen...
Logisch dus dat ik ook niet lekker kan zitten op mijn paarden. En achteraf gezien klopt het ook allemaal, het is er gewoon langzaam in gekomen en steeds erger geworden.
Dat word dus fysiotherapie... oliebol! Eerst 4 maanden niet rijden door mijn enkelbanden, dan de mkz en niet echt goed kunnen rijden en nu dit!!! Ik baal er gigantisch van en daarom gooi ik het er hier maar ff uit...


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 15:30

Joh, die fysio is inderdaad geen lolletje, want er gaat weer een hoop tijd in zitten die je liever in het zadel doorbrengt. Maar het is wel voor het goede doel!
Als je nou effe doorbijt, kun je straks weer lekkerder rijden. En je hoeft niet een half jaar te wachten tot je resultaat hebt ofzo; je kunt gewoon door blijven rijden en elke keer dat je fysio gehad hebt, gerichte oefeningen ed doen.
Is Mensendieck anders niet iets voor je? Dat gaat meer in op de oorzaak van het probleem, dus toch weer die houding.

Effe doorbijten hoor; wij bijten allemaal met je mee!!!

Succes, Sonja

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 15:41

Ik heb ook sinds een paar maandjes last van mijn rug. En na die rodeo op Daisy was het helemaal mis. Een week daarna zat alles muurvast en kon ik wel janken van de pijn.
Gelukkig is mijn vader fysiotherapeut Haha! en kon ik dus direct langskomen. Ik ben gekraakt (doet niet zeer!) en gemasseerd Gaaaap en dat voelde wel goed. Mijn vader zei ook dat alles helemaal vastzat, ik gebruik mijn 2 onderste ruggewervels niet waardoor alle spanning op de bovenste terechtkomt. Verder ging het masseren nogal moeilijk omdat hij de onderste spieren heel moeilijk te pakken kon krijgen omdat ze zo strak gespannen stonden. Verward
Nu ga ik dus 1 a 2 keer in de week heen, en het helpt echt heel erg goed. Het rijden gaat ook lekkerder en daar heb ik dat uurtje in de week fysiotherapie wel voor over.

annastacia
Berichten: 16
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 18:17

hallo

ik heb ook een week geleden te horen gekregen dat mijn heupen scheef zijn, mijn schouders scheef zijn en dat mijn ruggenwervel niet goed functioneerd.mijn ene been is langer dan de andere.ik moet nu twee keer per dag oefeningen doen en 1 keer per week naar de fisiotherapie.met paardrijden gaat alles goed.maar als ik niet uitkijk kan ik hernia krijgen en dan kan ik het paardrijden wel vergeten. Huilen
je kunt je het beste even laten controleren bij de fysiotherapeut om te kijken wat er aan de hand is en wat je eraan kunt doen.

en dat van die enkel van jou.je moet niet drijven met je enkel maar je moet je kuiten aanspannen en druk geven dat is voldoende.

groetjes anna Lachen

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 19:06

Ik kreeg het vandaag ook door! Kheb vandaag weer voor het eerst op Marjon gezeten. Whaha dat was erg... kheb zeker een half jaar niet meer gereden Lachen

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 20:45

Hoi carola,
Wat verschrikkelijk naar voor je. Hoe moet dan nu met Texel???
Ik hoop dat de fysio snel aanslaat.
Groetjes kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 00:06

Ik ben in januari door m'n rug gegaan, en heb daarna fysiotherapie gehad. Was echt een uitkomst, ik kan bijvoorbeeld m'n hoofd weer echt ver opzij draaien enzo, dat kon ik eigenlijk al heel lang niet meer. Hoewel ik dus vanuit een heel ander probleem bij de fysio terecht kwam, heb ik er in m'n rijden ook erg veel baat bij gehad. Zet m op!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 07:57

Ik heb vorig jaar 5 maanden niet mogen rijden, ik heb me er niet altijd aangehouden maar ben wel een heel stuk minder gaan doen en wat ik deed heel bewust.
Ik rijd nu lekkerder dan ooit, dus even doorzetten...
Ik heb mijn paard toedertijd heel veel longeerwerk gegeven en toch geprobeerd het zo afwisselend mogelijk te maken met cavaletti en ook iedere keer weer een andere instelling: de ene keer diep de andere keer weer wat hoger, puur om te voorkomen dat hij zich vast zou gaan zetten.
Achteraf bleek dat mijn paard ook een vaste rug had en die heb ik laten behandelen door een ostheopaat (?)

sterkte ermee!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-01 08:54

Tja, het ging gister weer iets beter, maar toen ik van m'n paardje afstapte kon ik niets meer...
Het is gewoon heel frustrerend omdat ik weet hoe ik moet zitten en het altijd veel beter heb gekund, nu lukt het gewoon niet meer.
Ik voel me net een beginner ongeveer!!!
Anastasia: ik kan met mijn hele been niet meer drijven zowat. Die enkelproblemen trekken zich naar boven tot de heupen. Dat ik rijd met 1 spoor is ook op advies van die fysio/instructeur. Een eind terug staan er ook al een aantal berichten over. Door met 1 spoor te rijden kan ik nog iets, anders lukt het me gewoon niet meer. Het is in iedergeval heel doordacht geweest hoor!
En Kim: natuurlijk ga ik nog naar texel!!! Wat er ook gebeurt, daar ga ik gewoon heen!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 09:53

Stop nou maar voorlopig!!! Hoe langer je hier mee door rijdt hoe langer het duurt voor je er weer vanaf bent!!!

Je paard voelt natuurlijk ook dat je niet lekker in je vel zi t dus die wordt er ook niet beter op!

Ik weet hoe moeilijk het is maar je moet doen wat het beste voor jezelf is, en echt waar die paar maandjes vliegen om en saarna rijd je als nooit tevoren!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-01 19:37

Tja, je hebt wel gelijk. Maar het is niet zo dat ik een stijve rug heb door het rijden. Het is met lopen e.d. ook zo.
Met mijn engelse zadel rijden gaat niet zo goed meer, maar gelukkig heb ik nog zo'n heerlijk westernzadel...
Dat gaat wel goed dus ga ik lekker relaxen in het bos en verder weinig doen. Je hebt wel gelijk dat het niet goed voor mijn paard is om serieus te trainen, want daar word hij niet beter van. Maar ik ben koppig, ik blijf toch iets rijden... En het mocht ook nog van m'n fysio!!! (tja, die kent me wel dus weet dat verbieden geen zin heeft)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 07:23

Hahaha, was bij mij net zo, in het begin toch stug doorrijden, maar toen ik "even" een paardje zadelmak ging maken wat achteraf toch niet zo braaf was, ben ik maar even helemaal gestopt. (op een bosritje af en toe na dan, gniffel)

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 08:41

half jaartje pech dus! ik weet wel niet of je wel door moet gaan met rijden!
ja ik kan ook zo gaan doen want zo doen jullie ook bij mij.

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers