probleempje met opstijgen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 20:41

Marfiek ik ben het niet met je eens wat betreft het niet terugzetten van het paard.. Waarom zou dat niet kunnen?? Leg dat eens uit..

Ik vind het juist goed om het paard(wat te ver naar voren loopt terug te zetten op de plaats waar jij hem stil hebt gezet!! Daar moet hij blijven staan totdat jij iets anders aangeeft!! Als ze gaan lopen is dat wel zo irritant, Ho is Ho!! En inderdaad Quincy, ik denk dat jij niet consequent genoeg bent!!
Niet om je aantevallen, maar het gebeurd zoveel mensen. (ik ben ook geen heilig boontje hoor), maar met rijden ben ik wel erg consuquent!!

WendaK
Berichten: 8
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 16:27

Tja ik lees dit allemaal maar een beetje... ik wil niet zeggen dat ik er een boel verstand van heb hoor. Maar mijn E-pony ging eerst ook altijd kloten bij het opstijgen. (die is nu 4 en had het aan het begin). Het vasthouden ging niet zo gemakkelijk want hij liep ongeveer over de mensen heen.... oeiiiiiiii.....
Ik word met dat opstijgen niet echt heel boos op ze, ik probeer gewoon een rustige oplossing te vinden. En dat was bij mij vastzetten. Buiten hebben we een ring waar we ze vast kennen zetten. Ik deed dat halster over het hoofdstel heen. Ik stapte op, hij liep eerst echt te dransen, maar snapte later heel goed. Ik deed voorzichtig dan het halster af, bleef nog ff staan, beloonde 'm en ging rijden....
Nu gaat het goed.....

Ik zeg niet dat je het moet gaan proberen of zo (want ik weet niet hoe je paardje is), dat doen al die andere wijsneuzen wel, maar misschien een idee??

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 18:51

De pony van mijn zus deed dit eerst ook en we hebben er 'les' in gekregen
1 iemand moest gewoon, normaal opstijgen, de ander (dat was ik dus) moest ervoor gaan staan en de bakstukken stevig vast houd en je armen recht naar voren. Als het paard ook maar 1 stapje doet dan moet je duidelijk, HO roepen, ik neme aan dat ze weet wwat het betekend.
Dit heeft bij d epony ontzettend goed geholpen, hij staat netjes stil en er is geen geweld aan te pas gekomen, dus ook geen zweep oid. Misschien dat dit bij je paard ook werkt, ik hoop het wel voor je!

Bij onze pony gign het steeds beter en na 2 maanden stond hij stil, maar na 2 weken merk je zeker al een verschil!

succes!!


Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 23:08

Al hij niet stil zorg dat hij stil staat voor dat je ook maar begint met opstijgen, staat hij niet stil ga jij er niet op. Maar laat hem niet zomaar zijn eigen zin doen, wees er duidelijk in wat je van hem wil, en dat heeft hij dan ook maar te doen.
Ook als hij pas gaat lopen op het moment dat je gewicht erop zet, dan ga je er weer af en wacht tot hij weer netjes stil staat. Net zo lang door gaan tot je erop zit, en dan goed belonen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 23:11

Als ik begin met opstijgen dan stijg ik ook op, ze kunnen de tango gaan dansen maar ik zit. en als ik eenmaal zit dan kan ik ze weer op de rem zetten. Al gaan ze er in rengalop vandoor ik zal nooit mijn opstijgen afbreken

quincy

Berichten: 221
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: oost-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-02 17:44

:wave: Hey, allemaal. Het is gelukt hoor. Ik kan er weer opstappen zonder dat ze wegloopt. Haha! Mijn paard zit gewoon in haar puberteit denk ik. Iedereen is dan wel eens lastig denk ik. *LOL*
Het enige wat ik gedaan heb met haar is met haar rondjes stappen in de bak (ik ernaast) en telkens gezegd 'stap' en dan beginnen stappen. En dan 'stop' en dan gestopt enz... Nu kent ze het woordje en zo dus geen problemen meer. Haha!
Bedankt voor jullie hulp!
doei

Hier nog enkele fotootjes:


Afbeelding
Je moet wel schuin kijken. Schattig koppie hé? Ze had net een koe opgemerkt haha Haha!

Afbeelding
Hier wat rondjes in de bak (dat 'stap-stop gedoe) mijn broer op haar... Lachen

Afbeelding
*D Nou, beetje gespannen hé. Maar na 5 minuutjes liep ze alweer mooi aan teugel.

Afbeelding
Lief hé? Lovers Dit is toch wel een mooie foto...

Nou, dat was het dan
doei

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 19:00

youngster schreef:
Marfiek ik ben het niet met je eens wat betreft het niet terugzetten van het paard.. Waarom zou dat niet kunnen?? Leg dat eens uit..


Marfiek bedoelt uiteraard : niet terugzetten op stal.
(denk ik toch he)

shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 20:25

ik heb het ook met yerke
ik stap op, en als ie dan gaat wandelen, dan stap ik weer af en net zo lang tot ie wel stilstaat, en het resultaat is dat ie nu wel stil staat Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 21:42

Quinzy, het is niet de bedoeling om op dit forum foto's te plaatsen, tenzij het bedoeld is om je verhaal toe te lichten. Foto's kun je plaatsen op het speciale forum In the picture (ITP).
Alvast bedankt.