HELP! Mijn paard springt rechts in verkeerde galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rhenie

Berichten: 106
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 21:02

Misschien nog een laatste tip. Heb zelf een 4 jarige fries met het zelfde probleem.
Wat ik doe is een balke in de eerste hoek leggen en net erboven
aanspringen met duidelijke hulpen... Werkt super!

Succes met je paardje!

Gieltje2002

Berichten: 492
Geregistreerd: 18-12-05

Re: HELP! Mijn paard springt rechts in verkeerde galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 11:34

Het probleem is opgelost. Verkeerd aanspringen gebeurde omdat hij linksachter op slot sprong tijdens het rijden er er net voor de sprong weer 'uitplopte'. Mijn paard heeft vorig jaar uiteindelijk een splitting aan zijn kniebanden ondergaan in Utrecht. Sindsdien heeft hij nergens meer last van! Hij springt weer heel goed aan in de juiste galop. Wat mij betreft mag er dus een slotje op dit topic.

MarexVictor
Berichten: 113
Geregistreerd: 29-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 20:59

Mijn pony had ook dit probleem.
Maar wat bij hem hielp is de hoek zoveel als je kan uitrijden en op het diepste punt van de hoek aanspringen.
En eventueel als hij niet direct aanspringt een tikje op zijn schouder. Want bij mijn pony hielp het ook alleen als hij echt op het diepste punt van de hoek aansprong! Hopelijk ben je er wat mee (:

monika_x3

Berichten: 29
Geregistreerd: 27-04-09
Woonplaats: ninove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 22:22

ik heb ook zo'n probleem ,
mijn paard selle francais springt ook altijd fout aan op de rechtse galop
ik probeer telkens opnieuw maar het lukt me niet ze spring altijd in linkse galop
weet je soms wat ik kan doen ?

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 23:24

Lees even de eerdere berichten in dit topic, daar staan genoeg tips in.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:16

Lielle schreef:
juist niet heel vele rechterstelling (wat ik hierboven veel lees) maar wat contrastelling zodat je de binnenschouder ruimte geeft om naar voren te grijpen. En aanspringen aan het eind van de wending.


Idd, geef de het binnenvoorbeen de ruimte om naar voren te gaan, niet teveel met de teugel begrenzen. Dus stelling naar buiten, ga draven, lichtrijden en laat hem in de galop vallen.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 22:11

Ik heb precies dezelfde problemen gehad met mijn fries. Het aanspringen èn het op slot springen. Als ik haar dagelijks slobber geef heeft ze geen knie problemen, zorgt voor soepele gewrichten. En het aangalopperen deed ik daarna met een balkje in de hoek en daar overheen aanspringen. Gelukkig is het probleem al opgelost, maar wou dit nog even zeggen *D