Ik heb een probleempje met mn verzorgponytje..
Ik rij alleen maar buitenritjes met haar en op de heenweg is ze super lief en rustig maar op de terug weg gaat ze zenuwachtig overdreven hard stappen/draven.

Het is echt heel erg vervelend en ik heb geen flauw idee waar het aan kan liggen.. krijg er ook last van mn rug van

Ik heb een paar verschillende manieren geprobeerd maar het werkt allemaal niet..
ik heb geprobeerd om haar zegmaar tegen te houden en als ze weer rustig stapt te ontspannen maar zodra ik dan ontspan schiet ze weer weg
ik heb geprobeerd om de hele weg met losse teugels te rijden maar dat helpt ook niet
Ik heb geprobeerd om mn ademhaling te ontspannen waardoor ik zelf rustig blijf maar daar reageerde ze ook niet op..
Ik ben een beetje radeloos geworden en vind het gewoon erg jammer als ze de hele rit zo braaf is geweest dat het laatste stukje het dan weer 'verpest'
Misschien moet ik het maar accepteren maar ik krijg er rugklachten van dus dat is het nadeel

Alvast bedankt!
Toen hij merkte dat hij het niet meer direct kreeg als we terug kwamen was het na enkele keren over.