E-pony ( dravertype) wil alleen rennen!!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

E-pony ( dravertype) wil alleen rennen!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-02 20:20

Ik stel deze vraag voor de dochter van mijn vriendin, het meisje heeft een E-pony, type draver, het is in omgang een hele lieve pony maar met rijden wil hij alleen maar rennen en wegspringen. Hij staat op 2 kilo biks, hooi, kuil en heel de dag weidegang. Wat zou ze kunnen doen???
Gr. Claudia


Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 20:23

hoelang rijd ze hem per dag?? en wat doet ze er dan mee? gaat ze bijv alleen ene beetje rijden of gaat rijd ze hem echt dresuurmatig? Misschien is 2 kilo bix wat te veel??? het ligt er natuurlijk ook aan wat voor bix de pony krijgt! krijgt hij bix met extra energie erbij of niet??
naja ik hoop dat jullie een oplossing vinden en dat ze straks gewoon were fijn kan rijden.
succes ermee!

pompom

Berichten: 367
Geregistreerd: 05-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 20:41

Hoe vaak word er gereden,is er goede begeleiding,ervaring in rijden.............enz. maar 9 v/d 10 ligt dit aan de ruiter!!!!!!! en niet aan het paardje.....geen respect voor de ruiter

prompter

Berichten: 10914
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 20:43

Kan dat meisje zelf niet even op bokt komen? Dan kan ze zelf precies uitleggen wat er aan de hand is, en kunnen we haar misschien wat beter raad geven

Extremely rare and Beyond Compare

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 22:38

Vanaf de eerste stap meteen goed voorwaarts rijden. Dat ie de kans niet krijgt om er tussen uit te rennen. Hij moet met heel zijn aandacht bij dat meisje zijn. Als ie wegschiet mag ze niet gaan trekken of proberen de pony vast te zetten. Meegaan met de beweging en daarna rustig weer opnemen en wéér voorwaarts rijden.
Goede begeleiding is daarbij heel belangrijk!!!

Tomorrow I was nothing, yesterday I'll be.

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 22:39

Martingaal om, ik zou over gaan op s'morgens 0.5 kg en s'avonds 0.5 kg...
als dit te weinig blijkt te zijn, kan je altijd nog bijvoeren.
Krijgt het paard muesli ??!?!??!?

Goed voorwaarts rijden en niet aan de teugels gaan trekken als hij harder gaat,.. een beetje ruimte geven en goed door gaan zitten, je zit zwaar maken..
Dit hielp bij mijn draver wel altijd.

Let op bij het voeren van Muesli, uit ondervinding werd mijn draver er best wild van ....

Bij vragen moet je maar even PBen.

Annelies

umay

Berichten: 275
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 10:44

als er dravers bloed in zit zijn ze vaak heel druk en met ander voer heeft niet altijd veel zin maar het is te probeeren.
ik heb zelf een kruising met een draver.
hij is ook altijd druk!!!! maar als je heel hard werkt met hem worden ze best snel rustig.
longeeren voor het rijden help meestal ook wel.
het hoeft niet eens zo heel lang een kwartiertje is al snel genoeg voor ze.

Umay
Dressuur L1 + 6
Springen B + 4

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 12:03

Liesje, waarom direct naar hulpmiddelen grijpen??

Hoe oud is dat meisje? Misschien eens een meer ervarener persoon erop zetten, wij kennen de pony ook niet.
Misschien loopt hij weg, omdat er iets niet goed is in zijn rug? Of gewoon met haar voeten spelen.

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 13:29

Omdat op het moment dat het paard sterker is dan de persoon die er op zit, dit een perfect hulpmiddel is.
Ik heb het meegemaakt dat mijn lieve draver de teugels uit mijn handen trok tot bloedens aan toe om zo snel mogelijk te gaan.
Met een martignaal is dit uitgesloten.

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 17:24

Even longeren voor het rijden kan ook helpen.
Hoe oud is het meisje? Is de pony niet wat te sterk voor haar?

kenomaxbe

Berichten: 380
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: melle belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 18:33

Heeft er volgens mijn niets mee te maken of het een draver is of niet. Ik rij met een draver van 11 die 7 jaar gekoerst heeft en die heeft natuurlijk wel veel bloed en is goed vooruit maar helemaal niet druk en erg fijn te rijden. Veel makkelijker dan mijn rijpaard, die, als hij teveel energie heeft het probeert op een lopen te zetten. Om het probleem op te lossen zou het inderdaad nuttig zijn als we wat meer info kregen over de combinatie. Een draver is wel een "volbloed" en dus niet geschikt voor een beginnende ruiter. Zit misschien daar het probleem ?

more with less

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-02 19:24

Hoi, Ik ben momenteel alle antwoorden aan het uitprinten, ondertussen heeft ze hem op minder voer gezet, ze is eigenlijk ook wat te klein en te licht voor deze pony, zondag gaan we er een ervaren ruiter opzetten en eens kijken wat Chaplin dan doet, ik denk dat ze met goede begeleiding een eind komt, maar tips zijn alijd welkom..
Gr. Claudia

Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 21:25

Ik heb een keer ergens gehoord of gelezen wat je er tegen zou kunnen doen. Natuurlijk is voorkomen beter dan genesen. Maar als die pony er dan eenmaal vandoor gaat! Laat hem dan uitrennen, laat hem gewoon lekker rennen net zo lang totdat hij zelf besluit te stoppen, en op dat moment ga zij hem juist aansporen. Laat hem langer lopen dan dat hij zelf had gepland. Hij eerst jou een beetje klieren, dan nu jij hem klieren. Laat hem net zo lang doorrennen tot dat hij er echt genoeg van heeft, en behoorlijk moe is. misschien moet je dit meer dan eens doen, maar op een gegeven moment zal hij zich gaan bedenken als hij er weer vandoor wilt. Hij zal namelijk het voorjagen van jou herinneren, en zal er dus niet meer zo makkelijk vandoor gaan. Ik heb gehoord dat het schijnt te werken.... En het klinkt eigenlijk ook best logisch

Op deze manier heb je ook eigenlijk geen martingaal of wat andere onzin nodig... Ik bedoel het valt te proberen... Maar doe het wel verantwoordelijk. Zorg dat hij van het rennen goed moe is... maar zorg daarna dat je hem goed droogstapt, en geef hem naderhand ongeveer een halve emmer lauw water.... Misschien is een zweet deken dan ook wel handig...

suc6, en als iemand het hier niet mee eens is, moeten ze het maar zeggen, ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten, maar het klinkt logisch...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

kenomaxbe

Berichten: 380
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: melle belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 21:55

[quote="Shiloh"]Maar als die pony er dan eenmaal vandoor gaat! Laat hem dan uitrennen, laat hem gewoon lekker rennen net zo lang totdat hij zelf besluit te stoppen, en op dat moment ga zij hem juist aansporen.

Goede methode voor rijpaarden die liever lui dan moe zijn en gaan wegrennen om niet te hoeven werken maar ik vrees dat deze methode met een koerspaard niet zal werken! Die komen pas in hun bloed door te rennen ! Die blijven rennen tot ze erbij vallen !

more with less

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 22:48

Kijk ook even bij;' wat zouden jullie doen' op ditzelfde forum van supertje.
daar gaat het over hetzelfde maar dan met een tinker.

heb daar mijn antwoord gegeven.
Maar weet niet of dit ook op een draver van toepassing is Verward


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers