moeite met springen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

moeite met springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-02 17:37

hoi!

ik ben sinds kort begonnen met het rijden van springwedstrijden omdat het thuis heel goed gaat met springen! m'n ponyspringt heel mooi heeft een goede techniek en weigert haast nooit... ik kan thuis makkelijker over 1 meter springen ( met een wedstrijd hoef ik maar 80 cm ) en ook een parcourtje geoefent... geen enkel probleem

dus ik dacht... nou ik ben wel klaar voor een wedstrijd ( met dressuurwedstrijden gaat het ook goed ) kom ik daar heel vrolijk op de wedstrijd , ga wat inspingen ( ook dat ging goed ook al waren het vreemde hindernissen )

ben ik aan de beurt ( was wel super uitgelopen meer dan een uur ) dus ik vrolijk de ring in..... weigert ze 3 X voor de eerste hindernis.... grrrr uitgebeld dus Boos!

over 3 weken heb ik weer een springwedstrijd... misschien hebben jullie een goed idee waar ik op kan trainen.... ik heb namelijk geen zin om weer die hele reis te gaan maken tariler in, wassen enzo om daar nog niet eens over de 1e hindernis te springen.....

groetjes daphne!

(L)


angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 18:29

Je hebt een uur ingereden? Daar zou ik wel eens wat minder van maken! Dan is je pony moe, hij is het kotsbeu, maar in de inrijring is hij bij andere paarden, en dan nog gaan springen(als hij het echt niet meer wilt) en dan nog op zijn eentje?

Ik denk dat je zelf het antwoord al wel wist, en zeker niet liggen stressen.

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 20:29

Niet zo lang inrijden!
Een half uurtje is meer dan genoeg,
anders wordt je pony het zat!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 21:12

zelf met vele meer overtuiging rijden, iets meer tempo dan thuis, en niet te lang losrijden. Een sprong of 10 is voldoende. En zet het op video, kun je thuis eens terug kijken.

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-02 21:13

voor mij is een kwartiertje al lang zat..... langer rij ik niet in maja als het een uur uitloopt ( op het laatste moment werd er besloten dat er ingebouwde barrage werd gereden enzow... dus het is niet een gewoonte om zo lang in te rijden ) al denk ik zelf niet dat het daar aan ligt omdat ik in dat hele uurtje haast niks heb gedaan ( paar sprongetjes en dat was het )

(L)

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 21:32

Beste tip: ga eerst eens een oefenparcoursje rijden, dan kun je ook na 3 weigeringen nog eens proberen.
En bedenk eens hoe je jezelf voelt als je de ring ingaat? Ben je zenuwachtig, rijd je anders, of zo?
Mocht het weer zo lang uitlopen, kun jer beter afgaan en een dek erover gooien. Dan 10 minuten voor je starttijd er weer op, wat draven, vlot galopje en nog twee sprongetjes die net iets lager zijn dan het parcours. En vlot en vol overtuiging starten, rijd desnoods maar een hoog tempo als dat voor jezelf helpt.

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 13:15

Maximaal een half uurtje van te voren inrijden, en als je toch het gevoel hebt dat je pony er geen zin in heeft, gewoon voor elke hindernis een tikje met je zweep op z'n kont.
En idd ga eerst nog wat meer oefenparcoursen rijden.
Hoe meer ervaring, hoe meer kans op suc6 Knipoog
Gewoon blijven proberen, en niet meteen weg gaan na 3 weigeringen, maar die hindernis gewoon blijven springen, totdat hij hem normaal neemt.

Veel suc6 Knipoog

gewoon geen onderschrift :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 13:44

Gewoon eerst een paar keer op oefenparcours, om de stresservaring op te doen en de kans te hebben om toch goed af te sluiten mocht het mis gaan in het parcours. Misschien kan je eigen instructeur ook wel mee, zodat hij/zij jouw inrijden ook kan begeleiden.
Succes!

hillary6
Berichten: 176
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 21:01

als ik jou was zou ik maar een half uurtje losrijden en dan als er nog 6 a 7 voor jou zijn dan pas even inspringen .
een paar keer kruisje en een paar keer stijltje en dan iets hoger op wedtrijd hoogt .
en dan oxer 2 of 3 keer en als het goed is moet je stoppen.
en als ze je omroepen dat je je moet melden spring je 1 keer een stijl als die dat goed spring de ring in en dan is het goed .
zo doe ik het ook altijd .
maar je moet wel bezig zijn

www.bjorntelintelo.nl uw hoefsmid aan huis !!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers