Overgang terug

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 19:09

Tigger,
oud berichtje van mij in reactie op [RT] Halthouden...
lielle schreef:
ik herken dit probleem ook van Raimaer en bij haar is het toch een kwestie van te lang willen worden in de overgang. Halthouden aan een lang teugeltje gaat perfect, maar gesloten halthouden is een stuk moeilijker. Wat ik veel moest doen was werken aan flitsend rijden, dus snelle reacties aan je been en de overgang opdelen in stukken. Zodra je voelt dat ze die neus eruit wil rijden draaf je weer (klein en gesloten) weg. Zodra ze los door het lijf en nageeflijk loopt rijd je weer de overgang.


Jobbeltje, toch steeds weer die schijnovergangen rijden, en als dan weer zo sterk wordt een keer echt stil zetten, ze moet ook respect voor je hulpen hebben.


Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 19:11

Dat is dus ook wat ik moet doen, op het moment dat ze in "verzet" komt, been eraan en verder rijden herstellen en weer proberen, maar tot nu toe naar het halthouden werkt het nog niet.

Bedankt voor het op zoeken, ik ga gewoon weer stug verder met deze tips.

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-02 19:19

Lielle schreef:

Jobbeltje, toch steeds weer die schijnovergangen rijden, en als dan weer zo sterk wordt een keer echt stil zetten, ze moet ook respect voor je hulpen hebben.



Heb je dan ook een goede tip om haar echt een keer stil te zetten? want ze knalt echt gewoon door het bit heen dan!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 19:21

stevige ophouding op je buitenhand, Raimaer (model kwpn tank) staat op die manier toch ook stil. Evt overgang naar de muur toe rijden, dat helpt psychologisch al mee.

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-02 19:31

Ok thanks, we gaan morgen vol goed moed weer aan de slag Haha! Haha!

Ik kon vandaag de verleiding niet weerstaan om op een tinker te kruipen (bas is arabier) haha heel anders dat! Haha! Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers