Mijn paard is herstellende van een (pees)blessure. We zijn nu langzaam weer aan het rijden. We rijden vooral buiten, maar bakwerk komt er ook weer aan. Mijn paard zet zijn linkerachterbeen in rechtsvoor. Wil hem dressuurmatig wat recht gaan richten maar welke 'simpele' oefeningen kan ik uitvoeren en welke afwisseling kan ik hem bieden?
Heb zelf al bedacht: Volte openen en sluiten, slangevoltes rijden, tempowisselingen, voltes rijden, achtjes draaien, schoudervoor (schouderbinnenwaarts is nog te zwaar voor haar). Ik vind het lastig. We hebben overigens wel les en ik ken de site http://www.paardenbegrijpen.nl/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=153&Itemid=167 Van de DA mogen we voltes gaan rijden, dus daar hebben we akkoord voor. Dit probleem had de merrie trouwens ook al voorafgaand aan de kwetsure
en we waren bezig met o.a. bovengenoemde oefeningen. (en ja, ik heb zitles op een ander paard maar haar scheefheid wordt niet verergert door mijn houding om het zo maar te zeggen?)Ik zou graag wat meer input van mensen met ervaring in het rechtrichten van paarden op bokt horen. Meer informatief of ter afwisseling.
Iemand die mij verder kan helpen?
Willeke