Niet willen aangalopperen (zoveelste topic)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Niet willen aangalopperen (zoveelste topic)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-02 19:19

Heb de zoekfunctie al geprobeerd, maar er niet veel uit kunnen halen, mocht iemand nog een topic weten, heb ik aan zo'n reactie genoeg.
Wico wil laatste tijd niet meer galopperen, als je gaat doorzitten en hem wilt laten aanspringen in een hoek, gaat hij helemaal uitstrekken in draf (dat gaat wel goed, maar is niet de bedoeling) Ook op de volte blijft hij strekken, tot hij struikelt omdat hij teveel stelling heeft, dan wil hij wel aanspringen in galop. Kleine volte draaien helpt niet, ben je net zolang bezig. Op de gewone volte met extra veel stelling naar binnen, werkt niet, dan hobbel je er alleen bijna af. Had ergens gelezen dat het misschien kon helpen om met buitenstelling aan te springen? Hij kan het overigens wel gewoon, het is van de 1 op andere keer gekomen dat hij weigerde om aan te springen, laatst ging het ook 1 keer helemaal goed (rustige/verzamelde draf en gewone overgang naar galop) maar op de andere hand wilde hij al niet meer. Hij is laatste tijd niet stijver dan eerst, eerder veel losser. Hopelijk kunnen jullie mij (en Diana Knipoog) helpen.


Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 22:26

Zorg er allereerst voor dat je paard goed voorwaarts aan het been is en ontspannen loopt.
Vraag extra binnenstelling (of buitenstelling dan wordt de schouder ontlast , het is maar wat jij zelf wilt) en geef een halve ophouding. Vraag rustig galop aan , als hij de neiging heeft tot aanspringen meteen met je zit vooruit drijven. Stemhulpen kunnen hem ook stimuleren. Zeg duidelijk GALOP of HOP.

Faust heeft ook een tijd gehad dat ie in 1 bepaalde hoek niet wou aanspringen. Ik heb hem dan heel lang laten doordraven aan een stevig tempo. Volgende keer dat ik galop vroeg sprong ie gelijk aan.

Succes iig!!

Tomorrow I was nothing, yesterday I'll be.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 bezoekers