In draf en galop trek ik mijn been op, waardoor de stijgbeugel heen en weer blijft slingeren onder mijn voet en regelmatig verlies ik hem ook tijdens de galop. Vooral rechts is dit een probleem van mij.
Ik ben licht spastisch (betekend in mijn geval dat ik iets minder controle heb over mijn spieren en ook minder gevoel heb, vooral in de rechterkant van mijn lichaam.) en mijn balans is ook minder, hoewel dit door paardrijden en zeker door mijn pony Levi is verbeterd. Ben er nogal vaak vanaf gedonderd in het begin

Rechts is mijn achillespees ook korter dan normaal, dus heb ik zeer veel moeite om mijn hak uit te drukken. Als ik het al probeer doet dit erg pijn.
Ik heb beugels langer, korter al geprobeert. Krijg goed les waarbij heel erg op mijn houding gelet word en heb ook regelmatig zitles.
Als ik alleen op mijn voeten let dan lukt de rest van het rijden niet meer en valt mijn pony ook uit de galop, wat erg lastig is want dan ben ik mijn balans weer kwijt.
Ik weet niet meer wat ik nou nog kan proberen, het is al jaren zo en het verbeterd wel iets, maar niet genoeg. Ik rijd dressuurwedstrijden en heb inmiddels 7 punten in de B, maar in het L1 word er natuurlijk nog veel meer op je houding en beenligging gelet.
Kortom, hopelijk hebben jullie nog een briljant idee wat ik kan proberen