Hoe middendraf?

Moderators: A_nouk, goldenarrow, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Iloontje

Hoe middendraf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-03 21:25

Ik doe regelmatig mee met proefjes. Momenteel ben ik bij proef 9. Hierbij (en ook al bij proef 8) komt middendraf voor. Maar, bij de aanmerkingen staat bij mij altijd: moet ruimer. Mijn pony gaat namelijk alleen maar sneller draven, maar verruimd niet. Nu was mijn vraag: hoe kun je een pony laten verruimen? want benen geven en aan de voorkant tegen houden, helpt volgens mij niet, want dan is ze helemaal niet voorwaarts meer. Wie heeft er tips?

Gast912

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 10:51

In de B hoef je maar een paar pasjes te laten zien hoor, 4 is voldoende.
Wat helpt om je paard te leren te verruimen is om hem na het rijden lekker met een lange teugel uit te laten draven [goed voorwaarts] en dat mag best in een hoger tempo. Je zult dan zien dat ze veel losser worden in het lijf en lekker eventjes alles los kunnen laten. van daaruit kun je je paard langzaam weer oppakken maar met behoud van de ruimte in de draf. Voorwaarde is wel dat je paard goed voorwaarts is want hij mag niet terugkomen in tempo bij het oppakken van de teugels.
Als je paard korter in zijn beweging wordt, doe je je hand weer naar voren en zo probeer je dat punt op te zoeken waarbij je ruimte blijft houden en toch een fijne aanleuning geeft.
In de B mag je paard best langer worden bij die paar pasjes middendraf

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie